طراحی سایت و سئو

۳۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

فریم ورک (لاراول) و کاربرد آن در طراحی وب سایت

طراحی وب سایت در فریم ورک (لاراول):لاراول( Laravel ) یکی از بهترین فریم ورک یا ساختن نرم افزارهای تحت وب است. لاراول در زمان کوتاه از سایت های رقبا پیش رفت و امروز یکی از بهترین و پرکاربردترین فریم ورک برنامه نویسی phpشناخته شده است

کاربرد فریم ورک

لاراول Laravel یکی از جدیدترین فریم ها برای توسعه وب سایت می باشد.فریم ورک این امکان استفاده از کدهای پیش ساخته شده را می دهد و هدف فریم ورک ها راحت نمودن برنامه نویسی و دوری از کد نویسی های تکراری می باشد.

چرا از لاراول در طراحی سایت استفاده می کنیم؟

توسعه پذیری:

امکانات بروز، آپدیت های منظم، استفاده از آخرین روش ها و ابزارهای توسعه و پیش بینی نیازهای برنامه نویسان لاراول را به عنوان یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین فریم ورک های طراحی سایت و نرم افزارهای تحت وب با php معرفی کرده است.

امنیت بالا:

بهره گیری از کدهای با کیفیت و تست شده ی دیگر فریم ورک ها از جمله سیمفونی (Symfony) باعث شده که لاراول در زمینه امنیت یکی از بهترین ها باشد. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد آگاهی تیم توسعه از چگونگی بکارگیری این امکانات در جهت افزایش امنیت است.



سرعت:

سرعت را می توان هم در جهت سرعت بارگذاری سایت و هم سرعت توسعه وب سایت در نظر گرفت. لاراول با توجه به امکاناتی که به برنامه نویسان ارائه میدهد سرعت کدنویسی را افزایش داده و در نهایت باعث می شود محصول نهایی در زمان کمتری تولید شود همینطور فریم ورک لاراول با استفاده از فناوری بارگذاری دیرهنگام( Lazy Loading ) و کش ( Cache ) اطلاعات، سرعت دسترسی به محتوا را به حداقل ممکن کاهش داده و باعث می شود سرعت اجرا و نمایش اطلاعات به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

به روز رسانی سایت های طراحی شده با لاراول

حجم بسیار زیادی از کدهای استفاده شده در انواع روش های طراحی سایت توسط برنامه نویسان نوشته نمی شود و برای افزایش کارایی و کاهش هزینه و زمان از کتابخانه های آماده استفاده می شود. این کتابخانه ها اغلب به صورت مداوم با امکانات جدید و رفع اشکال های متعدد به روزرسانی می شوند. استفاده از یک فریم ورک پیشرفته مانند لاراول این مزیت را دارد که به روزرسانی این کتابخانه ها در آن به آسانی و در زمانی کوتاه قابل انجام است.

سیاست لاراول Laravel

لاراول قصد دارد به برنامه نویسان این امکان را دهد تا در محیطی متمایز و ساده و بدون نیاز به درگیر شدن در کدهای پیش پا افتاده و ساده به توسعه بخش های مهم وب سایت خود بیندیشند و بدین وسیله سرعت و بازده پیاده سازی یک برنامه تحت وب را بالا می برد.

ویژگی های لاراول Laravel

سیستم روتینگ ساده: با استفاده از سیستم روتینگ بسیار ساده می توانید کلیه درخواست را در برنامه به سادگی پاسخ دهید.

مدیریت داده ها: انتقال و مدیریت داده ها در این سیستم بسیار آسان می باشد و با دیتابیس های MySQL, Postgres, SQL Serverو SQLit سازگاری کامل دارد.

قالب زیبا: می توانید از کدهای پایه PHP استفاده نمایید و یا از قالب های کد فریم ورک بهره ببرید که کار را بسیار ساده تر می نماید.

آماده برای آینده: این فریم ورک برای توسعه در آینده بهینه سازی شده و با JSON و سایر ابزارها سازگاری کامل دارد.

پایه مستحکم: لاراول توسط کامپوننت های مختلف Symfony پیاده سازی شده است که به برنامه شما پایداری و ثبات بالایی می دهد.

ایجاد شده توسط :Composer Composer یکی از ابزارهای بسیار جالب برای توسعه برنامه ها می باشد که می توانید از ابزارهای قدرتمند آن بهره بگیرید.

اجتماع بزرگ: امروزه جامعه کاربری بسیار بزرگی از لاراول استفاده می نمایند و پشتیبانی و فایل های آموزشی بسیاری برای آن وجود دارد.



قابلیت های لاراول در گرو نحوه پیاده سازی

در هنگام طراحی سایت یا برنامه نویسی به صورت اختصاصی با لاراول : چگونگی استفاده از قابلیت هایی است که لاراول در اختیار ما قرار می دهد، به دلایل گوناگون ممکن است در آینده تغییراتی کوچک یا بزرگ در سیستم طراحی شده مورد نیاز باشد و یا بخواهیم امکانات بیشتری به آن اضافه کنیم همه اینها به شرطی امکان پذیر خواهد بود که سیستم از ابتدا توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگانی با تجربه و با رعایت اصول لاراول تولید شده باشد عدم رعایت استانداردها و همینطور شناخت و تجربه کم باعث تولید وب سایت هایی با کیفیت پایین و عدم توسعه هنگام نیازهای آتی خواهد بود


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

رعایت اصول اولیه سئو قبل از طراحی سایت

رعایت اصول اولیه سئو قبل از طراحی سایت :  وقتی قصد دارید یک وب سایت را طراحی کنید جنبه اصلی سایت را که همان سئو است از یاد نبرید ، اگر قبل از طراحی وب سایت اصول اولیه سئو را رعایت نکنید بعد از طراحی سایت هرچه قدر هم سایت شما زیبا و جذاب و کاربر پسند باشد در موتورهای جستجو هرگز نمی توانید سایتتان را پیدا کنید. برای اینکه بیشتر با بحث سئو در طراحی سایت آشنا شوید به موارد زیر که نکات اصلی در رابطه با رعایت سئوی سایت قبل از طراحی است دقت کنید.

