راه‌های فراوانی جهت شرایط مهاجرت به قبرس وجود دارد. امروزه مهاجرت به قبرس به روش کاری افزایش یافته است. بسیاری از مهاجران سوالاتی از قبیل چگونه باید به قبرس مهاجرت کرد؟ چگونه باید ویزا گرفت و مدارک لازم چیست؟ ، را دارند. این متن راهنمای کامل مهاجرت به قبرس است که شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

قبرس به دلیل نداشتن برخی امکانات از جمله خطوط هوایی،منابعی چون منابع صنعتی،معدنی و … برای اشخاص علاقه مند امکانات را محدود میکند.قبرس سالانه حدود 6 میلیون نفر توریست داشته به همین دلیل بازار بعضی مشاغل مانند هتلداری،رستوران،مراکز تفریحی،اجاره خانه ، ماشین ،آژانس مسافرتی،ورزش های دریایی،فروشگاه های توریستی،صرافی های بین المللی و شغل های دیگر مرتبط با توریسم. قبرس به دلیل داشتن بندر ترانزیت کالا(لیماسول)،محل بسیار مناسبی جهت شرکت های تجاری و صادرات و واردات میباشد.مزیتی که این شرکت ها دارا هستند،هزینه پایین ثبت و مالیات بسیار کم میباشد. ساخت و ساز پروژه های ساختمانی بزرگ مانند هتل و مراکز تفریحی و … میتواند بسیار موفق تر از پروژه های کوچک واقع شوند.مجوز اقامت اروپا به افراد غیر اروپایی داده شده و اخذ اقامت این کشور هم مانند سایر کشور ها قوانین خاصی دارد که با رعایت آنها میتوانید موفق به اخذ اقامت شوید.اگر فردی قادر به اخذ اقامت موقت شود در صورت داشتن برخی شرایط لازم،میتواند اقامت را تمدید و پس از طی 3 سال،اقامت دائم را نیز کسب نماید.افرادی که اقامت دائم را دارند میتوانند برای پاسپورت اروپایی خود اقدام کرده و پس از 5 سال موفق به اخذ آن شوند.

مهاجرت به قبرس

شرایط مهاجرت به قبرس از طریق کار

مهاجرت به قبرس از طریق کار شرایطی به دنبال خود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت. اولین و مهمترین مسئله‌ای که مهاجران علاقمند به مهاجرت از طریق کار به این کشور باید توجه کنند ، این است که در قبرس باید به چه شغلی مشغول شوند و آیا شغل انتخابی آن‌ها جز مشاغل مورد نیاز این کشور است یا نه؟ اگر تخصص مهاجر جزئی از مشاغل مورد نیاز نباشد یا در دریافت ویزا به مشکل بر‌خواهد خورد یا اگر هم موفق به مهاجرت از طریق کار شود بعد از 4 سال اقامت و زندگی در قبرس باید به کشور خود باز گردد. ولی نگران نباشید چون این کشور توجه ویژه ای به مهاجرانی که در مشاغل مورد نیاز تخصص دارند ، دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را مطالعه کنید. در حال حاضر مهندس، حسابدار ، حسابرس و دندانپزشک جزئی از مشاغل مورد نیاز و پر تقاضا در قبرس است. به نکته دیگری که باید توجه کنید این است که اخذ ویزای کاری برای کسانی که ساکن و عضو کشور های اتحادیه اروپا هستند ، نیاز نیست ولی افرادی که عضو کشور های اتحادیه اروپا نیستند باید به دنبال اخذ ویزا باشند.

مهاجرت به قبرس

دریافت ویزای کار قبرس برای مهاجرت به قبرس

مهاجرت کاری به قبرس نیازمند اخذ ویزا به این کشور می‌باشد. ولی همان طور که در بخش قبل اشاره کرده‌ایم افراد عضو کشور‌های اتحادیه اروپا نیاز به اخذ ویزا ندارند ولی این افراد می‌بایستی برای کار به مدت زمان بیش از 3 ماه در قبرس ، به اداره مهاجرت کشور قبرس مراجعه کند و مدارک خواسته شده را ارائه دهد و کار‌های خواسته شده را جهت ثبت نام انجام دهد. افرادی که عضو کشور‌های اتحادیه اروپا نیستند باید اقدام به دریافت ویزا‌ی کاری کشور قبرس کنند. برای دریافت ویزای کاری قبرس باید به سفارت کشور قبرس مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. برای شغل‌های متفاوت امکان درخواست مدارک مختلف است ولی در ادامه مدارک عمومی ذکر شده است:

1- ارائه مدارک هویتی ( شناسنامه، کارت ملی)
2- ارائه رزومه کاری
3- کپی از پاسپورت متقاضی
4- ارائه بیمه نامه فرد متقاضی که دارای اعتبار زمانی باشد
5- ارائه مدارک تمکن مالی ( جهت اثبات تامین هزینه‌ مخارج زندگی متقاضی)
6- ارائه مدارکی جهت رفع سوء پیشینه قضایی فرد
7- ارائه تاییدیه انجام تست های پزشکی خواسته شده
8- تکمیل فرم‌های خواسته شده جهت اخذ ویزای کاری
9- ارائه قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما

مهاجرت به قبرس

راه های کسب اقامت موقت در قبرس:

1- تحصیل:

افرادی که برای تحصیل در قبرس اقدام میکنند میتوانند تا زمانی که دوره تحصیلیشون ادامه پیدا کند،اقامت موقت خود را تمدید نمایند.بعد از اتمام دوره تحصیل راه هایی هم برای اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد.

