ساندویچ پانل نوعی از تجهیزات ساختمان سازی پیشرفته و نوین است که به تازگی مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. این مصالح در ابعاد، اندازه ها، جنس و رنگ های متنوعی تولید می شوند. این پانل ها وزن و قیمت مناسبی داشته و در محیط های متنوعی می توانند جهت پارتیشن بندی با ساندویچ پانل مورد استفاده قرار بگیرند.

ساندویچ پانل بهترین تجهیزات پارتیشن بندی

در ساخت ساندویچ پانل از دو ورق فلزی استفاده می شود که در میان آنها ترکیبی از هسته پلی یورتان (Poly urethane) قرار داده می شود. ورق های فلزی لایه های درونی و بیرونی ساندویچ پانل از جنس ورق های فلزی با جنس گالوانیزه، آلومینیوم و یا آلوزینک بهره گرفته می شود. پانل ها وزن به خصوصی ندارند و از مصالح ساختمان سازی سبک به شمار می آیند که جهت استفاده در سقف و دیواره و همچنین پارتیشن بندی بسیار مناسب اند.

پارتیشن بندی با ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل از لحاظ کاربرد

در حالت کلی دو نوع ساندویچ پانل وجود دارد که مشتری در حین خرید طبق استانداردهای خود و محل موردنظر برای استفاده از ساندویچ پانل دست به انتخاب و سپس خرید می زند. انواع ساندویچ پانل عبارت اند از:

۱٫ ساندویچ پانل سقفی

این نوع از پانل ها برای برقراری سطحی به عنوان سقف مورد استفاده قرار می گیرند. در میانه ساندویچ پانل سقفی از ترکیبات پلی یورتان بهره گرفته می شود. پانل  سقفی وزن بسیار سبکی دارد و هیچ فشاری به دیوارهای پارتیشن وارد نمی کند. از این بابت برای سازه هایی که دیوارهای مستحکم و مقاوم ندارند بسیار مناسب است. البته این دیوارها هم می توانند از جنس ساندویچ پانل و یا از مصالحی دیگر باشند.

۲٫ ساندویچ پانل دیواری

ترکیبات ساندویچ پانل دیواری کمی با ساندویچ پانل سقفی متفاوت است. این نوع از ساندویچ پانل مقاومت خوبی در برابر فشارهای خارجی دارد و به راحتی خوردگی بر روی آن ایجاد نمی شود و در پارتیشن بندی ها و ایجاد دیواره در سوله، کانکس و کانتینر و... کاربرد دارند. ساندویچ پانل دیواری در ضخامت های ۴ تا ۲۰ سانتی متر ساخته و پرداخته می شوند که برای پارتیشن بندی بسیار مناسب است.

پارتیشن بندی با ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل از لحاظ جنس

ساندویچ پانل در ۳ نوع اصلی از لحاظ جنس ماده عایق بندی پانل به دست ساخت می رسند که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. عایق بندی ساندویچ پانل ها از پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ تهیه می شوند که خاصیت هر یک از آنها به این شرح است:

۱٫ پلی یورتان

فوم پلی یورتان یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت است که در صنعت ساخت ساندویچ پانل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیبات این فوم نیز به دو نوع مختلف از ترکیبات شیمیایی یعنی ترکیب پلی یول، ایزوسیانات و یا پلی یول، ایزوسیانات در ساخت پانل ساندویچی ترکیب می شوند.

۲٫ پلی استایرن

پلی استایرن یا به زبان ساده یونولیت یکی دیگر از موادی است که در عایق کاری ساندویچ پانل استفاده می شوند. این عایق در برابر عایق پلی یورتان کارایی ضعیف تری نسبت به حرارت و صوت دارد.

۳. پشم سنگ

این نوع از عایق مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت نشان می دهند به نحوی که دمای ذوب آنها زیر ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد است.

پارتیشن بندی با ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل جهت پارتیشن بندی

استفاده از ساندویچ پانل تهران مزایای بسیاری را برای خریدار به همراه دارد. از مزایای این پانل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫حمل و نقل سریع و آسان جهت پارتیشن بندی

۲٫اجرای ساندویچ پانل در کمترین زمان ممکن

۳٫خاصیت دمونتاژ کردن پانل و اجرای آن در محلی دیگر

۴٫قابل شستشو بودن کل پارتیشن با مواد شوینده

۵٫قیمت بسیار مناسب و صرفه ی اقتصادی

۶٫رنگ بندی متنوع

۷٫وزن پایین و کم

پارتیشن بندی با استفاده از ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها کاربرد بسیاری در صنعت دارند که هر شخص با توجه به نوع کاربرد آن می تواند اقدام به خرید آن کند. از کاربردهای عمومی و اصلی ساندویچ پانل پارتیشن بندی و یا ایجاد محیطی مناسب برا اجرای عملیاتی خاص و یا استقرار است. برای مثال از این پانل ها برای ساخت سازه و یا ایجاد پارتیشن بندی در مراکز صنعتی و اداری، ایجاد سرویس بهداشتی، درمانگاه صحرایی و ایجاد راهرو استفاده می شود که این مثال ها تنها بخشی از موارد کاربرد ساندویچ پانل است.

برای دریافت مشاوره تخصصی برای سازه و ساختمان مورد نظر خود و هم چنین اطلاع از به روزترین قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان کارن از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

پارتیشن بندی با ساندویچ پانل