نکات اولیه در رعایت سئوی سایت

در URL صفحات از کلمات کلیدی استفاده کنید

بعد از اینکه نیازمندی های خود را از سایت تعیین کردین و لینکها و محتویات سایت را مشخص نمودید هر یک از صفحات می بایستی دارای URl با ساختار و با کلمات کلیدی کلیدی انتخاب شده باشند دقت کنید کلمات باید با خط تیره از هم جدا شوند.با این کار کمک زیادی به موتورهای جستجو گر و همچنین به جستجوگران می کنید تا با مشاهده ی URL در نتایج جستجو به محتوای آن پی ببرند.

رعایت متا تگ های عنوان ، متا تگ توضیحات و همچنین سر تیتر های h1 تا h2

باید توجه داشته باشید که هر یک از صفحات دارای وب سایت دارای محتوای خاص خود هستند بنابراین متا تگ عنوان صفحات نیز باید تکراری نباشد و همچنین دارای کامات کلیدی باشد چراکه گوگل برای رتبه بندی سایت ها به عنوان صفحات خیلی حساس است . تعداد کاراکتری که می توانید در توضیحات متا تگ ارائه دهید نباید بیش از ۱۵۰ کاراکتر باشد و برای این موارد بهتر است از جملات تبلیغی استفاده کنید تا بتوانید محصولات خود را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

استفاده از تگ های H1 تا H6 موجب می شود تا گوگل مطالبتون را به سرعت ایندکس کند توجه داشته باشید که اولویت از تگ H1 تا H6 می باشد همچنین دقت داشته باشید که برای هر صفحه فق یک H1 در نظر بگیرید در مورد H2 نیز می توانید سر تیترهای مطالب را با این مشخص کنید.

از تگ Alt برای محتویات فلش استفاده کنید

اگر وب سایت از فلش استفاده می کند برا اینکه وب سایت را به موتو های جستجو معرفی کنید از تگ Alt باید استفاده کنید البته سایت هایی که با فلش طراحی می شوند دیگر توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شوند. و توصیه ما این است که دیگر از سایت های فلش برای فعالیت کاری در اینترنت استفاده نکنید.

گوگل آنالیتیک را حتما نصب کنید

با نصب گوگل آنالیتیک در طراحی سایت شما می توانید ورود کاربران به سایت و صفحاتی که بازدید می کنند را رد یابی کنید.



استفاده از نقشه سایت Xml

استفاده از نقشه سایت XML به شما کمک می کند تا صفحات وب سایت را به گوگل معرفی کنید .برای ایجاد نقشه ی سایت به صورت XmL می توانید از ابزار مفید XML Sitemap Generator استفاده کنیددر ضمن حتما نقشه سایت را در Google Webmaster Tools ثبت نمایید.



برای جلوگیری از دسترسی اشتباه به سایت دو راه وجود دارد

تمام کاربران و موتورهای جستجو باید به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند برای اینکه از خطاهای دسترسی جلوگیری کنیم دو راهخ وجود دارد:

  1. وقتی سایت را بروز رسانی می کنید صفحات قدیمی را با استفاده از redirects 301 به صفحات جدید ریدایرکت کنید.
  2. وقتی کاتربر در سایت با خطایی مواجه می شود خطای ۴۰۴ برای به نمایش در می آید نمایش این صفحه را طوری تغییر دهید تا صفحات سایت های دیگر در دسترس قرار گیرد. برای این کار می توانید صفحه ای با که دارای لوگو و لینکهای مهم سایت است را طراحی کنید و در صورتی که کاربر با ۴۰۴ مواجه می شود بتواند به راحتی و سریع تر به صفحه مورد نظر خود را بیابد.

اجازه دسترسی به تمام روبات ها

بعد از طراحی سایت و قبل از اینکه وب سایت فعال شود با استفاده از فایل robot.txt به روبات های موتورهای جستجو اجازه دسترسی بدهید در صورتی که این کار را لنجام ندهید موتور های جستجو نمی توانند سایت شما را ایندکس کنند.

در شبکه های اجتماعی شروع به برند سازی نمایید

وقتی در حال سئو ی سایت خود هستید بهتر است در جهت سرعت بخشیدن در افزایش رتبه سایت اقداماتی را نیز انجام دهید.با عضویت در شبکه های اجتماعی مانند Google+ ، Facebook ،توییتر و… به افزایش رتبه و رنک سایت در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد ، همچنین ارتباط شما با بازدیدکنندگان سایت افزایش می یابد. این در صورتی است که در این شبکه ها باید حظوری فعال داشته باشید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

استاندارد های استفاده شده در طراحی سایت

استاندارد های استفاده شده در طراحی سایت:

استفاده از استاندارد ها چه تاثیری می تواند در طراحی سایت داشته باشد؟

آیا لزومی در استفاده از استانداردها برای طراحی سایت وجود دارد؟

سایتی که ما از آن استفاده می کنیم تا چه حدی استانداردسازی شده است؟



دلایل و مزیت های استفاده از استاندارد ها در طراحی سایت:

اگر طراحی سایت ما بر اساس اصول و قواعد بوده و  استاندارد های موجود در آن به خوبی رعایت شده باشند مزیت های زیادی می توانند برای ما داشته باشند. برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با اینتن همراه باشید.

