تخصص دندانپزشک اطفال یکی از تخصص های نسبتا نوین و پرطرفدار در حوزه دندانپزشکی است. خدمات و درمان های ارائه شده توسط دندانپزشک کودکان تاثیر بسیار زیادی در کنترل، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان دوران کودکی داشته و یکی از مهمترین پارامترهای حفظ سلامت دندان و افزایش طول عمر آن در طول زندگی هر فرد بالغ به شمار می آید. به منظور آشنایی بیشتر با خدمات دندانپزشکی اطفال با ما همراه باشید.

دندانپزشکی اطفال چیست؟

دندانپزشکی اطفال شاخه ای از علوم دندانپزشکی است که به ارائه خدمات تئوری و درمانی در حوزه مراقبت های بهداشتی و درمانی به منظور پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان در دوره کودکی و نوجوانی پرداخته و مشکلات ایجاد شده در سنین کودکی را درمان خواهد نمود.

دندانپزشک کودکان

متحصص دندانپزشک اطفال به چه کسی گفته می شود؟

دندانپزشک اطفال به متخصص ارائه خدمات و درمان های جامع به منظور کنترل و بهبود مشکلات و بیماری های دهان و دندان از سنین نوزادی تا نوجوانی گفته می شود. متخصص و دکتر دندانپزشک کودکان با ارائه متدهای پیشگیری از بروز بیماری ها نقش بسیار مهمی در کنترل سلامت و بهداشت دهان و دندان کودکان داشته و وضعیت سلامت دندان ها را مدیریت خواهد نمود.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
سن مناسب ارتودنسی کودکان

اهمیت مراقبت از دندان های کودک

شایان ذکر است برخلاف باور عامه مردم، نحوه رویش، مراقبت و سلامت دندان های شیری تاثیر بسیار زیادی بر بهبود وضعیت قرارگیری، سلامت و طول عمر دندان های دائمی داشته و یکی از مهمترین درمان ها و اقدامات پیشگیرانه در دوران کودکی به شمار می آید.

متاسفانه نادیده گرفتن سلامت و بهداشت دندان های شیری پیش درآمد رشد ناصحیح و غیر اصولی دندان های دائمی بوده و ریسک ابتلا به پوسیدگی های دندانی و سایر بیماری های دهان و دندان در بزرگسالی را افزایش خواهد داد.

دندانپزشک کودکان

انواع خدمات دندانپزشک اطفال چیست؟

خوشبختانه امروزه خدمات مربوط به حوزه دندانپزشکی اطفال ، دستخوش تغییرات و پیشرفت های بسیار زیاد شده و در جمعیت والدین کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خدمات ارائه شده دندانپزشک کودکان از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و در برگیرنده انواع روش های ترمیمی، درمان ریشه، پیشگیری از ایجاد و گسترش پوسیدگی های دندانی و کمک به رشد صحیح و اصولی دندان‌های دائمی است.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
فلوراید تراپی

رایج‌ترین نوع خدمات دندانپزشکی اطفال عبارتند از:

-فلوراید درمانی دندان های شیری

فلوراید تراپی به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه تاثیر بسیار زیادی در کاهش پوسیدگی دندان های شیری داشته و یکی از مهمترین خدمات افزایش دهنده طول عمر دندان های شیری و دائمی در دوران کودکی و نوجوانی به شمار می‌آید.

-فیشور سیلانت

یکی دیگر از مهمترین و پرطرفدارترین خدمات ارائه شده توسط دندانپزشک اطفال استفاده از شیار بندهای دندان های شیری به منظور کاهش ریسک ابتلا به پوسیدگی های دندانی است.

متاسفانه شیار های موجود در سطح دندان یکی از مهمترین مکان های به دام انداختن باکتری های مولد پوسیدگی دندانی بوده و پس از پر شدن توسط سیلانت های دندانپزشکی، در برابر پوسیدگی ها مقاوم خواهند بود.

دندانپزشک اطفال

-باندینگ دندان های آسیب دیده

باندینگ یکی دیگر از خدمات بسیار مهم دندانپزشکی کودکان به‌ منظور ترمیم و ایجاد زیبایی ظاهری در دندان های آسیب دیده اطفال است. مواد مورد استفاده در فرایند باندینگ دندان کاملا همرنگ دندان های طبیعی بوده و به منظور ترمیم و پوشاندن شکستگی ها و آسیب های ایجاد شده در دندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

-ارتودنسی کودکان

به جرات می توان گفت یکی از مهمترین و اصلی ترین خدمات ارائه شده توسط دندانپزشک اطفال در تمامی سنین، انواع مختلف ارتودنسی دندان است.

ارتودنسی دندان برای کودکان معمولا در بازه سنی ۷ تا ۱۲ سالگی انجام شده و تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ایجاد بدشکلی های دهان، استخوان فک و دندان های دائمی خواهد داشت.

نتایج حاصل از ارتودنسی در دوران کودکی بسیار رضایت بخش تر از دوران بزرگسالی بوده و زیبایی دندان های کودکتان را در بزرگسالی تضمین خواهد نمود.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
ارتودنسی کودکان

هزینه دندانپزشکی کودکان

با توجه به این موضوع که روش های درمان متقاوتی برای هر یک از انواع ناهنجاری های فکی و دندانی کودکان وجود دارد، در نتیجه نمی توان هزینه ثابتی را بیان داشت. اما شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعرفه دندانپزشکی سیمادنت کلینیک مراجعه نمایید و یا با متخصصین ما از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید تا بهترین راهکار را برای درمان ناهنجاری کودکتان دریافت نمایید.

شما می توانید به راحنی از قسمت تعیین وقت آنلاین برای دریافت نوبت معاینه در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت اقدام نمایید.

جمع بندی در خصوص دندانپرشکی کودکان

پیش از هر چیزی باید توجه نمود که بیشتر خدمات ارائه شده توسط دندانپزشک اطفال از سنین کودکی تا نوجوانی در حوزه اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه به منظور کاهش ریسک ابتلا به مشکلات دهان و دندان در سنین بزرگسالی بوده و تاثیر بسیار زیادی در سلامت دندان های دائمی کودکان شما و پیشگیری از اقدام به پروتزهای دندانی مانند ایمپلنت در سنین بزرگسالی خواهد داشت.

از این رو پیشنهاد می شود به منظور کنترل و آگاهی از اصول مراقبت های بهداشتی دهان و دندان کودکتان، نسبت به مراجعه به موقع به دندانپزشک اطفال اقدام نمایید. هزینه های مربوط به این خدمات بسته به شرایط بیمار کاملا متفاوت خواهد بود.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

دندانپزشک اطفال