تجربه مهاجرت به کانادا، یکی از تجارب لذت بخش و جالب هر فردی در زندگی می تواند باشد که به قصد تحصیل، کار و یا زندگی به این کشور سفر می کند. اگرچه با توجه به هدف فرد و شرایط موجود، مهاجرت او ممکن است موقتی یا دائمی باشد؛ اما آنچه که مهم است تجربیاتی است که این شخص باید قبل از هر اقدامی از آن ها آگاه باشد و مطالعه کافی در این زمینه و پرس و جو از افرادی که هم اکنون در آن کشور به سر می برند؛ کاری مهم و موثر برای تصمیم او است. در این مقاله قصد داریم تا بخشی از تجربیاتی که دیگران از مهاجرت به کانادا کسب کرده اند با شما در میان بگذاریم ؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

 

نکات مطرح در تجربه مهاجرت به کانادا

تجربه زندگی در یک کشور دیگر مثل کانادا همانطور که می تواند برای یک فرد جالب و هیجان انگیز باشد اما با مشکلاتی نیز همراه است. تصمیم گیری برای این امر کاری بس دشوار بوده و باید با آگاهی کامل نسبت به جوانب آن و شناخت کامل از کشور کانادا ( فرهنگ، آب و هوا و شرایط زندگی و کاری و تحصیلی و … ) برای مهاجرت ( دائمی یا موقت) اقدام کرد. استفاده از تجربه مهاجرت به کانادا دیگران می تواند به شما در تصمیم گیری و ادامه این مسیر انتخابی برای زندگیتان کمک شایانی کند.
 
تجربه مهاجرت به کانادا

تجربیات جالب و آموزنده دیگران در خصوص مهاجرت به کانادا از مراحل ابتدایی یعنی تصمیم گیری تا اسکان در این کشور همواره نکاتی را با خود به همراه دارد که شما را با سختی ها و روال این کار بیشتر آشنا خواهد کرد و از آشفتگی ها، ترس و سوالات بیشماری که ذهن شما را برای زندگی در یک محیط بیگانه و مسیری نامشخص درگیر کرده؛ بدون شک خواهد کاست. در نهایت اگر تصمیم خود را گرفته و کشور کانادا را برای مهاجرت برگزیده اید؛ با ما در ادامه این متن همراه باشید تا به شما بگوییم برای مهاجرت به کانادا باید از همان ابتدا چه مراحلی را پشت سر بگذارید.

تجربه مهاجرت به کانادا

تهیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

در اولین مرحله از مهاجرت به کانادا با توجه به درخواست شما برای سفر به این کشور ( تحصیلی، کاری و … ) باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کشور کانادا را تهیه کرده و درخواست مهاجرت خود را به سفارت این کشور در کشور ترکیه ارسال کنید. بعد از بررسی مدارک فرستاده شده توسط مسئولین سفارت، در صورت نبود مشکل و یا نقص در تکمیل مدارک ارسالی، سفارت از طریق یک ایمیل از شما برای انجام مصاحبه دعوت به عمل می آورد که فرد باید در تاریخ و زمان مشخص شده در سفارت حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دهد که دقیقا به چه قصدی و تا چه مدت زمانی ( موقت یا دائمی) قصد مهاجرت به این کشور را دارد و آیا با توجه به شرایط کشور کانادا از پس هزینه های زندگی در این کشور بر می آید یا خیر.

بهتر است که قبل از مراجعه به سفارت کانادا بدون هیچگونه معطلی با یک وکیل باتجربه و متخصص مشورت کرده تا از توصیه و هشدارهایی که لازم است در خصوص تصمیمی که گرفته اید؛ آگاه شده و بدین طریق با رعایت آن نکات  و توصیه ها، پروسه مصاحبه با افسر سفارت را به راحتی پشت سر گذاشته و شانس قبولی خود را جهت اخذ ویزای کانادا ( تحصیلی، کار و … ) افزایش دهید. در نهایت بعد از قبولی و صدور ویزا شما به مدت حدودا  3 ماه فرصت دارید تا بعد از تهیه بلیط هواپیما خاک ایران را به مقصد کشور کانادا ترک کنید.