2- تحصیل فرزندان:

کسانی که فرزندان خودرا در یکی از مدارس قبرس ثبت نام میکنند میتوانند اقامت موقت خود و فرزندان خودرا بگیرند اما لازم به ذکر است که اجازه هیچگونه کاری در قبرس را نداشته و باید ثابت کنند که از جای دیگر تامین مالی میشوند. افراد متخصص:کسانی که در زمینه خاصی تخصص داشته و از شرکتی واقع در قبرس یشنهاد کاری داشته باشند،میتوانند تازمان قرار دادی که با شرکت دارند اقامت موقت داشته و آن را تمدید کنند.

3- ثبت شرکت:

افرادی که با مقداری سرمایه شرکتی در قبرس به ثبت میرسانند میتوانند اقامت موقت قبرس را اخذ نمایند و تا زمانی که شرکت دایر است قادرند اقامت را تمدید نمایند.لازم به ذکر که به علت تحریم ها با یک وکیل مجرب مشورت نمایید.

4- تمکن مالی:

ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای مهاجرت تمکن مالی میباشد چرا که اگر فرد بتواند با ارائه مدارکی در ایران،تمکن مالی خود را ثبت کند به راحتی اقامت موقت قبرس را اخذ نماید.

مهاجرت به قبرس

شرایط اخذ تابعیت و اقامت دائم در قبرس

امروزه با اهمیت دادن دولت قبرس به ساکنین این کشور و تامین زندگی با کیفیت بالا برای افراد عضو این کشور، اشخاص بسیاری علاقمند به مهاجرت به قبرس از طریق کار شده ‌اند و خواستار اخذ اقامت دائم در این کشور‌اند. مهاجران باید بدانند که قبرس در مقابل اخذ اقامت دائم و تابعیت بسیار سخت گیرانه رفتار می‌کند و شرایط ویژه خود را دارد. در اکثر مواقع متقاضی برای اخذ اقامت دائم قبرس از طریق کار به شکل بر‌میخورد . متقاضی در صورت مشغول بودن به کاری که جز مشاغل مورد نیاز این کشور نباشد امکان تمدید بعد از کار به مدت زمان 4 سال را ندارد و باید به کشور خود بازگردد. ولی در صورتی که فرد شغل مورد نیاز را داشته باشد و به مدت 5 سال به طور مداوم و مستمر در قبرس کار و زندگی کند ، می‌تواند درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم کشور قبرس ارائه دهد.

راه های کسب اقامت دائم در قبرس:

1- ازدواج:

اگر فردی با کسی که اتباع قبرس است،ازدواج کند میتواند اقامت دائم را اخذ کند.

2- خرید ملک:

اقمت دائم به افرادی که حداقل 300.000یورو در املاک قبرس سرمایه گذاری کره باشند داده میشود که حتما باید 200.000 یورو آن نقدی بوده و الباقی آن به صورت وام بانکی و تسهیلات باشد.لازم به ذکر است که اجباری نیست که مبلغ صرفا در یک واحد سرمایه گذاری شود،به عنوان مثال میتوان یک ویلا یا مغازه خرید.براس برخی ملک ها میتوان تسهیلات گرفت ولی اما طبق قانون شما می بایست 200.000 یورو سرمایه داشته باشید و الباقی را به صورت اقساط پرداخت نمایید.

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم

طبق قانون افرادی که از طریق ثبت شرکت موفق به اخذ اقامت موقت میشوند میتوانند پس از 3 سال که شرکتشان فعالیت داشته،برای ویزای دائم اقدام نمایند اما باید نشان داده شود که فرد از نظر مالی کاملا استقلال داشته و سربار دولت قبرس نمیباشد و سرمایه یا تخصصی که افراد به وسیله آن به قبرس آمده اند باعث پیشرفت این کشور در زمینه ای شده باشد و آنها می بایست طی یک مصاحبه که باید در آن شرکت کنند،به گونه ای نشان دهند که به جامعه و فرهنگ قبرس علاقه مند هستند.

مهاجرت به قبرس

زمان تبدیل اقامت موقت به دائم:

روال عادی و اداری تبدیل ویزای موقت به دائم به طور عادی6الی12 ماه طول میکشد.اما در برخی موارد خاص میتوان بعد از 3 سال و در در شرایط استثنائی شاید بتوان در کمتر از 6 ماه موفق به اخذ ویزا دائم شد.برای این ویزا همراه شدن با یک وکیل مجرب توصیه میشود.

تابعیت قبرس:

به افرادی که تابعیت قبرس را دارند پاسپورت قبرسی داده میشود و طبق قانون اتحادیه اروپا،افراد به هر روشی در هر یک از کشور های اروپایی اگر 7 سال زندگی کرده باشند میتوانند درخاست ویزای بدهند.