۱)       راحتی کار برای بازدید کنندگان:

 

معمولا راحتی کار برای بازدید کنندگان و کاربر پسند بودن سایت یکی از مهمترین عواملی است که در نوع طراحی و شکل ظاهری سایت ها تاثیر می گذارند. رعایت اصول و قواعد مربوط به این قسمت می تواند بر طبق استاندارد های عدد طلایی ، قانون Fitt ، قانون یک سوم و .. باشد که در ادامه به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت:

  • قانون فیت در استاندارد های طراحی سایت



کاکرد اصلی این قانون بر روی منو ها بوده و بیانگر این موضوع می باشد که هرچه اندازه ی منو تا حد معمول بزرگتر باشد کار با آن راحت تر بوده و جذابیت بیشتری برای بازدید کننده خواهد داشت . البته این اندازه نباید از حد استاندارد تجاوز کرده و زیادی بزرگ باشد چون در این صورت ممکن است تاثیر عکس بگذارد. همچنین قانون فیت این نکته را متذکر می شود که حرکت بازدید کننده در سایت بر اساس اندازه ی منو ها چگونه خواهد بود.

 

  •  قانون یک سوم در استانداردهای طراحی سایت




این قانون تقریبا ۲۰۰ سال پیش و در سال ۱۷۹۰  برای استفاده در هنر عکاسی ابدا و کشف شد. استفاده از این روش در استاندارد های طراحی سایت نیز مرسوم و تبدیل به یکی از قواعد طراحی سایت شده است. در این روش تصویر مورد نظر با سه خط افقی و سه خط عمودی به ۹ قسمت مساوی تقسیم شده و بر طبق نقاط کانونی و تلاقی این خطوط  می توان بهترین برش را روی تصویر طراحی سایت جهت تهیه اسلاید شو وسایر عکس ها اعمال کرد.

 

  • قانون هیک در استاندارد های طراحی سایت

اگر صفحه سایت ما زیاد شلوغ و گیج کننده باشد نتیجتا بازدید کننده ی سایت مدت زمان زیادی برای یافتن مطالب خود از سایت صرف خواهد کرد و این امر اصلا خوشایند نیست. نحوه ی چیدمان منو ها ، زیر منوها ،تصاویر ، مطالب وعناوین باید به گونه ای باشد که مدت زمانی که یک بازدید کننده برای یافتن منو و مطالب مورد نظر در سایت برای یافتن مطالب می کند به حداقل برسد.

قانون هیک یا مدیریت دسته بندی قواعدی را در طراحی سایت برای ما مشخص می کند تا با استفاده از آن ها یک سایت مشتری پسند و کامل داشته باشیم.

 

  • حاشیه بندی در استاندارد های طراحی سایت



یکی از کار هایی که می تواند روی جذابیت سایت تاثیر زیادی داشته باشد حاشیه های آن می باشد. ولی این حاشیه ها کجا و بر چه اساس و استانداردی باید پیاده سازی شوند؟ Book Margin  یا حاشیه بندی کتابی طبق اصول اندازه گیری ضربدری و اضلاعی دقیقا میزان حاشیه های استاندارد سایت را بر اساس اندازه خود سایت مشخص می کند که قابل تغییر اندازه نیز می باشند. این حاشیه ها شامل حاشیه های کناری کل ، حاشیه های داخلی مطالب ، حاشیه ی خارجی مطالب ، حاشیه ی کادر های موجود، عکس ها ، منو ها و …

 

  • نسبت طلایی در استاندارد های طراحی سایت

تعریف ریاضی عدد طلایی در واقع نسبت قسمت بزرگتر به قسمت کوچکتر برابر با نسبت اندازه ی کل به قسمت بزرگتر است که تقریبا برابر ۱٫۶۲ می باشد. از این عدد طلایی از ساخت اهرام مصر گرفته تا اثر هنری بسیاری از نقاشان  وهنرمندان استفاده شده است و حتی در ساختار بدن انسان نیز فابل مشاهده می باشد.




در ترکیب بندی و ساختار سایت نیز استفاده از عدد طلایی بسیار موثر بوده و برای تنظیم ترکیب بندی صفحات جهت استاندارد سازی طراحی سایت امری اجتاب ناپذیر است. برای مثال فرض کنید بخواهیم رنگ بندی سایتمان را به دوقسمت تقسیم کنیم. عدد طلایی بهترین نسبتی است که می توان در اینجا استفاده کرد.  ولی چگونه؟ ابتدا عرض سایت را اندازه گیری کرده و  بر عدد طلایی (۱٫۶) تقسیم می کنیم. عدد بدست آمده اندازه قسمت بزرگتر می باشد، برای بدست آوردن اندازه قسمت کوچکتر نیز باید عدد قبلی را از اندازه کل سایت کم کنیم.

۲)       سازگاری بیشتر با موتور های جستجو

استفاده از استاندارد طراحی سایت موجب فهرست بندی آسانتر و سریعتر توسط موتور های جستجو شده و در نتیجه کار سئو سایت ، بهینه سازی سایت و کسب رتبه در صفحات اول جستجو نیز راحت تر می شود.

  • پایه ریزی اولیه سایت بر اساس الگوریتم های موتور های جستجو در طراحی سایت

موتور های جستجو تقریبا هر ساله سیاست های جدیدی در الگوریتم های جستجوی خود پیاده می کنند. ولی بسیاری از این االگوریتم ها دارای یک روند ثابت و دارای حالت عمومی می باشند. تیم تحقیق و توسعه ی اینتن با بررسی ریز به ریز این الگوریتم ها نحوه ی عملکرد آن ها را شناسایی کرده وسایت های خود را طوری پایه ریزی و  طراحی می کند که شناسایی آن برای موتورهای جستجو راحت بوده و تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت خواهد داشت.

۳)      پایداری و نتیجه بخشی بهتر

استفاده از استاندارد ها در طراحی سایت موجب بهبود کارکرد سایت ، خطا و عیب دهی کمتر  و در نتیجه افزایش طول عمر سایت و نیاز کمتر آن به پشتیبانی فنی می شود.

