برای ساخت سایت فروشگاهی لازم است موارد مختلفی در نظر گرفته شوند که در مقاله به برخی از این موارد اشاره می کنیم. از طریق روش های مختلفی می توان برای ساخت سایت فروشگاهی اقدام کرد. برخی از مراحل مانند طراحی و ساخت نمای داخلی دارای هزینه های بیشتری هستند.

ساخت سایت فروشگاهی

روش های مختلفی برای ساخت سایت فروشگاهی وجود دارد، مانند ساخت یک فروشگاه فیزیکی و کسب و کار سنتی. از طرفی، برای ساخت وب سایت فروشگاهی لازم است تا مراحل خاصی را طی کرد. اما فراموش نکنید که مراحل ساخت به ترتیب انجام شوند، زیرا در نتایج نهایی کار تاثیرگذار خواهد بود.

تیم طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی سایت فروشگاهی با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در زمینه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی صفر تا صد 

انتخاب محل مناسب برای راه اندازی سایت فروشگاهی

اولین اقدامی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی باید انجام داد، انتخاب محل مناسب می باشد. زمانی که شما قصد دارید یک فروشگاه فیزیکی را در یکی از نقاط شهر راه اندازی کنید قبل از هر کاری به دنبال محل آن می گردید که دارای بیشترین تردد بوده و افراد مختلفی به راحتی بتوانند در نقاط در دسترس برای تهیه این محصول باشند. از این رو لازم است مکان مناسب برای ساخت یک فروشگاه دارای ویژگی هایی مانند زیر باشد:

مسیر پیاده‌روی
وجود شرایط رقابتی با سایر فروشگاه‌ها
مجاورت با فروشگاه‌های مرتبط و وابسته
جمعیت‌شناسی و آشنایی با فرهنگ خرید افراد محل
دسترسی پذیری و دارای محل پارک مناسب

در هنگام طراحی یک سایت فروشگاه نیز لازم است همین شیوه را در پیش بگیرید. با بررسی شرایط موجود بهترین گزینه را برای فروشگاه خود انتخاب کنید. برای همین منظور باید هاست مناسب و فضای میزبانی مناسب با این کار را انتخاب کنید. با انتخاب هاست مناسب شما می توانید سرعت بالا در سایت، قابلیت ساپورت کردن از بازدید بالا و پاسخگویی و پشتیبانی بالایی برای بازدید سایت خود مرتبط با فروشگاه آنلاین در این زمینه را تامین کنید.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی صفر تا صد 

انتخاب نام مناسب در ساخت سایت فروشگاهی

نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی یکی دیگر از اقدامات اصلی است که باید انجام داد. ساخت فروشگاه اینترنتی در هر حوزه ای که باشد به یک نام مناسب و جذاب نیاز دارد که با زمان زمینه فعالیت شما مرتبط باشد و مشتریان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. در زمینه ساخت سایت فروشگاهی انتخاب نام مناسب می‌تواند مانند کارت ویزیت کسب و کار عملکرد و نقش تاثیر گذاری در معرفی و جذب مشتریان به فروشگاه را داشته باشد. نام مناسب برای کسب و کار نشان دهنده برند و اعتماد مشتری به شما می باشد

می توان گفت این مرحله انتخاب دامنه با استفاده از یک شرکت ثبت کننده دامنه می باشد که اقدام به ثبت نام شرکت شما به عناوین مختلف می کند. از این زمان به بعد فروشگاه اینترنتی شما با این نام شناخته می شود.

در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی لازم است دقت کرد که پیدا کردن این نام در میان میلیون‌ها وب سایت کار راحتی باشد و نام انتخاب شده توسط شما نمونه مشابه کمتری داشته باشد. معمولاً ثبت دامنه دارای هزینه کمی بوده ولی استراتژی مناسب و توجه به فاکتورهای خرید دامنه در آینده کسب و کار اینترنتی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی صفر تا صد 

طراحی و ساخت نمای داخلی فروشگاه اینترنتی

پس از انتخاب هاست و دامنه لازم است که ساخت سایت فروشگاهی انجام شود. با طی کردن مراحل مربوط به ساخت سایت فروشگاهی راه اندازی آن صورت می گیرد. ولی از آنجایی که انتخاب سیستم سایت ساز مناسب برای فروشگاه نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می کند، پس بهتر است سیستم فروشگاه ساز مناسب خود را انتخاب کنیم. می توان گفت این مرحله به عنوان انتخاب یک cms یا سیستم مدیریت محتوا می باشد که ممکن است برای افراد تازه کار چندان ساده نباشد. برای مثال افرادی که دوست دارند یک فروشگاه فیزیکی شیک و موردپسند مشتریان داشته باشند، معمولاً دارای دکوراسیون با طراحی مناسب برای فضای داخلی فروشگاه هستند.

در طراحی و ساخت سایت فروشگاهی در واقع این مرحله انتخاب سیستم فروشگاه ساز می باشد که قسمت اصلی هزینه راه اندازی سایت در اینجا شکل می گیرد. لازم است که سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز آنلاین به گونه ای استفاده شود که دارای امکانات اصلی مانند موارد زیر در سیستم باشد.

دسته بندی و انتخاب برند محصولات
امکان ارسال مطلب و مقاله
امکان مقایسه محصول
سیستم نظردهی کاربران
نقد و بررسی محصولات
درج و افزودن محصول به فروشگاه
و…

مانند ویترین و دکوراسیون فروشگاه فیزیکی که سبب جذب مشتریان افزایش فروش می شود، برای فروشگاه آنلاین نیز لازم است که از نظر گرافیکی ظاهر فروشگاه مناسب باشد. برای این کار بهتر است که از قالب مناسب و طراحی شیک استفاده شود. از جمله سیستم های مدیریت محتوا که می‌توان برای ایجاد فروشگاه اینترنتی به کاربرد موارد زیر را باید نام برد:

جوملا
پرستاشاپ
ووکامرس
مجنتو
اپن کارت

آموزش ساخت سایت فروشگاهی صفر تا صد 

نقش فروشگاه سازها در ساخت فروشگاه اینترنتی

پیدایش فروشگاه اینترنتی موجب شد که در مبحث طراحی سایت یک واژه جدید تحت عنوان طراحی فروشگاه اینترنتی یا سایت فروشگاهی به وجود آید که تمرکز آن بر روی به وجود آوردن بستری مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی است‌. به طور کلی افرادی که قبلا کار وبلاگ نویسی را انجام می دادند و بیشتر در این زمینه فعالیت می کردند، بیشتر می توانند این موضوع را درک کنند و نقش فروشگاه سازها را در طراحی سایت بهتر قبول خواهند داشت. زیرا این افراد تمام مراحل و ظهور فروشگاه آنلاین را به‌خوبی دیده‌اند.