کفشورها اصولا در خیلی مکان ها برای رد کردن آب موجود در سطح کاربرد دارند پس تنوع در آنها امری ضروری است. کفشور ها دارای انواع مختلفی هستند. یکی از این مدل ها کفشور خطی مخفی است که در مقایسه با نمونه های قدیمی دارای مزایای بسیار زیادی است. در این مقاله انواع کفشور را معرفی می کنیم.

انواع مختلف کفشور ساختمان

کفشورها دارای جنس های مختلف و انواع مختلفی می باشند. مدل های اولیه آن با جنس پلاستیک ساخته می شد. مدت های زیادی در بازار فقط از کفشور مدل پلاستیکی موجود بود. اما پس از گذشت سالها با وجود دکوراسیون داخلی حمام و سرویس های بهداشتی کفشورهای استیل نیز به بازار روانه شدند.

کفشورهای استیلی چون در برابر مواد اسیدی و شوینده ها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند، برای این جایگزین بسیار خوبی برای کفشورهای پلاستیکی می باشند و از نظر زیبایی نیز نسبت به کفشور پلاستیکی از جلوه بهتری برخوردار هستند.‌

همانگونه که گفته شد کفشورها دارای انواع مختلفی هستند، از متداول ترین کفشورهای موجود در بازار می توان به کفشور خطی ساده، دایره ای و مربعی اشاره کرد. همچنین کفشور خطی و سرامیکی خور از دیگر نمونه های موجود در بازار به شمار می آیند.

همچنین بخوانید: قیمت کفشور خطی استیل

کفشور خطی مخفی

کفشور خطی چیست؟

به کفشور خطی، شاوردرین نیز گفته می شود که در سال‌های اخیر توجه مهندسین صنایع ساختمان به سوی آن جلب شده است. در رابطه با کفشور خطی باید گفت شکل جدیدی از کفشور می باشد که به صورت خطی تولید شده با وجودی که کفشور های سنتی دارای نقطه ای به صورت مربع هستند.

از کفشور خطی می توان برای سرویس بهداشتی، تراس، آشپزخانه، بام، حمام و زیر دوش استفاده کرد. کفشور خطی دارای مزایای بسیار زیادی در مقایسه با کفشورهای نقطه‌ای است که از جمله این مزایا می‌توان به دکوراتیو بودن، زیبایی، آب بندی کامل، عدم نیاز به ایجاد شیب چهار طرفه، نصب سریع و آسان قدرت جمع آوری آب به میزان زیاد و استحکام و دوام بسیار بالای آن اشاره کرد.

همچنین بخوانید: تفاوت کفشور خطی استیل با سرامیکی

کفشور خطی مخفی از چه جنسی است؟

کفشور خطی مخفی از جنس استیل ساخته شده و در فضایی که کفشور خطی در آن نصب خواهد شد آب گرم و مواد شوینده اسیدی ریخته می شود. از این رو بهتر است که از جنسی انتخاب شود که دچار پوسیدگی نشود و در برابر شوینده های اسیدی مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. پس برای خرید کفشور خطی مخفی دقت کنید که جنس آن تمام استیل باشد.

در اینجا باید گفت که در برخی از شرکت های تولید کننده کفشور خطی جنس های مختلفی برای بدنه آن به کار برده می شود. این شرکت ها از جنس هایی مانند پی وی سی یا ای بی اس و با درپوش استیل استفاده می‌کنند و این جنس ها در مقایسه با کفشور خطی تمام استیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند. از نظر کاربردی نیز استفاده از آنها مشکلی نخواهد داشت. پس این مدل کفشور خطی نیز گزینه خوبی برای استفاده کردن خواهد بود.

کفشور خطی مخفی

 

دسته بندی انواع کفشور خطی

در رابطه با کفشور خطی باید گفت که دارای دو دسته می باشند. این دسته ها شامل کفشور سرامیک خور یا کاشی خور و کفشورهای گریتینگ خور یا درپوش استیل خور می‌باشند.

در رابطه با کفشور خطی سرامیک خور باید گفت یکی از انواع کفشور است که روی آن به جای درپوش قطعه ای از جنس سرامیک یا کاشی کف برش داده شده و درون قاب روی کفشور جای داده می‌شود و از اطراف این قاب به کفشور وارد خواهد شد. در اصطلاح به این نوع کف شور کفشور خطی مخفی نیز می گویند.

همچنین بخوانید: انواع کفشور خطی و مربعی

کفشور خطی مخفی

مزایای استفاده از کفشور خطی مخفی

زمانی که به تخلیه حجم زیادی آب نیاز باشد، کفشورهای معمولی نمی توانند گزینه خوبی برای این کار باشند. به دلیل بزرگتر بودن کفشور خطی از آن ها می توان برای تخلیه حجم زیاد آب استفاده کرد. این کفشورها برای استفاده در پارکینگ، حمام های لوکس، استخر و مکان های عمومی به کار برده می شوند.

نوع دیگری از کفشور های ساده یا خطی، کفشور های سرامیک خور هستند که تنها فرقی که با مدل‌های دیگر دارند این است که در وسط آنها یک سرامیک وجود دارد و دور تا دور کفشور تخلیه آب به کار برده می شود. این کار موجب می‌شود که کف شور با سرامیک اطراف خود هم شکل شده و حالت مخفی به خود بگیرد. بنابراین به کفشورهای سرامیک خور کفشور خطی مخفی نیز می گویند. کفشورهای جدید دارای مزایای بسیار زیادی هستند که می تواند از جمله آنها این است که کفشورهای جدید دارای یک سوپاپ هستند.

این سوپاپ همیشه به صورت مسطح بوده و در هنگامی که وزن آب جهت تخلیه شدن روی آن قرار گیرد باز خواهد شد. بنابراین با وجود کفشور های سوپاپ دار بوی نامطبوع فاضلاب به بیرون راهی نخواهد شد و از دیگر مزایای آن می توان به این موضوع اشاره کرد که راه اصلی نفوذ حشرات به داخل منزل برای همیشه بسته خواهد شد.

همچنین بخوانید: اتصال کفشور خطی به لوله فاضلاب

تیم متخصص و کارشناس تراپاسیستم به ارائه انواع باکیفیت ترین محصولات پروفیل آلومینیوم و استیل از قبیل پروفیل نبشی، درز انبساط و نوار کنج می پردازد هم چنین می توانید سفارش انواع کفشور خطی و مربعی خود را نیز به راحتی در این شرکت ثبت نمایید و تحویل بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید پروفیل های متناسب با کاربری خود و اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان تراپاسیستم از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

کفشور خطی مخفی