  • پاسخ گویی به نیاز های امروز و آینده

یکی از مهم ترین مزیت های استاندارد سازی طراحی سایت ،قابل استفاده و مطابق بودن آن با مرورگر های متنوع در طول زمان است. سایت ما باید به نحوی باشدکه با ارتقاء مرورگر ها  مشکلی نداشته و کاملا با آن ها سازگار باشد.

 

استاندارد های فنی و تخصصی تر در طراحی سایت:

علاوه بر استاندارد هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، سایت طراحی شده ی ما باید از یک سری استاندارد های بین المللی و جهانی در رابطه با ساختار و ترکیب بندی استفاده کند، در ادامه به بررسی این استاندارد های زیر ساختی می پردازیم:

استفاده از استاندارد های ECMA در طراحی سایت

ECMA یا همان انجمن اروپایی سازنگان کامپیوتر که در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده است ،  در زمینه های گسترش استاندارد ها و گزارشات فنی در بخش فناوری اطلاعات و سیستم های ارتباطی فعالیت داشته و بیش از ۲۷۰ استاندارد فنی در این زمینه ارائه داده است. این استاندارد ها بیشتر به نحوه ی کد بندی و استفاده از زبان های برنامه نویسی تاکید دارند.

استاندارد Validation  در طراحی سایت:




این استاندارد در واقع برای آزمودن یک سایت در معیار ها و الگو های کنسرسیوم وب (World Wide Web Consortium) برای کد های HTML و XML بوده و اشکالاتی که مرورگر های مختلف ممکن است در نمایش سایت ها با آن روبرو شوند را به ما اعلام می کنند.

شرکت طراحی سایت اینتن با بهره گیری از آخرین تکنولوژی و استاندارد های روز دنیا در زمینه ی طراحی سایت ، محصولات و سایت های خود را  مطابق با معیار های جهانی تولید و عرضه می کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید…


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت بر اساس اصول سئو:شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا برخی از سایت ها در صفحات اول موتور های جستجو قرار دارند و برخی دیگر در صفحات آخر و شاید بعضی از سایت ها نیز اصلا در نتایج جستجو نشان داده نشوند.




معیار موتور های جستجو برای رتبه بندی سایت ها چیست؟

چگونه می توان در صفحات اول جستجو قرار گرفت؟

سئو سایت و قرار گرفتن در صفحات اول موتور های جستجو چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد؟

تیم سئو و بهینه سازی سایت اینتن با بررسی و تحقیق بر روی الگوریتم های موتور های جستجو توانسته است قام های جدیدی در این زمینه برداشته و راه کار های نوینی در این رابطه ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو و بهینه سازی سایت با اینتن همراه باشید.

سئو سایت چیست؟

سئو (SEO) یا همان بهینه سازی سایت که مخفف (Search Engine Optimization) می باشد، در واقع تکنیکی است که سایت را به موتور های جستجو بهتر شناسانده ، اعتبار سایت را نزد موتور های جستجو بیشتر کرده و باعث می شود سایت ما رتبه های نخست را در نتایج جستجوی موتور های جستجو کسب کند.

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

برای نتیجه گیری بهتر در سئو سایت بهتر است از همان ابتدای کار و در مرحله ی طراحی سایت ، اصول سئو را بر روی سایت خود پیاده کرده و آن را بر اساس الگوریتم های موتور های جستجو طراحی و پیاده سازی کنیم.رعایت اصول مربوطه در این مرحله باعث راحتی کار در ادامه برای ما خواهند شد و با هزینه سئو ی بسیار اندکی نسبت به سایر سایت ها نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت.


رعایت استاندارد های طراحی سایت نیز یکی از عوامل بسیار مهم در سئو سایت بوده و نقش زیادی بر روی رتبه بندی سایت و جذابیت آن خواهند داشت.

نکات مهم سئو در طراحی سایت

در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم در رابطه با سئو ی سایت می پردازیم:

  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی در واقع به کلماتی گفته می شود که ما، در سایتمان اهمیت زیادی به آن می دهیم. این کلمات برای موتور های جستجو به عنوان شناسه ی مطالب و سایت شناسایی شده و باعث می شود در نتایج جستجو به نمایش دربیایند. نحوه ی بکارگیری کلمات کلیدی در طراحی سایت نیز اهمیت زیادی دارد:

۱-      تراکم کلمات کلیدی در طراحی سایت

جدیدا موتور های جستجو به تراکم کلمات کلیدی اهمیت زیادی داده و چگالی کلمات کلیدی را در داخل مطلب مورد نظر ، در کل سایت و در سایت های مشابه بررسی کرده و آن ها را اولویت بندی و رتبه دهی می کنند.

۲-      استفاده از کلمات کلیدی بکر و کمتر استفاده شده در طراحی سایت

تا جایی که امکان دارد باید از کلمات کلیدی جدید و بکر در طراحی سایت استفاده شود. این امر باعث می شود سایت ما راحت تر برای موتور های جستجو قابل شناسایی و رتبه دهی باشد.

۳-      استفاده از کلمات کلیدی مناسب در طراحی سایت

کلمات کلیدی باید مرتبط با مطلب بوده ، ساده ، کوتاه و تخصصی باشند. استفاده از کلمات کلیدی عام و کلی باعث گیج شدن موتور های جستجو و در نتیجه بازدهی کمتر مطالب می شوند.

۴-      استفاده از کلمات کلیدی درعنوان مطالب

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطالب نیز تاثر زیادی در سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو دارند.

  • استفاده از تصاویر مناسب در طراحی سایت

تصاویر نقش زیادی در ظاهر و گرافیک سایت دارند و اندازه و نحوه ی قرار گیری آن ها در سایت باید بر اساس اصول سئو در طراحی سایت باشد برای کسباطلاعات بیشتر در این رابطه به مقاله ی “تصاویر در طراحی سایت ” مراجعه فرمایید.

