یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید ساندویچ پانل ها مورد توجه قرار می گیرد، محاسبه قیمت ساندویچ پانل است. عوامل مختلفی بر تعیین قیمت ساندویچ پانل تاثیر دارد که باعث می شود تا هزینه ساخت یک سازه با این متریال افزایش و یا کاهش یابد. در این مقاله با قیمت روز ساندویچ پانل و چگونگی تعیین آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

در هنگام ساخت سازه ها عواملی چون مصالح مصرفی و یا کیفیت این مصالح بر هزینه تمام شده سازه تاثیر می گذارد. ساندویچ پانل ها نیز با توجه به مصرف در سازه های مختلف از تنوع قیمتی گسترده ای برخوردار هستند. بر تعیین قیمت ساندویچ پانل عوامل مختلفی تاثیر مستقیم و عوامل دیگری نیز تاثیر غیر مستقیم دارند.

متراژ ساندویچ پانل

از مهمترین عواملی که تاثیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پانل دارد متراژ این محصول در سازه است. معمولا تولید کنندگان با توجه به نوع سازه و مقدار خمش این متریال در زمان ساخت متراژ ساندویچ پانل را مشخص می نمایند. برای همین هنگام سفارش ابعاد مورد نیاز در سازه تولید کننده مقدار انعطاف ساندویچ پانل و خمش هایی که در زمان تولید بر این محصول وارد می شود را محاسبه و مقدار متراژ دقیق را مشخص می نماید. این متراژ دقیق بر تعیین قیمت ساندویچ پانل تاثیرگذار است.

نوع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به انواع مختلفی جهت مصرف در مکان های مختلف تولید می شوند. ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل سردخانه ای و… انواع مختلیف و با کاربردهای متفاوت می باشند.

در هر سازه با توجه به کاربری سازه از انواع مختلف این ساندویچ پانل ها استفاده می شود. نوع لایه های بیرونی و عایق میانی در هر نوع متفاوت بوده و تاثیر زیادی در قیمت این محصول دارد. لازم به ذکر است که ساندویچ پانل دیواری با ضخامت های متفاوت در انواع پیچ مخفی، شیاردار و صاف تولید می شود. انواع شیار دار این محصول نیز خود در شیارهای ریز و شیارهای درشت به صورت پیچ مخفی تولید می شوند.

همچنین بخوانید: قیمت ساندویچ پانل سقفی

قیمت روز ساندویچ پانل

نوع فوم میانی ساندویچ پانل

فوم میانی در سازه هایی که با ساندویچ پانل ساخته می شود متفاوت است. این فوم بسته به شرایط محیطی، نوع منطقه و نوع سازه در سه نوع مختلف تولید و در ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ساندویچ پانل های معمولی از فوم پلی استایرن در ساخت بهره می برند و ساندویچ پانل های دیگر از فوم پلی یورتان در تولید آنها استفاده می شود. این فوم در مناطق مختلف بسته به مقدار هزینه مالک در ساندویچ پانل ها در زمان تولید استفاده می شود. از انواع فوم مصرفی در ساندویچ پانل می توان به فوم پلی استایرن، فوم پلی یورتان و پشم سنگ اشاره نمود.

ضخامت فوم در ساندویچ پانل

از دیگر عواملی که تاثیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پانل دارد ضخامت فوم میانی این محصول است. این ضخامت نیز خود در اثر عواملی نظیر شرایط محیطی و نوع سازه تغییر می نماید. به عنوان مثال ضخامت فوم در مناطق گرم کمتر و در مناطق سردسیر بیشتر لحاظ می شود. این ضخامت در مناطق گرمسیر حدود 4 سانتی متر است. اما در مناطق سردسیر تا 15 سانتی متر می تواند افزایش داشته باشد. ضخامت ساندویچ پانل تاثیر زیادی در عدم هدر رفت انرژی در این مناطق دارد.

نوع برند تولید کننده

از عواملی که باعث می شود تا ساندویچ پانل در بازار دارای قیمت های متفاوتی باشد تولید آن توسط تولید کنندگان مختلف است. هر کدام از این تولید کنندگان نیز محصولات خود را با متریال هایی با کیفیت های مختلف تولید می کنند. برای همین بسته به برند تولید کننده و اعتبار آن قیمت ساندویچ پانل در بازار نوسان زیادی دارد.

همچنین بخوانید: انواع ساندویچ پانل از نظر کارایی و جنس

عوامل غیر مستقیم تاثیرگذار بر قیمت ساندویچ پانل

از عواملی که به طور غیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پانل تاثیر دارد می توان به نوسانات بازار ارز اشاره نمود. معمولا نوسانات بازار ارز بر قیمت آهن تاثیر زیادی دارد. و به علت ساخت ساندویچ پانل از آهن با بالا رفتن قیمت ارز قیمت آهن افزایش و در نتیجه قیمت ساندویچ پانل نیز افزایش می یابد. توجه نمایید که عواملی دیگری نظیر تعداد کارگر برای تولید و مدت زمان تولید و همچنین هزینه حمل و اجرای ساندویچ پانل نیز بر قیمت این محصول تاثیر زیادی دارد.

فراموش نکنید که بسته به نوع سازه از انواع ساندویچ پانل تهران در دیوار و سقف این سازه می توان استفاده نمود و بسته به شرایط نیز ضخامت و فوم میانی در این محصول متفاوت می باشد. به همین دلیل قیمت روز ساندویچ پانل تنها در صورتی تعیین می شود که از کلیه گزینه های تاثیرگذار اطلاع کافی در دست باشد. برای دریافت قیمت روز ساندویچ پانل می توانید به سایت ساندویچ پانل کارن پنل مراجعه و با کارشناسان در این سایت از طریق صفحه تماس با ما مشاوره نمایید.

همچنین بخوانید: فروش ساندویچ پانل به طور مستقیم و ارزان

قیمت روز ساندویچ پانل