نورگیرها فضایی محدود درون مکان‌های بزرگ است که به صورت شفاف با شیشه یا ورقه‌های پلاستیکی پوشانده می‌شود و باعث می‌شود نور طبیعی به داخل ساختمان تابیده بشود.

همچنین نورگیرها فضایی را برای دید داشتن به بیرون از مکان بسته فراهم می‌کنند و در کل کاربردشان این است که مصرف برق را کم کنند و نور و روشنایی طبیعی ایجاد کنند.

نورگیرها انواع مختلفی از نظر جنس و رنگ و سایز و مکان قرار گیری دارند؛ که متناسب با فضا و برای استفاده حداکثر از نور طبیعی، طراحی می‌شوند.

به نورگیرها پنجره‌های سقفی نیز گفته می‌شود؛ به این خاطر که بیشتر نورگیرها روی سقف تعبیه می‌شوند و یک جور از سقف کاذب محسوب می‌شود. اما نورگیرهایی هم هستند که روی زمین گذاشته می‌شوند. این نورگیرهای زمینی برای روشن کردن انباری‌ها و زیرزمین‌های تاریک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: سقف حیاط خلوت برقی

قیمت نورگیر حبابی بازشو

نورگیر حبابی چه نوع نورگیری است؟

یکی از انواع نورگیرها که در سقف به کار گرفته می‌شود، نورگیر حبابی یا کوپل است. نورگیرهای حبابی بیشتر برای ساختمان‌های مسکونی و بزرگ و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که فضای زیادی را اشغال می‌کند.

همینطور از دیگر کاربردهایش برای سقف پاسیو و درست کردن سقف کاذب برای سقف حیاط خلوت است؛ به این دلیل که علاوه بر وارد کردن نور طبیعی به فضا و روشن کردن آن باعث زیبایی و فضا و درست کردن نمایی به بیرون، می‌شود.

از نورگیرهای کوپل برای سقف استخرها و ورزشگاه‌های بزرگ و یا پارکینگ و حتی برای گلخانه‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نورگیر حبابی همان طور که از نامش پیدا است؛ مثل نورگیرهای قدیمی نیستند و به شکل یک حباب و گرد طراحی شده‌اند.

این نورگیرهای حبابی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند و برای هر نوع شکلی از سقف و ساختمان قابل اجرا است. یکی از دلایلی که باعث شده است نورگیرهای حبابی خیلی پرطرفدار و پر مصرف باشند؛ این است که حبابی شکل بودن این نورگیرها باعث می‌شود نور بیشتری به داخل ساختمان انعکاس پیدا کند و نیاز به نور الکترونیکی کمتر شود.

مزایای نورگیر حبابی برای استفاده در سقف

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده است این نوع نورگیر سقفی مورد توجه قرار بگیرد؛ همان طور که گفتیم انعکاس زیاد نور و تنوع در مدل و رنگ و طراحی آن‌ها است.
به خاطر این که نورگیرهای حبابی دارای لایه عایقی هستند؛ باعث شده است که نسبت به شیشه بسیار مورد توجه قرار بگیرند. نورگیرهای حبابی معمولاً دو جداره هستند و همین از ورود سر و صدا و آلودگی بیرون به محیط داخل جلوگیری می‌کند.

این نورگیرها به خاطر لایه‌ای بودن و جنسشان در برابر باران و تگرگ و باد و برف مقاوم هستند و خراب نمی‌شوند و همینطور به خاطر شیب دار بودن سطح حباب‌ها، برف و آب و برگ و زباله روی آن‌ها جمع نمی‌شود و جلوی نور را نمی‌گیرد.

اگر هم نورگیرها کثیف شوند یا خط و خش بیفتند به خاطر جنس ورقه‌های اکریلیک، به راحتی تمیز می‌شوند و می‌توان با پولیش روی آن‌ها را به صافی قبل برگرداند.
یکی دیگر از مزیت‌های حبابی شکل بودن این حباب‌ها این است که هیچ گونه دیدی از بیرون به داخل ندارند؛ برای همین برای استخرها و منازل مسکونی خیلی مناسب هستند.

همچنین بخوانید: نورگیر سقف کشویی حیاط خلوت

قیمت نورگیر حبابی بازشو

استفاده از نورگیرهای حبابی بازشو چه مزیتی دارد؟

نورگیرهای حبابی به دو نوع ثابت و متحرک به صورت بازشو تقسیم می‌شوند. نورگیرهای بازشو و متحرک این قابلیت را دارند که در مواقع نیاز باز شوند و امکان تهویه هوا را به وجود بیاورند و هوای نامطبوع و رطوبت را به از محیط خارج کنند.

نورگیر حبابی از سه قسمت تشکیل شده‌اند: یکی حبابی است که از جنس اکریلیک ساخته شده است، دومی پایه فایبر گلاس است که حباب روی آن قرار گرفته است و سومین جز ابزارها و المان‌هایی است که برای باز و بسته شدن نورگیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت نورگیر حبابی باز شو چقدر است؟

در این جا نمی‌توان قیمت دقیقی برای نورگیرهای حبابی باز شو تعیین کرد؛ چرا که محاسبه قیمت بر اساس فاکتورهای زیادی انجام می‌گیرد.

متناسب با فضایی که در اختیار دارید و با محاسبه مساحت و نیازی که کارشناسان برای بیشترین میزان نورگیری برای سقف پاسیو و یا سقف حیاط خلوت شما در نظر می‌گیرند و همچنین با توجه به مصالح و سازه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ و نوع لایه‌ها، عایق و دو جداره بودن یا نبودن آن و... هزینه‌ای که برای نصب نورگیر حبابی باز شو تخمین زده می‌شود، متفاوت است و نمی‌توان قیمت دقیقی داد. پس بهتر است که برای محاسبه قیمت با کارشناسان ما در پوشش ساز تماس بگیرید تا با در نظر گرفتن همه شرایط قیمت قطعی را به شما بدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق واتساپ و یا صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: سقف کاذب حیاط خلوت شرق تهران

قیمت نورگیر حبابی بازشو