ترکیه تابعیت خود را با برنامه سرمایه گذاری در سال 2016 اعلام کرد. ترکیه به متقاضیان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا سپرده بانکی اقامت، تابعیت و گذرنامه دوم اعطا می کند. خرید املاک و مستغلات برای سرمایه گذاران جذابیت ویژه ای دارد و باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در این کشور ملک خریداری کرده و پاسپورت دوم دریافت کنند و شامل تعداد بسیاری از ایران،کشور های عربی ، چین و پاکستان هستند. این امر مستلزم خرید ملک در ترکیه با بودجه حداقل 250،000 دلار است که می تواند ملک تجاری یا مسکونی به تعداد مختلف در هر کدام از شهر های ترکیه باشد که معمولا شهر های استانبول به دلیل شهر تجاری و توریستی بودن و شهر های دیگر مانندآنتالیا، آلانیا و ازمیر به دلیل توریستی بودن . شرکت وست با توجه به برنامه شما برای خرید ملک، بهترین شهر مورد نظر برای سرمایه گذاری را پیشنهاد میدهد. این برنامه مهاجرت به ترکیه را به یکی از کم هزینه ترین کشورها جهت اخذ شهروندی توسط سرمایه گذاری کرده است. مبلغ سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ابتدا 1 میلیون دلارو سپس 500000 دلار تعیین شده بود اما در سپتامبر 2018 به شدت کاهش یافت.

 

لازم به ذکر است املاک ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی، سریع بودن پروسه کار و مزایای داشتن پاسپورت ترکیه و تعداد متقاضیان بسیار بالا به صورت باور نکردنی رشد کرده و میتوان یکی از پر درآمد ترین روش سرمایه گذاری نامید.
حداقل مبلغ مورد نیاز برای درخواست تابعیت توسط اموال غیرمنقول در ترکیه نیز 250.000 دلار تعیین شده است. متداول ترین نوع سرمایه گذاری برای تابعیت ترکیه خرید ملک غیرمنقول به ارزش 250،000 دلار است.

شما پس از سرمایه گذاری طی مدت 3 الی 6 ماه گذرنامه ترکیه را دریفت کرده و اجازه سفر بدون ویزا (یا ویزا هنگام ورود) به 125 کشور در سراسر جهان را خواهید داشت.

سرمایه گذاری در ترکیه

خرید شرکت در ترکیه

مطابق با “آیین نامه اعمال اصلاحات در آیین نامه اجرای قانون تابعیت ترکیه” که از تاریخ انتشار در روزنامه رسمی مورخ 12 ژانویه 2017 و شماره 29946 لازم الاجرا است. تابعیت ترکیه به اشخاصی اعطا می شود که به مبلغ 500.000 دلار در زمینه های اعلام شده سرمایه گذاری می کنند.
از دیگر راه های سرمایه گذاری در ترکیه، خرید شرکتی با بودجه 500.000 دلار است.
راه سوم، 500.000 دلار در بانک های دولتی فعال در ترکیه سپرده گذاری کنید. لازم به ذکر است در این شیوه سرمایه گذاری، به مدت سه سال مبلغ سرمایه گذاری شده قابل برداشت نیست.
مشارکت در اقتصاد ترکیه یکی از مهمترین معیارهای اخذ تابعیت ترکیه برای خارجی ها محسوب می شود. با توجه به قوانین جدید اعلام شده، استخدام 50 نفر، معیاری جهت درخواست تابعیت ترکیه تعیین شده است.

سرمایه گذاری در ترکیه
 

اشخاص حقیقی خارجی که براساس سرمایه گذاری ثابت به مبلغ 500000 دلار خواهان تابعیت هستند، باید یک برنامه کتبی همراه با مدارک زیر به وزارت اقتصاد ارسال کنند:
1. فرم درخواست به امضا متقاضی
2. فرم اطلاعات سرمایه گذاری را کاملاً پر و ارسال کنید
3. فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه
4. ارسال روزنامه که در آن ثبت تجارت منتشر شده است
5. گزارش مورد تأیید یک حسابدار رسمی که مبلغ سرمایه را نشان می دهد. اثبات انتقال مستقیم سرمایه خارجی به مبلغ 500.000 دلار به سرمایه سهام شرکت و ارائه رسید حساب سپرده خارجی مربوطه در گزارش حسابدار رسمی

نکته:
در صورتی که سرمایه گذاری اضافی برای سرمایه گذاری ثابت فعلی انجام شود، افزایش میزان سرمایه ثابت از ابتدای سرمایه گذاری اضافی مورد بررسی قرار می گیرد.
برای متقاضیانی که با اسناد دروغین یا گمراه کننده اقدام کرده اند، تابعیت به حالت تعلیق در می آید و اخطاریه ای برای افرادی که تابعیت گرفته اند، به وزارت کشور ارسال می شود. برنامه های بعدی که باید توسط افرادی که با اسناد جعلی یا گمراه کننده اقدام کرده اند ارائه شود، حتی اگر آنها ضوابط مربوطه را رعایت کرده باشند، مورد بررسی قرار نمی گیرند.

تابعیت ترکیه توسط برنامه سرمایه گذاری فرصت های زیر را برای دارندگان فراهم می آورد:
1. اقامت دائم
2. حق دائمی کار
3. فرصت سرمایه گذاری در ترکیه بدون هیچ محدودیتی
4. سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها
5. روند ارزیابی ساده برای درخواست های ویزا به بسیاری از کشورها

جهت اطلاع از مهاجرت به ترکیه، کسب و کار در ترکیه و … با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید تا شمارا در این زمینه ها راهنمایی نمایند.

 
سرمایه گذاری در ترکیه