  • استفاده از ابزار Web Master Tools در طراحی سایت

بهترین راه برای شناساندن سایت به موتور های جستجو بهره گیری از ابزار خود موتور های جستجو در طراحی سایت می باشد. این کار موجب صرفه جویی زمانی در شناسایی سایت توسط موتور های جستجو می شود.

  • استفاده از قالب مناسب در طراحی سایت


قالب سایت نقش زیادی در سرعت سایت دارد. اگر کد های قالب دارای مشکلات کوچکی باشند ، در آینده ما را با مشکلات بزرگی در سئو و بهینه سازی سایت مواجه می کنند. رعایت استاندارد های فنی در کد نویسی قالب سایت ها یکی از ملزومات طراحی سایت می باشد. با بهره گیری از Validator نیز می توان خطا های موجود در سایت را یافته و آن ها را اصلاح کرد.

  • مطلب گذاری و بروز رسانی مرتب سایت

فرایند مطلب گذار ی و بروز رسانی سایت باید از یک الگو و برنامه ی مشخص تبعیت کرده و دارای یک زمانبندی مشخص باشد، طبق مطالعات انجام شده در تیم سئو ی اینتن، الگریتم های جدید موتور های جستجو اهمیت زیادی به این موضوع قائل شده و آن را یکی از معیار های مهم رتبه بندی سایت درنظر گرفته اند.

مزایای طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت بر اساس اصول سئو باعث رتبه بندی بهتر سایت و حضور در نتایج برتر موتور های جستجو خواهد شد . نتیجه ی این امر ورود بازدید کنندگان و مشتریان جدید از طرف موتور های جستجو و گسترش کسب و کار ما خواهند شد. با قرار گرفتن در رتبه های نخست جستجو این موتور های جستجو هستند که وظیفه ی تبلیغ و بازاریابی سایت و محصولات و خدمات ما را بر عهده می گیرند.

شرکت طراحی سایت اینتن با بهره گیری از تیم قدرتمند سئو ، سایت های خود را براساس اصول سئو طراحی کرده و راه کسب نتایج برتر در جستجو ها را برای مشتریان خود هموار می کند. برای بهترین بودن ، با بهترین ها باشید…


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

طراحی سایت هتلداری

طراحی سایت هتلداری :  با پیشرفت روز افزون استفاده از اینترنت و افزایش شدید کاربران آن تمامی مشاغل نیاز به طراحی وب سایت برای ارائه خدمات یا محصولات خود در فضا اینترنت دارند نا از ایم طریق بتوانند به اهداف خود برسند . طراحی وب سایت بر اساس اصول سئو و حرفه ای می تواند کمک بزرگی برای بالا بردن مشتریان تولید کنندگان و همچنین سایر صاحبان وب سایت کند.یکی دیگر از مشاغل معروف و هم چنین رقابتی هتل و هتلداری است . صاحبان هتل نیز می توانند برای اینکه برتری های هتل خود را به رخ رقیبان خود بکشند و از این طریق مشتریان زیادی جلب کنند نیاز به طراحی سایت هتلداری دارند. برای اینکه یک طراحی سایت هتلداری به نتیجه مطلوب برسد نیاز دارد تا در نتایج اولیه موتورهای جستجو قرار گیرد که این کار با طراحی سایت بر اساس اصول سئو و همچنین رعایت نکات اولیه سئو سایت در طراحی سایت امکان پذیر است . البته این بدان معنا نیست که وب سایت خود را همین جوری رها کنید برای اینکه یک سایت همیشه برتر باشد باید هر روز به روز شود و درواقع سایت باید دائما فعال باشد.




نکت ضروری در طراحی سایت هتلداری

در طراحی سایت هتاداری ابتدا باید به مسئله مهم آوردن کاربر به سایت توجه داشته باشیم . باید این نکته را در نظر بگیریم که بیشتر کاربرای ، چیزی در حدود ۸۰ درصد برای یافتن نیازهای خود از اینترنت در گوگل جستجو می کنند و بهتر است طراحی سایت هتل را بر پاییه سئو و بهینه سازی در موتور جستجوی گوگل انجام دهیم. در این صورت وب سایت هتل می تواند مشتریان بیشتری را به طرف خود جذب کند.

طراحی سایت اینتن :  اما آوردن مشتری به سایت به تنهایی کار درستی نیست باید کنار آن بتوانیم مشتری را در وب سایت برای مدت زیادی نگه داریم که یکی از مسائل اساسی در طراحی سایت بر اساس اصول سئو و همچنین محتوای برتر وب سایت است. برای نکگه داشتن کاربر در سایت باید دقت داشته باشیم که مهمترین عامل می تواند محتویات وب سایت باشد بعدا طراحی سایت کاربر پسند ، طراحی گرافیکی زیبا و حرفه ای برای سایت و… اما برای طراحی وب سایت هتلداری و نگه داشتن کاربر در وب سایت باید در مورد هتل اطلاعات کافی ارائه شود ، امکانات هتل چی هست باید ذکر شود و بسیاری از امکانات دیگر که باید در طراحی سایت هتلداری رعایت شود مثل سیستم رزرواسیون ، خدمات ، نمایش تصویری اتاق ها ، امکانات ارائه شده برای هر اتاق ، نحوه ی پرداخت هزینه برای رزرو هتل (که اکثرا بصورت آنلاین انجام می شود و هر سایت هتل دارای یک درگاه پرداخت الکترونیک می باشد) همچنین سیستم ارتباط با مشتری که می تواند بصورت ایمیل یا اس ام اس صورت پذیرد ، نقشه گوگل و هم چنین درج تفاوت ها و برتری های هتل نسبت به سایر هتل ها و… این ها مسائلی هستند که در طراحی سایت هتلداری حرفه ای بسیار اهمیت دارند.

