در صورتی که شما نیز به دنبال استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ هستید، لازم به ذکر است که بدانید این کار نسبت به سال ۲۰۰۹ که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین این کار را انجام می داد، تفاوت های بسیار زیادی پیدا کرده است.

امروزه استخراج انواع ارز دیجیتال طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و با توجه به ارتقای تجهیزات سخت افزاری لپ تاپ ها این سوال وجود دارد که آیا می توان با لپ تاپ نیز استخراج بیت کوین را انجام داد؟ در ادامه این مقاله به وضعیت کنونی استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاپ پرداخته و نرم افزار هایی که برای این کار مناسب هستند را به شما معرفی می کنیم.

روش استخراج بیت کوین با کامپیوتر

استخراج بیت کوین در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتالی دارای مزیت های زیادی است که از جمله آنها می ‌توان به کم هزینه شدن و سخت افزار مناسب و بهینه آن نام برد.

استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه های سخت افزاری برای کاربران سودآور و مناسب خواهند بود. در اینجا منظور از سخت افزار مناسب، قیمت سخت افزار پایین تر در مقایسه با دیگر کامپیوترهایی است که دارای گرافیک بالا هستند.

لازم به ذکر است که بدانید کشور چین با توجه به ارزان بودن برق دارای بیشترین استخراج بیت کوین در جهان و در نتیجه بیشترین میزان خرید و فروش بیت کوین را دارا است.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

آیا استخراج بیت کوین با cpu به صرفه است؟

در سال ‌های گذشته استخراج بیت کوین با استفاده از cpu انجام می شد. در این زمینه کامپیوترهای خانگی برای استخراج بیت کوین مناسب بودند. ولی کم‌کم با افزایش جامعه بیت کوین و بالا رفتن عرضه و تقاضا و همچنین افزایش سختی شبکه استخراج بیت کوین با استفاده از اسیک صورت می گیرد.

لازم به ذکر است پیش از اینکه سختی تا این میزان بالا رفته باشد، با استفاده از کارت گرافیک هم امکان ماین کردن بیت کوین وجود داشت. اما در حال حاضر استخراج بیت کوین به وسیله کامپیوتر صورت نمی گیرد، زیرا این کار دیگر مانند گذشته به صرفه نخواهد بود.

بنابراین امروزه استخراج بیت کوین با استفاده از کامپیوتر دیگر میسر نبوده و به وسیله دستگاه این کار انجام می ‌شود. ولی ارزهایی مثل دوج کوین مونرو، زی کش و اتریوم را هنوز می توان با استفاده از کامپیوتر استخراج کرد.

چرا استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاپ به صرفه نیست؟

از جمله دلایلی که سبب شده این روزها استخراج بیت کوین فقط با استفاده از دستگاه های مخصوص و تجهیزاتی مثل (ای سیک) انجام شود، گسترش شبکه بیت کوین، افزایش قیمت فروش بیت کوین، رشد شدید ماینر ها و دیگر متغیرهایی است که در این زمینه دخیل بوده اند.

در واقع می ‌توان گفت که استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاپ های خانگی را فقط می توان به عنوان سرگرمی انجام داد و این کار موجب فشار آوردن به لپ‌تاپ و بالا رفتن قبض برق خواهد بود.

از این رو اگر قصد استخراج بیت کوین را دارید و می خواهید این کار برای شما به صرفه باشد، بهتر است که به وسیله کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی این کار را انجام ندهید و یک دستگاه مخصوص برای استخراج بیت کوین تهیه کنید.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

نرم افزار استخراج بیت کوین با لپ تاپ

به طور کلی در پاسخ به این سوال که آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ امکان پذیر است یا نه باید گفت که بله این کار از نظر فنی قابل انجام شدن است.

از سال‌ های گذشته نرم افزارهای زیادی جهت استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر شخصی تولید شده اند که این امکان را فراهم می‌کند تا ماینر ها با استفاده از لپ تاپ های خود بتوانند استخراج بیت کوین را انجام دهند.

با این وجود باید این حقیقت تلخ را دانست که با احتمال ۹۹ درصد استخراج کوین با استفاده از کامپیوتر های خانگی و لپ ‌تاپ ‌ها کار چندان سودآور و مقرون به صرفه ای نیست.

راهکارهایی برای استخراج بیت کوین

از نظر فنی استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است. در صورتی که شما این تصمیم را گرفته اید که به وسیله کامپیوتر استخراج بیت کوین را انجام دهید و پذیرفته این کار سود چندان زیادی ندارد، در گام اول باید به یکی از استخرهای استخراج متصل شوید.‌

از طریق این کار امکان اشتراک گذاری منابع سیستم برای شما وجود دارد و شما می توانید سود حاصل از استخراج را به دست بیاورید.

نرم افزار های زیادی وجود دارند که می توان به وسیله آنها مدیریت استخراج انواع ارز دیجیتال را انجام داد. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای باشید، پیشنهاد می‌شود که از سیستم عامل لینوکس و نرم افزارهای متن باز برای این کار استفاده کنید.

اما اگر ترجیح می دهید که این کار را با ویندوز انجام دهید و در یک محیط ساده تر این کار را تجربه کنید. از نرم افزارهایی که دارای رابط گرافیکی هستند بهتر است برای این کار استفاده کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا آشنایی با نحوه خرید بیت کوین و یا فروش آن با کارشناسان دیجی اکسچنج از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر