ساندویچ پانل نوعی سازه از پیش ساخته شده در لیست مصالح ساختمانی پرکاربرد است. این سازه به عنوان عایق حرارتی، جایگزین بسیاری از مصالح قدیمی مانند آجر، سنگ، سفال و سیمان شده و به دلیل وزن کم، قابلیت جابجایی آسان و ساختار سه لایه ای، از محبوبیت بسیار زیادی در جمعیت کاربران و سازندگان بناهای مسکونی و غیرمسکونی برخوردار می باشد. ساندویچ پانل انواع متنوعی داشته و در موارد مختلف صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل سازه ای متشکل از دو لایه ورق فولادی ( لایه ابتدایی و انتهایی) و یک لایه ورق عایق ( لایه میانی) است که از قابلیت انعطاف پذیری بسیار زیادی برخوردار بوده و به عنوان یکی از تجهیزات از پیش ساخته شده، جایگزین مصالح قدیمی در ساخت دیوار و سقف بسیاری از سازه های مختلف شده است. ورق های فولادی مورد استفاده در لایه ابتدایی و انتهایی ساندویچ پانل ها، خاصیت ضد زنگ و ضد خورندگی داشته و معمولاً از جنس ورق های آلومینیوم و یا آلوزینک تهیه خواهد شد. لایه میانی انواع مختلف ساندویچ پانل، از ترکیباتی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه بوده و در مقابل حرارت، رطوبت و حریق از مقاومت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

ویژگی های سقف و دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل چیست؟

  • قدرت ماندگاری و طول عمر بالا
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر تغییرات محیطی
  • برخورداری از قابلیت تحمل فشار بار
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر تغییرات ایجاد شده به دنبال نفوذ مواد شیمیایی، رطوبت، حریق و تغییرات محیطی
  • قابلیت عایق بودن در برابر سرما، گرما و صوت
  • وزن بسیار کم و قدرت چسبندگی بالا
  • قابلیت انعطاف پذیری و قدرت خمش بالا

کاربرد انواع مختلف ساندویچ پانل

  • ساخت انواع مختلف کانکس در مدارس، مکان های عمومی، مکان های تفریحی، واحدهای تولیدی کارخانجات، سوله های بزرگ، انبارها و کانتینر های نگهبانی
  • ساخت درمانگاه و مراکز بهداشتی درمانی سیار در مناطق محروم، زلزله زده و بیمارستان های صحرایی
  • ساخت سردخانه های صنعتی و غیر صنعتی
  • ساخت کانکس های ویلایی در نقاط توریستی و باغ های شخصی
  • ساخت اتاق های ایزوله و انبار
  • استفاده به عنوان سقف کاذب در مکان های سرپوشیده، سالن های ورزشی و بسیاری از فضاهای صنعتی

همچنین بخوانید: قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

ویژگی دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

انواع مختلف ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها با توجه به توع طراحی و ساختار و همچنین قابلیت عملکرد آنها در دسته های مختلفی تولید می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع مختلف سازه های از پیش ساخته شده به منظور تاسیس دیوار و یا نمای خارجی در سازه های مختلف مسکونی، صنعتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و تجاری است. این نوع از ساندویچ‌ پانل نیز از سه لایه با ورق های فلزی آلوزینک، آلومینیوم و روی با پوشش گالوانیزه و یک لایه عایق حرارتی تشکیل شده و در انواع ضد زنگ آلومینیوم به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر خوردگی، پوسیدگی و تغییرات محیطی، بیشترین متقاضی را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشترین کاربرد ساندویچ پانل دیواری به‌ منظور ایجاد پارتیشن های داخلی، دیوار در بسیاری از سازه ها و نمای خارجی است. ساندویچ پانل های دیواری در برابر گرما، سرما، صوت و رطوبت، باد، زلزله، مواد شیمیایی، زنگ زدگی، خوردگی به وسیله حشرات موذی، ضربه، فشار و بسیاری از تغییرات محیطی مقاوم بوده دلیل برخورداری از تنوع طرح و رنگ، قیمت مقرون به صرفه، قابلیت حمل و نقل آسان، وزن کم، قابلیت شست و شو و بسیاری از ویژگی های دیگر طیف وسیعی از کاربران و مصرف کنندگان را به خود اختصاص می‌دهند.

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی یکی دیگر از انواع سازه های از پیش ساخته شده به منظور پوشاندن سقف در بسیاری از بناهای ساختمانی است. ساندویچ پانل سقفی از لایه عایق فوم تزریقی پلی اورتان سخت تشکیل شده و به دلیل پوشاندن سقف و ممانعت از ورود آب، رطوبت و تابش نور خورشید، از قابلیت پوشش دهی کامل تمامی سوراخ ها و منافذ برخوردار می باشد.

ضریب هدایت حرارتی پایین، قدرت بالای عایق بودن در برابر رطوبت، وزن بسیار کم، مقاومت بالا در برابر تغییرات محیطی، تنوع رنگ، طرح و اندازه و قیمت مقرون به صرفه از ویژگی‌های بسیار مهم ساندویچ پانل سقفی در ضخامت های مختلف محسوب می شوند.

از ساندویچ پانل سقفی به عنوان پوشش سقف ساختمان های صنعتی، سازه های درمانی، فروشگاهی، مسکونی و اقامتگاه های موقت مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به نوع سازه مورد نظر و اهداف ایجاد آن، از جنس وضخامت های مختلفی برخوردار می باشد.

معمولاً انواع مختلف ساندویچ پانل دیواری، سردخانه ای و یا ساندویچ پانل سقفی مطابق با سفارش مشتری در اندازه، رنگ، ضخامت و جنس لایه های مختلف تولید و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید: نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

ویژگی دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی در متر مربع

یکی از رایج ترین سوالات موجود در زمینه انتخاب،سفارش، تهیه و خرید انواع مختلف ساندویچ پانل، قیمت این نوع از سازه های پرکاربرد در صنایع ساختمانی مختلف است. پیش از هر چیزی باید توجه داشت که قیمت ساندویچ پانل به عواملی مانند چگالی فوم عایق موجود در لایه میانی این سازه، ضخامت فوم مورد استفاده، جنس ورقه های لایه ابتدایی و انتهایی، روکش گالوانیزه و یا غیر گالوانیزه ورق های فولادی و ضخامت ورق های روکش بستگی داشته و در رنج متفاوت قرار خواهد گرفت.

اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل

اجرا و نصب انواع مختلف ساندویچ پانل یک مهارت کاملاً تخصصی بوده و توسط افراد کارآزموده و تکنسین های مجرد شرکت های تولید و یا عرضه کننده ساندویچ پانل تهران و سایر استان‌های کشور انجام خواهد شد. نصب و اجرای ساندویچ پانل بسته به جنس، نوع ورق های مورد استفاده و کاربرد آن ها کاملاً متفاوت بوده و در برخی موارد با استفاده از پیچ واشردار و در موارد دیگر بدون نیاز به این وسیله نصب و اجرا خواهد شد. توصیه می شود پیش از انتخاب، سفارش، خرید و نصب انواع مختلف ساندویچ پانل با کارشناسان ما در کارن پنل در ارتباط بوده و مناسب ترین نوع ساندویچ پانل مرتبط با پروژه و مکان و مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت اجرای ساندویچ پانل برای سازه های بزرگ