طرز طراحی سایت هتلداری

اولین نکته در طراحی سایت هر چیزی که مشتری می خواهد داشته باشد آن است ولی در این بین شاید بیشتر مشتریان برای اولین بار است که می خواهند اقدام به طراحی سایت هتلداری نمایید در این مورد باید طراح وب سایت بتواند بهترین راهنمایی را برای آنها ارائه نماید . گروه طراحی سایت اینتن بهترین حالت برای طراحی سایت هتلداری را استفاده از قالب های اختصاصی می داند ، چرا که این نوع از قالب ها با بهترین حالت می توانند در سئو سایت تاثیر داشته باشند همچنین از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی اینتن نیز می توانید بهره مند شودید سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی از نظر امنیت بسیار برتری نسبت به سیستم های مدیریت محتوای رایگان است دارد.

ویژگی اصلی سایت ها هتلداری

مهم ترین ویژگی در طراحی سایت هتلداری معرفی هتل و همچنین امکانات کیفی هتل است . و همچنین جذب مشتری از طریق وب سایت هتل است. وب سایت هتل می تواند با داشتن یک گرافیک حرفه ای و جذاب خود تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد اما با داشتن گرافیک بالا به احتمال زیاد سرعت لود وب سایت پایین خواهد آمد برای این کار باید از شیوه بهبود تصاویر برای طراحی سایت استفاده کنیم. کی دیگر از بخشهای مهم در طراحی سایت هتلداری بخش رزرو می باشد که با این بخش دیگر ترافیک تماس تلفنی از بین می رود و مشتری با آسایش راحتی می تواند هتل را برای اقامت خود رزرو کند.




هدف اصلی از طراحی سایت هتلداری چیست؟

همان طور که می دانیم هدف اصلی از طراحی سایت در وهله اول کسب در آمد برای تمام مشاغل می شود و بعدا جذب مشتری و در مرحله بعد معرفی هتل و امکانات آن به مشتری می باشد. مدیر هتل باید بداند برای موفقیت وب سایت بو بهره برداری از آن باید تمام نکات و ویژگی های یک سایت حرفه ای را در نظر بگیرد این امکانات می توان ، در طراحی سایت بر اساس اصول سئو ، ستفاده از محتویات دقیق و جذاب برای معرفی هتل ، استفاده از تکنیکهای برتر سئو برای بالا آمدن در نتایج جستجو و استفاده از گرافیک بهبود یافته و مدرن در طراحی سایت هتلداری باشد. در نهایت یک وب سایت هتل زملنی می تواند به موفقیت برسد که در کلمات کلیدی خود ( مثل : هتل ، هتلداری و…) همیشه در صفحه اول جستجوی گوگل بیاید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

نکاتی مهم در طراحی وب سایت برای جذب بازدید کننده

در طراحی وب سایت موفق عوامل بسیاری دخیل هستند،اما فاکتورهایی نیز در این بین وجود دارند که پیش از بقیه موارد می بایستی مورد توجه قرار گیرند.
موفق ترین وب سایت ها آن هایی بوده اند که توانستند توجه افراد را به خود جلب نمایند.اگرچه پیشتر اهمیت سئو در طراحی وب سایت را ذکر کرده و گفتیم که طراحی سایت حرفه ای بدون سئو سبب می شود تا وب سایت حرفه ای شما میان میلیون ها وب پیج موجود در دنیا گم شود،اما میزان اهمیت نکات ظاهری را نیز نباید فراموش کرد.
اگر وب سایت شما مورد اول جستجوهای مورد نظرتان در گوگل هم باشد،اما از ظاهری جذاب و حرفه ای بهره نبرده باشد،کاربر بلافاصله صفحه را بسته و به سراغ موارد بعدی خواهد رفت.
تقریبا بیشتر وب سایت های موفق، ۸ ویژگی زیر را در طراحی وب سایت خود رعایت کرده اند:

سرعت بارگذاری
تعداد خیلی کمی از کاربران می توانند بیش از اندازه برای بارگزاری وب سایت صبر کنند،چون اکثریت آن ها بلافصله بعد از مواجهه با کندی در بارگزاری وب سایت،صفحه را خواهند بست.
اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین ها در کار خود باشد،اما انتظار بیش از حد کاربران را کلافه خواهد کرد.
برای درک آن فقط چند ثانیه خود را به جای کاربران بگذارید.

داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت
اجازه ندهید وقت بازدیدکنندگان برای کشف مطالب وب سایت شما و اینکه درباره چه موضوعی می باشند،تلف شود.پس باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شوند.داشتن تیتر توصیفی در صفحه اول وب سایت روش بسیار مناسبی برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید است.
برای این کار از کلمات کلیدی نیز می توانید کمک بگیرید.آن ها همانطور که از اسمشان پیداست جان مایه متن شما نشان می دهند.

ساده نگه داشتن طراحی وب خود
دقت کنید که طراحی وب سایت حرفه ای به معنی شلوغ کردن آن با افکت های سنگین و گوناگون نیست.به جای این کار تمرکز خود را بر روی قابلیت های استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران قرار دهید.

جلب توجه با استفاده ازفضای سفید
در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری به نظر می رسد.

آسان سازی فرایند خرید
اگر می خواهید طی فرآیند و پیش از خرید قطعی و پرداخت مبلغ مشتریان را از خرید پشیمان نکنید،هرگز آن ها را مجبور به پیمایش چندین صفحه برای نهایی شدن فرآیند خرید نکنید.
جستجو،نمایش توضیحات و صفحه مربوط به خرید را همگی طی یک یا دو مرحله به اتمام برسانید.

آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت
به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید.

مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید
اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات را دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری است.اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

بروزرسانی مرتب
موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل بهای ویژه ای به وب سایت هایی که به طور مرتب بروز می شوند می دهند.
از این رو قرار دادن مستمر محتوا در وب سایت را فراموش نکنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

معایب استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، در عصر دیجیتال که روزانه هزاران طراحی سایت صورت گرفته و صفحات بی شماری به دنیای وب افزوده می شوند، داشتن ابتکار و نوآوری حرف اول و آخر را برای کسب موفقیت می زند.اگر طراحی سایت شما تاکنون اهداف مورد نظرتان را محقق نکرده، یکی از دلایلی که باید در جستجو و رفع آن باشید، همین مورد است.

به شما پیشنهاد می کنیم تا به وب سایت برخی از صاحبان کسب و کارهای مشابه خودتان سر زده و وب سایت آن ها را با وب سایت خودتان مقایسه کنید.به احتمال خیلی زیاد تعداد کمی از آن ها از قالب های آماده استفاده می کنند و اگر بیشتر دقت نمائید متوجه خواهید شد که آن تعداد پایین نیز در رده خود موفق ظاهر نشده اند! ایده های نو، ابتکار و خلاقیت حرف اول و آخر را می زنند.

کاربران دیگر هر نوع از وب سایت های تجاری که فکر می کنید را دیده اند، پس هنگامی که با یک وب سایت جدید مواجه می شوند، تشخیص اینکه این وب سایت از قالبی حاضر و آماده و بدون تغییر استفاده کرده برایشان بسیار ساده است.کاربران دیگر افراد بی تجربه سابق نیستند و در اینترنت به اندازه کافی برای کسب تجربه در این زمینه گشت و گذار نموده اند.
در نظر داشته باشید طراحی سایت به صورت قالب آماده منجر به ایجاد آنچه شما خواسته اید نمی شود، چون نمی توان هیچ چیز باارزشی برای خواسته مشتریان به آن وب سایت اضافه نمود. در واقع طراحی این گونه وب سایت ها به گونه ای است که خیلی نمی توان آن ها را ویرایش نموده و روی آن ها مانور داد و ایده های بکر و نوآورانه روی آن ها پیاده سازی کرد.از این رو منجر به رونق کسب و کار شما نخواهند شد.

شما باید همواره به دنبال روش هایی باشید که هیچ کدام از رقبای شما ارائه نمی کنند. شما باید از تمامی لحاظ، از طراحی سایت گرفته تا نحوه ارائه خدمات خود یکتا و منحصربفرد باشید.
آنچه واضح است دنیای موتورهای جستجو تحت سیطره گوگل است.از طرفی یک اصل اساسی کاملاً مشخص این موضوع است که ” محتوا “، حرف اول را می زند.حال موتورهای جستجو مرتباً تمامی وب سایت ها را بررسی کرده تا آخرین تغییرات آن ها را لحاظ کنند و به وب سایت هایی که سرزنده و فعال بوده و مرتبا به روز می شوند امتیاز بیشتری دهند.
حال اگر طراحی سایت شما به صورت قالب آماده که مشابه بسیاری از وب سایت های دیگر است باشد، به دلیل تکراری بودن نوع وب سایت و طراحی آن، به شما ارزش و بهای کمتری داده خواهد شد.موتورهای جستجو، وب سایت های تکراری را نادیده می گیرند، بخصوص اگر این وب سایت ها وابسته باشند. چنین وب سایت هایی شماره ID برای ردیابی و بررسی ترافیک وب سایت نداشته و دقیقاً شبیه وب سایت پشتیبانشان می باشد که در این صورت هیچ شانسی برای تبدیل مشتریان بالقوه برای هدایت به وب سایت شما به صورت مستقیم وجود نخواهد داشت.

پس همین حالا برای طراحی سایت خلاقانه خود با اینتن تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

رنگ سازمانی در طراحی سایت

یکی از موضوعاتی که در طراحی سایت مطرح می شود ، استفاده از رنگ سازمانی در طراحی سایت است ، در طراحی سایت حرفه ای همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشیم که رنگ های بکار رفته در قالب سایت و طراحی سایت باعث می شود مشتریان و کاربرانی که وارد سایت می شوند ، احساس خاصی به آنها دست بدهد ، از این رو در انتخاب رنگ در طراحی سایت باید توجه زیادی به تناسب آن با رنگ سازمانی خود شرکت ها داشته باشند .

در انتخاب طرح سازمانی سایت ، حتما نظرات گرافیست و یک طراح هنری را جویا شوید ، این نکته را در نظر داشته باشید برای اینکه یک طرح زیبا و دل پسند در طراحی سایتتان اتفاق بیافتد ، حتما به نظرات گرافیست و طراح سایتتان هم توجه ویژه ای داشته باشید چرا که یک طراح و گرافیست براساس تجربه خویش مطمئنا رنگ بندی مناسبی را برای شما ارائه خواهد کرد .

در رنگ سازمانی در طراحی سایت به این نکته هم توجه داشته باشید که رنگ های انتخابی باید با صنف شما هم هماهنگ باشد ، بطور مثال معمولا برای کار های امنیتی رنگ قرمز بیشتر بکار می رود ، یا برای کار های مبلمان و دکوراسیون بیشتر از رنگ بندی قهوه ای و رنگ های مشابه با چوب استفاده می گردد.

