علائم عفونت ایمپلنت دندان شامل موارد خاصی است که با مشاهده آنها لازم است شما توسط یک دندانپزشک مجرب درمان شوید. علائم عفونت ایمپلنت دندان می تواند شامل درد در ناحیه عفونت، قرمزی و بیماری های لثه در این ناحیه و …. باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مبحث و بررسی علائم عفونت ایمپلنت دندان با ادامه مقاله همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان ها

ایمپلنت دندان از مدرن ترین و بهترین روش های دندانپزشکی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. در واقع ایمپلنت قطعه ای از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن سازگار بوده و به صورت یک میله در لثه ها به جاری ریشه دندان جایگذاری می گردد.

پس از کاشت این قطعه، با گذشت یک دوره زمانی برای جوش خوردن قطعه با استخوان فک، تاج و روکش روی ایمپلنت سوار شده و دندان مصنوعی ایجاد می شود.

این روش امروزه به عنوان موفق ترین و رایج ترین روش در سراسر جهان استفاده می شود و شما می توانید دندان های از دست رفته خود را با ایمپلنت های مصنوعی که محکم در فک بیمار ثابت می شود، پر کنید. لازم به ذکر است که طول دوره درمان این روش می تواند 4 الی 9 ماه طول بکشد.

علائم عفونت ایمپلنت دندان

 

عفونت ایمپلنت

ایجاد عفونت در لثه ها یکی از مشکلات رایج مربوط به لثه است که این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. معمولا عفونت ایمپلنت در اثر تجمع مواد غذایی که خورده شده است و در لابلای تنه فیکسچر مانده است، ایجاد می شود.

از آنجایی که سطح زبر فیکسچر ایمپلنت باید کاملا در استخوان قرار داشته باشد، تماس آن با محیط و چسبیدن غذا و پلاک میکروبی به آن می تواند این مشکل را به وجود آورد. لازم به ذکر است که به علت حالت خلل و فرج دار بودن این فیکسچر ها، آنها قابلیت تمیز شدن ندارند.

با چسبیدن این مواد، باکتری موجود قند مصرف و اسید تولید می نماید. بنابراین رفته رفته با گذشت زمان ما شاهد تحلیل استخوان و لثه در این قسمت ها هستیم که منجر به تحلیل و تخریب استخوان های اطراف شده و ایمپلنت را در جای خود سست می کند.

علائم عفونت ایمپلنت دندان

علائم و نشانه های عفونت ایمپلنت دندان

از جمله علائم عفونت ایمپلنت دندان می توان به موارد مشخصی اشاره نمود که عبارتند از:

1- تب:

از نشانه های ظاهری می توان به تب اشاره نمود که این تب نشانه ای از مبارزه بدن با عوامل عفونت باکتریایی در دهان است.

2- درد:

معمولا در اطراف محل ایمپلنت عفونت ایجاد شده است که فرد احساس درد می کند.

3- مشکل در جوییدن:

این مشکل در هنگام استفاده از ایمپلنتی به غیر ایمپلنت های تیتانیومی و زیرکونیا است که سبب می شود تا مشکلاتی در جویدن غذا و ایجاد عفونت به وجود آورد. در ایمپلنت های تیتانیومی که محکم هستند، یک حالت طبیعی برای دندان ایجاد می شود و مشکلی در جویدن برای فرد به وجود نخواهد آورد.

علائم عفونت ایمپلنت دندان

از دیگر علائم و نشانه های عفونت ایمپلنت دندان

مهمترین علائم عفونت ایمپلنت دندان را می توان قرمزی یا تورم لثه دانست. در واقع نشانه اصلی عفونت ایمپلنت، قرمزی و تورم لثه در محل ایمپلنت است که در برخی موارد ممکن الزاما با چشم دیده نمی شود.

از دیگر علائم عفونت ایمپلنت دندان می توان همچنین به بیماری های لثه ای اطراف محل ایمپلنت، ترشحات با مزه چرکین، شل شدن دندان کاشته شده، بوی بد از دهان، مشاهده پیچ ایمپلنت و نمایان شدن آن در لثه ها و … اشاره نمود.

علائم عفونت ایمپلنت دندان

درمان عفونت ایمپلنت دندان

لازم به ذکر است شما می توانید در عرض 2 هفته پس از عمل جراحی ایمپلنت نیز به علت باکتری های به جا مانده دچار عفونت ایمپلنت دندان ها شوید.

دندانپزشک می تواند با معاینه بالینی شما و یا با کمک رادیوگرافی، عفونت را به راحتی تشخیص دهد و برای جلوگیری از آن و حفظ ایمپلنت اقدام کند. با توجه به نوع و پیشرفت عفونت، دندانپزشک می تواند از شیوه های درمانی مختلفی از جمله تجویز دهان شویه های خاص برای این مشکل، تجویز آنتی بیوتیک، لیزر درمانی، جراحی مجدد، درمان ضد میکروبی و … استفاده نماید.

کاشت آلوده، عدم توجه به ظرایف و آموزش ندیدن کامل برخی از افرادی که مبادرت به انجام ایمپلنت می کنند، علل دیگری است که باید به آن توجه شود. این عفونت می تواند در دراز مدت موجب بیماری در سایر قسمت های بدن از جمله قلب نیز شده و عواقب جدی داشته باشد.

شما می توانید برای درمان این مشکل، کاشت ایمپلنت و لمینت، به وب سایت ما مراجعه کرده و از خدمات دندانپزشکی پزشکان مجرب این مرکز بهره مند شوید.