بیت کوین یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتالی است. برای خرید بیت کوین در ایران روز به روز  تمایل ها بیشتر می‌شود و افراد زیادی وجود دارند که وارد تجارت ارزهای رمزنگاری شده ‌و سرمایه خود را در این زمینه قرار داده اند. در صورتی که شما هم می‌خواهید وارد چرخه مبادلات بیت کوین شوید، در این مقاله شما را با چگونگی خرید بیت کوین در ایران آشنا می کنیم.

 

 خرید بیت کوین در ایران از طریق صرافی آنلاین

 

برای خرید و فروش بیت کوین در ایران از طریق صرافی ها نخستین کاری که باید انجام داد این است که در یک سایت صرافی عضو شوید. صرافی های معتبر زیادی وجود دارند اما به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند. در این میان صرافی های آنلاین بسیاری نیز فعالیت می کنند که شرایط خرید و فروش انواع ارز دیجیتال را برای مشتریان و علاقه مندان فراهم می کند. از جمله معتبرترین این صرافی ها می توان به سایت دیجی اکسچنج اشاره داشت.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و آموزش صفر تا صد خرید و فروش بین کوین به سایت مراجعه کرده و یا از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان دیجی اکسچنج در ارتباط باشید.

 

عملکرد صرافی ها به دو صورت می باشد یا به صورت مستقیم با صرافی ها می توان وارد معامله شد و از آنها بیت کوین و انواع ارز دیجیتال خریداری کرد، یا اینکه صرافی به عنوان یک بستر جهت معرفی خریدار و فروشنده خواهد بود و به عنوان یک واسطه گر کارمزد خود را دریافت می‌کند.

 

خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین در ایران به صورت مستقیم از افراد حقیقی

 

برای خرید بیت کوین در ایران در صورتی که شما نمی خواهید از فضای سایت برای خرید و فروش بیت کوین استفاده کنید، برخی از سایت ها این امکان را برای کاربران فراهم می کنند که بتوانند با شماره تماس با یکدیگر دسترسی داشته باشند و در خارج از سایت برای مبادله بیت کوین با یکدیگر قرار بگذارند.

در برخی از گروه های تلگرامی نیز امکان خرید و فروش بیت کوین برای کاربران وجود دارد. ولی چون ممکن است کلاهبرداری گسترده ای از این طریق صورت گیرد، این روش به شما توصیه نمی شود.

در صورت نیاز برخی از افراد از طریق ماینر استخراج بیت کوین را خودشان انجام می دهند و به صورت حضوری فروش بیت کوین را انجام می دهند. خرید از این افراد دارای این مزیت است که نیازی به پرداخت کارمزد نخواهد بود.

 

عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین

 

قیمت بیت کوین و انواع ارز دیجیتال نیز مانند هر آنچه که در بازار خرید و فروش  آن صورت می گیرد، با توجه به افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا بالا و پایین می‌شود. همچنین روی قیمت بیت کوین رویداد های مهم سیاسی و اقتصادی جهانی تاثیرگذار هستند. مقدار بیت کوین موجود در همه دنیا روی روند قیمت گذاری این ارز دیجیتال موثر می باشد. چون مقدار بیت کوین در دنیا ثابت است، بنابراین هر چه که به پایان نزدیکتر خواهیم شد، قیمت این ارز دیجیتالی نیز بالاتر می رود.

 

خرید بیت کوین در ایران

 

نکات مهم برای خرید بیت کوین

 

از آنجایی که ارز دیجیتال ناشناخته هستند و در مورد آنها ابهامات زیادی وجود دارد، پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای خرید بیت کوین در ایران به آموزش در این زمینه بپردازید و با مسائل مربوط به ماهیت بیت کوین، نحوه ساختن کیف پول، روش خرید و فروش این ارز دیجیتالی، جلوگیری از راه های افتادن در دام کلاهبرداران و شایعات مربوط به بیت کوین آشنا شوید.

با توجه به این عوامل مختلف برای ورود به عرصه تبادلات بیت کوینی تحقیق کنید که این کار به نفع شما خواهد بود یا نه، پس از آن با آگاهی کامل برای خرید و فروش بیت کوین اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آموزش خرید بیت کوین با ما در دیجی اکسچنج در ارتباط باشید.

 

استخراج بیت کوین در ایران

 

 در صورتی که شما می توانید یک دستگاه ماینر تهیه کنید، با استفاده از آن می توانید بیت کوین را استخراج نمایید. اما از آنجایی که هزینه های استخراج بسیار بالا می باشد، ممکن است این کار خیلی مقرون به صرفه نباشد.

جهت استخراج بیت کوین با استفاده از یک دستگاه ماینر به مواردی مانند اینترنت پر سرعت، فن خنک کننده و برق نیاز پیدا می کنیم. پس از اینکه بیت کوین استخراج شد، لازم است که به یک کیف پول انتقال داده شود.

از آنجایی که ماینرهای امروزی به تراشه های مخصوصی نیاز خواهند داشت و ممکن است این تراشه‌ها در دسترس همه افراد قرار نگیرد، از طریق کامپیوتر های خانگی نمی توان به خوبی استخراج بیت کوین را انجام داد. همچنین بهتر است فریب افراد مختلف که دستگاه ماینر می فروشند را نخورید.

دستگاه ماینر دارای قیمت بالایی بوده و هزینه برق مصرفی آن زیاد است. پس استخراج بیت کوین با استفاده از یک ماینر کار چندان معقولی نیست. همچنین با استفاده از یک دستگاه کامپیوتر خانگی ممکن است مدت زمان بسیار زیادی طول بکشد تا بتوان یک بیت کوین را استخراج کرد.

خرید بیت کوین در ایران