ابعاد ساندویچ پانل دیواری

از پرمصرف ترین نوع پانل در ساخت سازه ها ساندویچ پانل دیواری است که در تنوع وسیعی تولید می شود. ابعاد ساندویچ پانل دیواری در ابعاد استاندارد و یا با نظر مشتری تولید می شود. در این مقاله با ویژگی های این نوع ساندویچ پانل بیشتر آشنا خواهید شد.

ساندویچ پانل دیواری

معمولا برای ساخت سازه ها از ساندویچ پانل های مختلف بسته به نوع سازه استفاده می شود. به همین دلیل تولید کنندگان این محصولات پانل ها را در انواع مختلف ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و سردخانه ای تولید می نماید. تنوع استفاده از ورق های گالوانیزه، آلومینیوم و یا آلوزینک در تولید پانل ها آن ها را به محصولی پر طرفدار تبدیل نموده است.

انواع ساندویچ پانل های دیواری

همان طور که اشاره شد پانل ها در سازه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل در تنوع زیادی تولید می شوند.

  • پانل های ساده
  • پانل های نر و مادگی
  • پانل های سردخانه ای
  • پانل های اتاق تمیز
  • پانل های پیچ مخفی
  • ساندویچ پانل های دو رو نایلون

همچنین بخوانید: ساخت اتاق با ساندویچ پانل

ابعاد ساندویچ پانل دیواری ورق آلوزینگ

بسته به ورق های مصرفی و فوم میانی ابعاد ساندویچ پانل دیواری متفاوت است. به عنوان مثال پانل هایی که از ورق آلوزینگ در تولید آن استفاده شده است با عرض ثابت حدود 1.8 متر و طول بین 2 تا 12 متر تولید می شوند. ضخامت ورق ها نیز در حدود 0.7 میلی متر است که با توجه به نوع فوم مصرفی ضخامت در این پانل ها تغییر می نماید.

از سه نوع فوم در ساندویچ پانل دیواری می توان استفاده نمود که با ضخامت های مختلف باعث تغییر در ابعاد ساندویچ پانل دیواری و همچنین تغییر در قیمت ساندویچ پانل می شود.

توجه نمایید که هرچه ضخامت و نوع فوم پانل ها تغییر نماید نحوه اجرای ساندویچ پانل نیز تغییر می کند.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

ابعاد ساندویچ پانل دیواری با انواع ورق های آلومینیوم و گالوانیزه

ابعاد ورق های آلومینیوم و گالوانیزه نیز در حدود 1.8 متر و طول 2 تا 12 متر متغیر است. توجه کنید که طول در ابعاد ساندویچ پانل دیواری می تواند با سفارش مشتری تغییر نماید اما عرض تغییر نمی کند و در تمام پانل ها 1.8 متر است. ضخامت ورق ها نیز از 0.5 تا 0.7 بوده که با استفاده از فوم های مختلف می توان این ضخامت را افزایش داد.

انواع فوم میانی در ساندویچ پانل دیواری

از سه نوع فوم می توان در تولید پانل های دیواری استفاده نمود که این فوم ها نیز بسته به سفارش مشتری قابل تولید با ضخامت های مختلف هستند. فوم پلی استایرن، فوم پلی یورتان و فوم ترکیبی این سه نوع فرم را تشکیل داده که در این سه نوع فوم پلی یورتان از دیگر فوم ها دارای قیمت بیشتری است. در زمان استفاده از فوم پلی اورتان می توان از دانسیته های مختلف آن نیز استفاده نمود. اما استفاده از دانسیته 40 کیلوگرم بر متر مربع بیشترین کاربرد را در این فوم ها دارد.

همچنین بخوانید: ابعاد ساندویچ پانل در انواع گوناگون چقدر است؟

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل دیواری

در زمان سفارش ساندویچ پانل برای ساخت سازه به چند نکته باید توجه نمود.

  • نوع منطقه نصب سازه، بسته به این که سازه در چه منطقه ای نصب می شود و شدت وزش باد در این منطقه چقدر است باید اقدام به سفارش ساندویچ پانل دیواری کرد.
  • جهت وزش باد نیز در نوع پانل و چگونگی اجرای ساندویچ پانل تاثیر زیادی دارد.
  • شرایط جوی منطقه، رطوبت و یا گرم و خشک بودن منطقه بر ضخامت پانل ها و همچنین ابعاد ساندویچ پانل دیواری تاثیر گذار است.
  • نوع کاربری سازه، هر سازه برای کاربری خاصی ساخته می شوند. در صورتی که از سازه در صنعت استفاده می شود می توان از ضخامت های بیشتر پانل های دیواری استفاده نمود. اما سازه های مسکونی بیشتر از ساندویچ پانل دیواری در ضخامت 4 تا 10 سانتی متر استفاده می شود. در سازه های سردخانه ای بیشتر ضخامت ساندویچ پانل که حدود 15 سانتی متر است مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از تولید کنندگان معتبر در این زمینه اقدام به سفارش پانل نمایید.

استفاده از بهترین متریال با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ساندویچ پانل از ویژگی های مهم این تولید کنندگان است. کارن پنل با سال ها تجربه در زمینه تولید و نصب ساندویچ پانل تهران و شهرستان به شما مشتریان گرامی خدمات ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت ساندویچ پانل سقفی

ابعاد ساندویچ پانل دیواری