استانبول شهری با زیبایی ها و آثار دیدنی بسیاری می باشد که موزه هنر مدرن استانبول به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دیدنی در ترکیه مورد انتخاب بسیاری از گردشگران و توریست ها واقع می باشد. مسافران می توانند برای بازدید از این مجموعه هنری در فصل بهار و اواخر تابستان که تعداد ورودی گردشگران به استانبول کم می باشد به این منطقه سفر داشته باشند.

معرفی موزه هنر مدرن استانبول

آیا به دنبال بازدید از موزه هنر مدرن استانبول می باشید؟ آیا اطلاعاتی از قدمت و اهمیت موزه هنر مدرن در ترکیه دارید؟ آیا می دانید برای سفر و بازدید از این موزه هنری بایستی کی سفر خود را شروع کنید؟

استانبول، شهری با زیبایی ها و جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد که هر ساله از نقاط مختلف جهان گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب می کند. این شهر علاوه بر جاذبه های معروف خود به عنوان یکی از مراکز جهانی هنر معاصر در دهه گذشته شناخته می شود که با در اختیار داشتن موزه های متعددی با یادگاری و آثار هنری بسیار که در برخی نیز شیوه زندگی مردمان در دهه های مختلف به نمایش گذاشته شده در اولویت بسیاری از علاقه مندان به بازدید از این جاذبه های تاریخی و هنری واقع شده است. در این میان می خواهیم با معرفی موزه هنر مدرن تور استانبول که یکی از بهترین و جالب ترین موزه های هنری در این منطقه می باشد از زیبایی های نهفته در آن آشنا سازیم. در موزه هنر مدرن می توانید آثاری از ایده ها و خلاقیت های هنرمندان معاصر را مورد مشاهده قرار دهید این موزه در منطقه بی اوغلو واقع شده و از جمله موزه های بسیار زیبا و دیدنی کشور ترکیه می باشد که با داشتن مساحت حدود 8000 متر مربع، مجموعه ای بسیار بزرگ در سواحل بسفر در کاراکوی استانبول بوده و در سال های اخیر بسیار مورد توجه و بازدید انبوهی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی واقع بوده است.

 

موزه هنر مدرن استانبول

تاریخچه موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول در سال 2004 با هدف گسترش فرهنگ و هنر کشور در سطح بین المللی و ملی تاسیس و افتتاح شده است و به عنوان اولین موزه هنر معاصر ترکیه شناخته می شود. این موزه هنری با جمع آوری آثار هنری معاصر هنرمندان بسیار زیادی از داخل و خارج کشور ترکیه مجموعه ای بسیار جذاب و دیدنی را به وجود آورده و مورد نمایش و بازدید علاقه مندان آثار هنری هنرمندان مختلف قرار داده است. این موزه در حال حاضر در محله بی اوغلو واقع می باشد که پس از مدتی بسیار کوتاه قصد نقل مکان به ساختمان جدید خود در منطقه کاراکوی دارد. گردشگران در سفر به شهر استانبول با کسب اطلاعات دقیق از منطقه و موقعیت قرارگیری موزه هنر مدرن در شهر استانبول به راحتی به این مجموعه دیدنی و هنری دسترسی داشته باشند. موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که این موضوع از جمله موارد جذاب و بسیار محبوب موزه هنر مدرن می باشد از جمله بخش های آن می توان به سینما، فروشگاه، کتابخانه، رستوران، گالری عکس و تابلو اشاره نمود. هم چنین رویدادهای هنری و فرهنگی در ایام مختلف از سال در این موزه برگزار می شود و افراد مهم و بالا رتبه تحصیلی کشور با اجرای برنامه های آموزشی از دانش آموزان سراسر کشور به منظور بازدید از این مجموعه هنری دعوت بعمل می آورند.

 

موزه هنر مدرن استانبول

بهترین زمان بازدید از موزه هنر مدرن استانبول

با توجه به این موضوع که موزه هنر مدرن استانبول از محبوب ترین و بهترین جاذبه های دیدنی در ترکیه می باشد و هرساله شاهد ورود انبوهی از مسافران به قصد بازدید از این مجموعه هنری هستند می توان گفت بهترین زمان سفر و بازدید از موزه مدرن استانبول فصل بهار و اواخر فصل تابستان بوده چرا که در این ایام از سال ورودی مسافران به استانبول به صورت قابل توجهی کاهش می یابد و افراد می توانند با سفر و حضور در این منطقه به دور از شلوغی از آثار هنری و تاریخی موجود در این موزه بازدید کنند.

 

موزه هنر مدرن استانبول

پخش فیلم های مستقل در سالن ویژه موزه هنر مدرن

گردشگران و توریست ها می توانند با حضور به موقع خود در موزه هنر مدرن استانبول از برنامه های متنوعی که در سالن سینمای آن اجرا می گردد بازدید نمایند. هر ماه یک یا دو فیلم مستقل در سینمای موزه مدرن استانبول برگزار می شود اکران فیلم ها در روزهای شنبه، یک شنبه و پنج شنبه بوده و نیز فستیوال هایی را در خود به نمایش قرار می دهد که برای گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد.

 

موزه هنر مدرن استانبول

کتابخانه موزه خنر مدرن با بیش از 11 هزار کتاب

موزه هنر مدرن استانبول مقصد بسیار مهم برای محققان به منظور جمع آوری منابع مهمی در زمینه معاصر و هنر زیبا می باشد کتابخانه ی این مجموعه به طور مرتب در حال گسترش بوده و با در اختیار داشتن بیش از 11 هزار نسخه کتاب به عنوان مجموعه بسیار بزرگ کتابداری در کشور شناخته می شود. از جمله بیشترین مواردی که در این کتابخانه بر روی آن ها تمرکز شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-موزه داری و مدیریت هنری
-معماری
-سینما
-عکاسی
-تاریخ هنر معاصر
-هنرهای تجسمی
-هنرهای نمایشی

 

موزه هنر مدرن استانبول

اطلاعات مورد نیاز پیش از بازدید از موزه هنر مدرن

مسافرانی که قصد بازدید از موزه هنر مدرن استانبول بایستی اطلاعاتی درباره این مجموعه هنری بدست آورند. قابل توجه مسافران این موزه هنری در روزهای دوشنبه هفته تعطیل بوده و ساعات بازدید از آن در روزهای دیگر هفته به صورت زیر می باشد:

-یک شنبه های از ساعت 11 صبح الی 6 عصر
-سه شنبه، چهارشنبه، جمعه، شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
-پنج شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 8 عصر