از جمله روش هایی که برای ایجاد زیبایی و اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرد، لمینت دندان در سنین پایین است. این روش از جمله درمان هایی بوده که در حال حاضر در دندانپزشکی دکتر ساسان ترابیان انجام می گیرد. همچنین از دیگر خدمات انجام شده توسط این دندانپزشک می‌ توان به ایمپلنت دندان اشاره نمود. دقت داشته باشید که انجام لمینت های دندانی در سنین پایین سوالی است که برای بسیاری از افراد پیش آمده با این حال در ادامه ما قرار است بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

لمینت دندان چیست؟

به طور کلی باید توجه داشته باشید که امروزه داشتن دندان های زیبا و مرتب بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است زیرا همان طور که می دانید، دندان ها در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد. حال لازم است بدانید یکی از انواع درمانهای زیبایی دندان، لمینت دندان بوده که پوششی نازک از جنس کامپوزیت و سرامیک بوده که جهت پوشاندن عیوب ظاهر دندان چون پریدگی، شکستگی، تغییرات رنگ، جرم گرفتگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد با این حال تاثیر بسیار زیادی در اصلاح طرح لبخند دارد. این روکش ها لازم است توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی به دندان‌ها چسبانده شده تا ظاهر زیباتر به دندان شما بدهد. برای انجام این کار معمولاً مقدار خیلی کمی از مینای دندان جهت آماده‌ سازی تراشیده شده تا لمینت به درستی به دندان پیوند بخورد. حال اگر شما به دندانپزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید طبیعتا می‌توانید از بهترین نوع این لمینت ها بهره ببرید و لمینت دندان در سنین پایین و مختلف را در بهترین کیفیت انجام بدهید که در اینجا ما پیشنهاد می کنیم به دندانپزشکی دکتر ساسان ترابیان مراجعه نمایید.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

آشنایی با لمینت دندان در سنین پایین

در خصوص لمینت دندان در سنین پایین لازم است بدانید، به طور کلی در می یابیم که این روش راه حل خوبی برای افرادی است که به دنبال اصلاح طرح لبخند خود می باشند. باید توجه داشته باشید افراد اگر در سنین پایین از لمینت برای دندانهای خود استفاده کنند از آنجایی که فک آنها هنوز در حال رشد است، طبیعتاً کاندید چندان مناسبی برای دریافت این درمان نمی باشند زیرا این درمان های تهاجمی می تواند نحوه رشد دندان ها در دهان را تحت تاثیر بگذارد. دقت داشته باشید معمولاً پیشنهاد می شود جهت برطرف کردن تغییرات ظاهری نامطلوب در دندان های کودکان در سنین پایین از پیوند کامپوزیت استفاده گردد زیرا با وجود این‌که انجام لمینت نیاز به تراشیدن مینای دندان دارد ممکن است منجر به ایجاد مشکلات جدی در کودکان شود.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

بهترین سن برای استفاده از روکش دندان

با وجود آن چه درباره لمینت دندان در سنین پایین گفته شد اگر بخواهیم به طور کلی بهترین سن جهت انجام لمینت را بررسی کنیم باید بدانید این سن بسته به جنسیت افراد، مشکلات زمینه ای، ژنتیک، وضعیت قرارگیری دندان ها، میزان رشد فک و مواردی این چنین کاملاً متفاوت بوده و طبیعتاً از یک قانون کلی تبعیت نمی ‌کند. با وجود این امر بهتر است قبل از انجام هر اقدامی با دندانپزشک زیبایی مشورت نموده و بهترین روش برای درمان ناهنجاری دندان های کودکان را برگزینید. طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت بهترین سن برای انجام لمینت های دندانی در خانم ها بالاتر از سن ۱۷ سالگی و برای آقایان پس از ۲۰ سالگی می باشد.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

موارد استفاده از روکش دندان

هنگامی که شما بخواهید برای داشتن طرح لبخند زیباتر از لمینت دندان در سنین پایین استفاده کنید طبیعتاً بهتر است با موارد استفاده از آن و کاربرد لمینت ها اطلاعاتی داشته باشید. به طوری که باید بدانید یکی از مهم‌ترین این کاربردها، کاهش فواصل بین دندان ها با استفاده از لمینت های دندانی می باشد. همچنین اگر دندان های شما دارای جرم های دندانی بوده و یا به دلایل مختلفی دچار تغییرات رنگ شده است بهترین روش برای پوشش آن استفاده از لمینت های دندانی می باشد. پوشاندن پریدگی ها و شکستگی دندان نیز از دیگر مواردی است که می ‌توان از این روش درمانی استفاده کرد.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

انواع مختلف لمینت دندان در سنین پایین

نکته دیگر که در خصوص لمینت دندان در سنین پایین باید به آن توجه داشته باشید، انواع مختلف این لمینت ها می باشد. به طور کلی باید بدانید لمینت های دندانی به دو روش کامپوزیتی و سرامیکی انجام گرفته که یکی از مهم ترین تفاوت های این دو لمینت، در هزینه آن بوده به طوری که هزینه های لمینت کامپوزیتی نسبت به لمینت سرامیکی کمتر می باشد. با این حال اگر شما به دنبال استفاده از روش مقرون به صرفه جهت ایجاد زیبایی در هر لبخند خود می باشید لمینت های کامپوزیتی به شما توصیه می شود. اما با وجود اینکه طول عمر لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر است افراد زیادی نوع سرامیکی آن را انتخاب می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لمینت و ایمپلنت با مراجعه به بهترین دندانپزشک می توانید لبخندی زیبا اشته باشید.