برای هر فردی داشتن برنامه ریزی برای آینده یکی از گزینه های بسیار مهم می باشد. به گونه ای که یک انتخاب مهم برای آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود. یکی از راه های درست برای داشتن آینده ای سرشار از آرامش، انتخاب انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری است. بنابراین پیش از انتخاب انواع بیمه عمر بهتر است که در مورد ویژگی های هر یک از این بیمه نامه ها، اطلاعاتی کسب کنید. تا بیمه نامه مناسب را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله شما را با انواع بیمه عمر آشنا می کنیم.

 

انواع بیمه عمر را بیشتر بشناسید

بیمه عمر از انواع بیمه نامه های شخصی است که دارای مزایای بسیار زیادی بوده و یک انتخاب مناسب برای داشتن آرامش در آینده محسوب می ‌شود. این بیمه پوشش اصلی که دارد پوشش فوت بوده و اگر بیمه شده فوت کند، به ذینفعان بیمه نامه پرداخت خواهد شد. یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با بیمه عمر باید به آن دقت کرد، این است که می ‌توان با پس ‌اندازهای کوچک بیمه ‌نامه را خریداری کرده و در صورتی که از خدمات و پوشش های آن استفاده شود، سود دریافت شده در پایان قرارداد به فرد بیمه شده بسیار با ارزش تر و بالاتر از مجموع مبلغ حق بیمه های پرداخت شده در طول چند سال خواهد بود.
در همه شرکت ‌های بیمه انواع مختلفی از بیمه عمر، در طرح های گوناگون و مختلف بیمه به افراد ارائه می شود. به گونه‌ ای که این بیمه نامه ها دارای اسامی مختلف با پوشش ها و مزایای مختلفی هستند. 

همچنین بخوانید: بهترین بیمه مستمری عمر و بازنشستگی

انواع بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از بهترین بیمه عمر محسوب می‌ شود که دارای مزایای بسیار زیادی بوده و پوشش ها و سرمایه گذاری های مختلفی را برای بیمه گذار در آینده ارائه خواهد کرد. این بیمه نامه یکی از کامل ترین بیمه نامه های عمر محسوب می شود که از طرح های مختلفی برخوردار بوده و پوشش هایی که ارائه می کند، برای زمان حیات فرد و برای زمان فوت او می باشد. از جمله مزایای مهم بیمه عمر و سرمایه گذاری می توان به پوشش های بیمه عمر، حق بیمه عمر در پایان قرارداد و همچنین سود تضمینی به فرد استفاده کننده آن اشاره کرد.

بیمه عمر زمانی و بیمه تمام عمر

یکی از انواع بیمه عمر، بیمه عمر زمانی نام دارد. در این بیمه نامه در صورتی که فرد در زمان داشتن بیمه نامه فوت کند، سرمایه بیمه نامه به ذینفعان آن تعلق می ‌گیرد. ولی در صورتی که دارنده آن در پایان قرارداد بیمه نامه در قید حیات باشد، به او هیچ مبلغی پرداخت نمی شود. ممکن است علت انتخاب این بیمه ‌نامه، پرداخت مبلغ بسیار کم آن باشد که به عنوان حق بیمه پرداخت می شود و در ازای آن به ذینفعان بیمه نامه خسارت پرداخت خواهد شد.
بیمه تمام عمر یکی دیگر از انواع بیمه عمر است که در این بیمه نامه در صورتی که فرد در هر سن بیمه ای که باشد فوت کند، شرکت به ذینفعان این بیمه نامه سرمایه ای را پرداخت خواهد کرد. در حقیقت می توان گفت که بیمه عمر به غیر از پوشش فوت هیچ پوشش دیگری نخواهد داشت و در انتهای قرارداد هم در صورتی که فرد زنده باشد، به او مبلغی پرداخت نمی شود.

همچنین بخوانید: بهترین بیمه برای جوانان

انواع بیمه عمر

انواع بیمه عمر و بازنشستگی


برای هر فردی در دوره کهنسالی داشتن مستمری علاوه بر بازنشستگی آرامش خاطر خواهد بود. از جمله طرح های بیمه عمر می توان به بیمه عمر و بازنشستگی اشاره کرد که در این طرح توسط برخی از شرکت‌ های بیمه ارائه می ‌شود و با پرداخت حق بیمه در انتها اندوخته بیمه به مستمری تبدیل شده و به بازنشستگان تعلق می گیرد. اگر فردی مستمری برای سال های بازنشستگی خود نداشته باشد، انتخاب بیمه عمر و بازنشستگی برای او گزینه بسیار مناسبی خواهد بود تا از پوشش های بیمه عمر و از بحث سرمایه ‌گذاری استفاده کند.

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان


از انواع بیمه عمر می توان به بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان اشاره کرد. این بیمه نامه مخصوص فرزندان است و همه والدین معمولا برای فرزندان خود در سنین پایین این بیمه نامه را تهیه می کنند. بنابراین داشتن این بیمه‌ نامه یک سرمایه گذاری در سنین پایین محسوب می ‌شود و هنگامی که فرزند به سنی رسید که به حمایت مالی نیاز داشته باشد، می ‌تواند از این بیمه نامه و اندوخته آن استفاده کند. مدت زمان این بیمه نامه را می توان ۳۰ ساله انتخاب نمود. در زمان داشتن این بیمه نامه کلیه پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری صورت گرفته در بیمه عمر انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید: پرداخت آنلاین حق بیمه

انواع بیمه عمر