با وجود شرکت هایی که از همه جهت در دوران کرونا در معرض خطر قرار گرفته اند، رسانه های اجتماعی ویژگی های جدیدی را معرفی می کنند تا به مشاغل کوچک کمک کنند. در اینجا بیشتر در مورد آنچه شبکه های اجتماعی و چگونگی عملکرد آنها در این دوران صحبت شده است. در ادامه به مبحث تاثیر شبکه های اجتماعی بر مشاغل کوچک در کرونا (Covid-19) نیز می پردازیم:

راه اندازی فروشگاه توسط فیسبوک

فیس بوک از راه اندازی Shops خبر داد، ویژگی جدیدی که کسب و کارها را قادر می سازد محصولات خود را روی این پلتفرم نمایش داده و به فروش برسانند. این اقدام درحالی انجام می شود که بسیاری از فروشندگان مجبور شده اند فروشگاه های فیزیکی خود را به دلیل بیماری همه گیر کوروی ویروس تعطیل کنند، در حالی که بسیاری اکنون به دنبال فروش آنلاین هستند.
قسمت shops در فیسبوک به مشاغل اجازه می دهد تا فروشگاه های دیجیتالی را به صورت رایگان ایجاد کنند، به این ترتیب مشتریان می توانند محصولات را مستقیماً از طریق فیس بوک یا وب سایت خریداری کنند. این ویژگی همچنین در اینستاگرام ظاهر می شود و به کاربران امکان می دهد فروشگاه ها را از طریق Stories یا تبلیغات پیدا کنند.
در حال حاضر فیس بوک اجازه می دهد تا از طریق Marketplace روند فروش انجام بگیرد، با این حال، این پلتفرم در فروش وسایل شخصی متمرکز است و این امکان را می دهد تا با فروشگاه های خرده فروشی مستقر در امثال آمازون رقابت کنند.
با راه اندازی shops، فیس بوک با هشت سیستم عامل خرید شخص ثالث همکاری کرده است. یکی از این موارد Shopify است که از راه اندازی کانال جدید یکپارچه فیس بوک نیز خبر داده است. این بدان معنی است که بازرگانان می توانند تجارت Shopify خود را به فیس بوک متصل کنند، در حالی که هنوز تجربه خرید مشتریان خود را نسبت به هر برنامه جداگانه بومی می کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر مشاغل کوچک در کرونا (Covid-19)

ابزار تبلیغ ویدیوی YouTube

ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت همیشه آسان نیست، به خصوص برای مشاغل کوچک که ممکن است فاقد مهارت و بودجه برای انجام این کار باشند. علاوه بر این، مشاغل اکنون قادر به برگزاری فیلمبرداری های حضوری نیستند. در نتیجه ، YouTube «ابزار ساخت ویدیو» خود را راه اندازی کرده است که به مشاغل کوچک اجازه می دهد محتوای ویدیو را بصورت رایگان ایجاد کنند. این ابزار برای ماه ها در حال توسعه بود، با این حال انتشار آن به منظور کمک به مشاغل در ارتباط با راهبردهای ارتباطی و محتوایی خود با توجه به کرونا ویروس تسریع شد.
در اصل، کاربران قادر به ایجاد و سفارشی کردن فیلم های کوتاه (به طول شش یا ۱۵ ثانیه) هستند که می توانند از طریق YouTube به اشتراک بگذارند یا در یک کمپین تبلیغاتی YouTube استفاده کنند. یکی از مهمترین مزایای این ابزار – به ویژه در مقایسه با سایر ابزارهای ویرایش رایگان – این است که فیلم ها با برنامه Google Ads ادغام می شوند ، به این معنی که فیلم ها در YouTube به بینندگان مربوطه ارائه می شود.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر مشاغل کوچک در کرونا (Covid-19)

Pinterest Shop برای برجسته کردن برندهای کوچک

طبق گفته پینترست، جستجو برای “حمایت از کسب و کار کوچک” بر روی این سیستم عامل ۳۵۱٪ افزایش یافته است زیرا کاربران به طور فزاینده به دنبال خرید و پشتیبانی از شرکت های کوچک و مستقل هستند. در نتیجه این اتفاق و همزمان با روز زمین در ۲۲ آوریل، Pinterest تعدادی از محصولات جدید از مارک های پایدار را به فروشگاه Pinterest اضافه کرده است، که از ۲۱ تجارت کوچک و متوسط در ایالات متحده نیز ناشی می شود. ایده این است که در یک برهه زمانی که بدون شک بسیار مهم است، بازدید و نمایش بیشتری با این مشاغل ایجاد کنیم و از علاقه روزافزون خرید به این سکو سود کسب کنیم.

یکی دیگر از ویژگی های جدید Pinterest “برنامه بازرگان تأیید شده” است که در ماه مارس منتشر شد و این امکان را برای خرده فروشان معتبر فراهم می کند تا در صورت رعایت معیارهای خاص، یک علامت آبی رنگ را در پروفایل خود نشان دهند. طبق گفته پینترست، بازرگانان تأیید شده “واجد شرایط افزایش توزیع در تجربیات خرید با قصد بالا و معیارهایی مانند گزارش تبدیل” خواهند بود. این بدان معناست که خرده فروشان تعدادی از منابع ویژه مانند محصولات را که در صفحات اختصاصی مانند “محصولات مرتبط” نشان داده می شوند و دسترسی به اطلاعات و معیارهای داده از قبیل میانگین سفارش مشتری دریافت می کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر مشاغل کوچک در کرونا (Covid-19)

استیکر های اینستاگرام برای مشاغل کوچک

اینستاگرام متعلق به فیس بوک همچنین ویژگی جدیدی را برای کمک به مشاغل کوچک در فروش منتشر کرده است که این بار به صورت کارت هدیه، سفارش غذا و استیکر جمع آوری کمک های مالی تهیه می شود که می توانند در پروفایل خود یا Stories به اشتراک بگذارند.
این بدان معناست که، در حالی که ممکن است مصرف کنندگان نتوانند به صورت حضوری به مشاغل مراجعه کنند یا به خدمات فوری دسترسی پیدا کنند، اما می توانند از طریق کسب و کار آنلاین، خرید و فروش های قابل اجرا را به راحتی انجام دهند و مشاغل و موارد مورد علاقه را پیگیری کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر مشاغل کوچک در کرونا (Covid-19)

با کلیک کردن استیکرها، مشتریان به وب سایتی منتقل می شوند که می توانند سفارش خود را تکمیل کنند یا به صفحه اختصاصی برای جمع آوری کمک های مالی در فیس بوک بپردازند. مشتریان همچنین می توانند در صورت تمایل به حمایت از مشاغل خاص در منطقه خود، استیکرها را در استوری خود به اشتراک بگذارند. مزیت اصلی این ویژگی، حفظ آگاهی برای مشاغل کوچک و همچنین تقویت فرصت های جدید برای کسب درآمد از این طریق است.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.