نکته : یکی از نکات تجربه مهاجرت به کانادا این است که از فرودگاه کشور ایران، پروازی مستقیم به کانادا وجود ندارد و برای این امر باید از کشورهای نظیر ترکیه، امارات یا آلمان به کانادا سفر کرد.

شناخت کشور کانادا

این موضوع که شما تا چه میزان از کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده اید؛ آگاهی دارید یکی دیگر از نکات مهم در تجربه مهاجرت به کانادا به شمار می آید. مطالعه و آگاهی کامل در خصوص بخش های مختلف یک کشور نظیر آب و هوا، پول، وضعیت کار و تحصیل، شهرهای مختلف ، فرهنگ و مذهب و … به برطرف شدن بخشی از ابهامات و ترس های شما که باید برای زندگی در غربت و یک کشور بیگانه پشت سر بگذارید؛ کمک خواهد کرد. از همین رو در ادامه اطلاعاتی را هرچند به صورت مختصر اما مفید از طریق تجربه مهاجرت به کانادا که در این زمینه کسب شده در اختیارتان قرار خواهیم داد :

تجربه مهاجرت به کانادا

فرهنگ مردم کانادا

حضور قشر زیادی از مردم با نژاد و فرهنگ های متفاوت یکی از مواردی است که در تجربه مهاجرت به کانادا با آن روبرو خواهید شد. اما در فرهنگ کانادایی های اصیل می توان به مردمانی بسیار مودب،قانونمند، متعهد، مسئولیت پذیر و … اشاره کرد که برای آن ها رعایت حقوقی نظیر احترام به کودکان و زنان، عابران پیاده و دوچرخه سوار و … از اهمیت فراوانی برخوردار است. همچنین این کشور نیز همانند سایر کشورهای مختلف جهان از شهروندانی با خصوصیات اخلاقی متفاوت نظیر ساده، زرنگ، خوب، بد، باهوش، مهربان، نامهربان و …. برخوردار بوده و بهتر است که جهت ایجاد رابطه دوستانه با آن ها سریع اقدام نکنید.

تجربه مهاجرت به کانادا

تجربه مهاجرت به کانادا و فرصت های شغلی آن

اگرچه از طریق ویزای کاری به کانادا مهاجرت کرده باشید؛ بهتر است که بدانید اداره کاریابی این کشور هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را در سایت درج می کند تا کسانی که تمایل به فعالیت در این حوزه های کاری را دارند؛ درخواست خود را برای تایید کارفرما ارسال کنند. همچنین شرایط شغل های بازاریابی و فروش به نسبت دیگر شغل ها در این کشور بهتر است اما باید این نکته را همواره مدنظر قرار داد که شهرهای این کشور از موقعیت برابر برای ایجاد فرصت های شغلی برخوردار نیستند. دانشجویان نیز می توانند برای جبران بخشی از هزینه های خود تا مدتی به مشاغل پایه نظیر رستوران ها، ترجمه و … مشغول شوند. به طور کلی می توان گفت که بر حسب شرایط مهاجرین پیدا کردن کار در این کشور کار چندان سختی نیست.

آب و هوای کشور کانادا

آگاهی از وضعیت آب و هوا یکی دیگر از مواردی است که اکثرا در تجربه مهاجرت به کانادا از آن یاد می کنند. به طور کلی آب و هوای اکثر نقاط کشور کانادا معتدل رو به سرد است؛ خصوصا در فصل زمستان و پاییز سرتاسر این کشور را برف فرا می گیرد در عوض تابستان هایی با هوایی معتدل بهترین زمان برای گشت و گذار از نقاط دیدنی آن به شمار می آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تجربه مهاجرت به کانادا با مشاورین شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.