ساندویچ پانل نوعی از تجهیزات و مصالح نوین در ساختمان سازی و صنعت هستند که کاربردهای متفاوتی اعم ها ساختن سکشن ها و دیوار بندی های مختلف و یا طراحی سقف است. پوشش ساندویچ پانل انواع متفاوتی دارد که هر پوشش سبب ایجاد تغییراتی در استحکام و مورد استفاده پانل می شود.

انواع پوشش ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها انواع متفاوتی مانند ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل سردخانه ای دارند که هر از هر یک از آنها در مکان ها مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. ساندویچ پانل ها از دو ورقه فلزی و عایقی در میان این دو ورق ساخته و پرداخته می شوند. به آن دو ورق که در لایه بیرونی و درونی استفاده می شود، پوشش ساندویچ پانل گفته می شود. پوشش های ساندویچ پانل انواع متفاوتی دارد که استفاده از هر یک از آنها سبب کاهش و یا افزایش قیمت و میزان استحکام آن می شود.

از پوشش های ساندویچ پانل که این پوشش ها اغلب مورد استفاده قرار می گیرند می توان به پوشش دو طرف ورق آلومینیوم، دو طرف ورق گالوانیزه، دو طرف ورق آلوزینگ و یک رو آلوزینگ و یک رو گالوانیزه اشاره کرد. علاوه بر این پوشش های پرطرفدار فلزی ساندویچ پانل در پوشش های یک طرف فویلی، کاغذی و نایلونی نیز تهیه می شوند. ورق های ساندویچ پانل ها در طرح های متفاوتی قابل تولید هستند مانند طرح سینوسی، طرح سفال و طرح ذوزنقه ای.

انواع پوشش های ساندویچ پانل

-پوشش دو طرف ورق آلوزینک ( foil Aluzinc)

یکی از پوشش ساندویچ پانل، پوشش دو طرف ورق آلوزینگ است که از مستحکم ترین پوشش ها به شمار می آید. ورق آلوزینگ همانطور که از نام آن مشخص است نوعی آلیاژ از آلومینیوم و روی است. در ترکیبات این آلیاژ مقدار بسیار کمی از سیلیکون نیز وجود دارد که این متریال سیلیکونی سبب افزایش مقاومت ساندویچ پانل در برابر رطوبت چه از داخل و چه از خارج می شود. ساندویچ پنل ها با پوشش آلوزینک مناسب برای محیط ها با شرایط اسیدی مانند انواع کارگاه ها و مراکز صنعتی است. این ورق های در ضخامت های مختلف برای شرایط و مکان های مختلف طراحی و تولید می شوند. ورق های آلوزینک مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، باد و رطوبت دارند.

همچنین بخوانید: آشنایی بیشتر با ورق آلوزینک

انواع پوشش های ساندویچ پانل

-پوشش دو طرف ورق آلومینیوم (Aluminium foil)

ورق آلومینیومی یکی از ورق هایی است که از زمان های گذشته و از دوران یونان و روم باستان کشف شده و تاکنون کاربردهای بسیاری دارد. از دیگر انواع پوشش ساندویچ پانل تهران، پوشش دو طرف آلومینیوم است. ورق های آلومینیومی در ضخامت های بسیار کم قابل تولید هستند و از وزن بسیار کمی نیز برخوردارند. استفاده از این ورق ها در صنعت ساندویچ پانل سازی سبب ظاهر زیبای پانل، مقاومت بالا، عدم زنگ زدگی ساندویچ پانل در رطوبت های بالا، وزن کم و قابلیت رنگ پذیری آسان می شود. این ورق به خاطر مقاومت بالای آن در برابر رطوبت در ساخت ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بخوانید: آشنایی بیشتر با ورق آلومینیوم

انواع پوشش های ساندویچ پانل

-پوشش دو طرف ورق گالوانیزه (Galvanized Steel)

نوعی دیگر فلزهای پرکاربرد که یکی از پوشش های ساندویچ پانل محسوب می شود ورق گالوانیزه است. ورق گالوانیزه در اصل همان فلز فولاد است که در پوشش از فلز روی محافظت شده است. فلز روی از فولاد در برابر رطوبت و زنگ خوردگی محافظت می کند و استحکام آن را در برابر این مشکلات بالا می برد. پس ساندویچ پانلی که از دو طرف ورق گالوانیزه ساخته باشد نه تنها مقاومت بالایی دارد بلکه در برابر شرایط مربوط نیز مقاوم است. ساندویچ پانل هایی با ورق پوشش دو طرف گالوانیزه مقاومت خوبی در برابر فشار های خارجی نیز دارد. در ساخت ساندویچ پانل دیواری، سقفی و سردخانه از این ورق بهره گرفته می شود.

همچنین بخوانید: آشنایی بیشتر با ورق گالوانیزه

انواع پوشش های ساندویچ پانل

-پوشش ساندویچ پانل یک رو آلوزینگ و یک رو گالوانیزه

پوشش ساندویچ پانل یکی رو آلوزینگ و یک رو گالوانیزه نوعی پوشش تلفیقی جهت ساخت و اجرای ساندویچ پانل است. در ساخت این نوع از ساندویچ پنل از یک رو ورق آلومینیومی و یک رو ورق گالوانیزه استفاده می شود. هر طرف این ساندویچ پانل خصوصیات و ویژگی های مثبت همان فلز را دارد. طرفی که از پوشش گالوانیزه باشد مقاوم در برابر باد، رطوبت های شدید، فشار های خارجی و نور خورشید است. آن طرف از ساندویچ پانل که پوشش گالوانیزه داشته باشد برای محیط اسیدی مناسب است. استفاده از این نوع ورق می تواند برای شرایطی که به هر دو نوع ورق مورد نیاز است مورد استفاده قرار بگیرند. ورق های یک رو آلوزینک و یک رو آلومینیوم نیز موجود است که در شرایط مطابق با خود پانل استفاده می شوند.

برای اطلاع از شرایط نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل به صورت به روز می توانید با کارشناسان کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما و با شماره ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

انواع پوشش های ساندویچ پانل