برای اینکه در طراحی قالب و طراحی گرافیکی وب سایتتان مشابهت با رنگ سازمانتان داشته باشد ، سعی کنید حوزه فعالیتتان را به همراه سربرگ ها و … در اختیار گرافیست قرار دهید چرا که اینکار مطمئنا باعث میشود طرح های ارائه شده توسط گرافیست طراحی سایتتان به رنگ سازمانی و حوزه فعالیتتان نزدیک باشد.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری از انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت بدست آورید پیشنهاد میکنم مقالات زیر را هم مطالعه نمایید :

تاثیر استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی سایت

رنگ در طراحی سایت

۷ تحول طراحی گرافیکی سایت در سال ۲۰۱۵ | قسمت سوم

روند طرح بندی در طراحی سایت در سال ۲۰۱۵

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

افزایش سرعت سایت های جوملایی

افزایش سرعت سایت های جوملایی : در مقالات گذشته به مباحث مرتبط با طراحی سایت پرداختیم و به بررسی طراحی سایت با جوملا پرداختیم . همچنین در خصوص طراحی سایت با وردپرس نیز مطالبی نوشتیم و به بیان تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس پرداخیتم .
همچنین همواره این را بیان کرده ام که برای افزایش بازدیدکنندگان یک سایت نیاز به رعایت اصول سئو است و سرعت بارگذاری یک سایت تاثیر زیادی در سئو آن سایت دارد .
پس از آن در مقالات افزایش سرعت سایت های وردپرسی (قسمت اول) و افزایش سرعت سایت های وردپرس (بخش دوم) و راهکارهایی برای بالا بردن سرعت وبلاگ های وردپرسی به بیان روش های بالا بردن سرعت بارگذاری سایت های وردپرسی پرداختیم . با توجه به آنکه سرعت سایت بر سئو سایت تاثیر بسیاری دارد ، در این مقاله هدف من بیان راه هایی برای افزایش سرعت سایت های جوملایی است .


راه هایی برای افزایش سرعت سایت جوملایی

پیش از هرچیز سرعت سایت خود را توسط سایت gtmetrix بررسی نمایید تا بعد از انجام اصلاحات ، افزایش سرعت سایتتان را مشاهده کنید . سپس مراحل زیر را انجام دهید :

۱)    از سایت خود یک نسخه بک آپ تهیه کنید . زیرا ممکن است با انجام بعضی از مراحل سایت شما دچار مشکل شود . هدف ما بهبود سئو سایت است نه نابود کردن آن !
۲)    کش را فعال نمایید . با این کار یک کپی از صفحه های سایتتان به صورت موقتی ذخیره می شود و سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش می دهد . برای فعال کردن کش از مسیر سیستم <تنظیمات سراسری <سیستم ، کش موقتی را فعال نمایید.
۳)    به مسیر سیستم <تنظیمات سراسری <سرور بروید و فشرده سازی Gzip را فعال کنید .
۴)    این مرحله کمی وقت گیر است و ممکن است هفته ها به طول انجامد ! باید سعی کنید محتوای سایت خود را سبک کنید . مطالبی که استفاده نمی کنید ، مجموعه های اضافی ، افزونه های بی مصرف  و… همه و همه را پاک کنید . خیلی دقت کنید که اشتباها یک بخش مهم را حذف نکنید . سبک بودن سایت خیلی به افزایش سرعت لود و سئو سایت کمک می کند .
۵)    از gtmetrix برای بهینه سازی تصاویر کمک بگیرید . این سایت تصاویر را برای شما بهینه می کند و تنها کافی است که تصاویر بهینه شده را با تصاویر قبلی جایگزین کنید .
۶)    تصاویری که به آن ها نیاز ندارید را حذف کنید .
۷)    حتما از هاست های سریع و مطمئن استفاده نمایید . هاست بد می تواند سئو سایت شما را نابود کند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari

اصطلاحات رایج در سئو وب سایت

اصطلاحات رایج در سئو وب سایت  : در مقالات قبل در مورد طراحی وب سایت توضیحاتی دادیم و در ادامه نیز مطرح کردیم که با بهره گیری از روش های سئو وب سایت ، می توان رتبه وب سایت های طراحی شده را در لیست نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید . سپس در مقالاتی مانند ایجاد ساختار مناسب برای بهبود سئو سایت و توجه به محتوا یا سئو سایت ؟ به بیان روش های گوناگون بالا بردن سئو سایت پرداختیم . در این مطلب هدف من آشنا سازی شما عزیزان با اصطلاحات رایج حوزه سئو سایت است .

برخی اصطلاحات کاربردی در حوزه سئو وب سایت

۱)    SEO بهینه سازی برای موتورهای جستجو.
۲)    کلمه کلیدی : درواقع کلمه کلیدی الزاما یک کلمه نیست و می تواند یک عبارت باشد . کلمه کلیدی تعیین کننده آن کلمه یا عبارتی است که صاحب سایت می خواهد با جستجوی آن کلمه در گوگل سایتش بالا باشد .
۳)    On Page SEO : بهینه سازی داخلی یک سایت برای موتورهای جستجو
۴)    Off Page SEO : بهینه سازی لینک ها برای موتورهای جستجو
۵)    SEM : بازاریابی برای موتورهای جستجو است .
۶)    SEMSMM : بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
۷)    Link Building : به فرآیند لینک سازی گفته می شود و از زیر مجموعه های Off Page SEO است .
۸)    Meta Tag : به تگ هایی گفته می شود که با آنکه در وب سایت قرار دارند اما توسط کاربر قابل مشاهدهنیستند و کاربردهای دیگری علاوه بر کمک به سئو سایت دارد .
۹)    Anchor Text : به همان کلمه یا عبارتی گفته می شود که به صورت لینک مشخص می گردد و می تون روی آن کلیک نمود .
۱۰)    Internal Links : لینک های داخلی یک وب سایت هستند که یک صفه از وب سایت را به صفحات دیگر لینک میدهند .
۱۱)    Paid Link : به لینک هایی گفته می شود که شما برای دریافت آن ها پول پرداخت کرده اید و بسیار به سئو سایت شما ضرر خواهند زد . جهت اطلاعات بیشتر به مطلب سئو کلاه سیاه چیست و چرا بد است؟ مراجعه نمایید .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mina jafari