در این متن می خواهیم درباره جزیره پرنس استانبول و ویژگی های آن، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم. ترکیه یکی از توریستی ترین کشور های قاره آسیا و حتی جزو برترین کشور های توریستی در جهان است. این کشور، به دلیل گردشگران زیادی که دارد، دارای جاذبه های طبیعی و مکان های دیدنی بسیار زیادی می باشد. شهر استانبول کشور ترکیه، از توریستی ترین شهر های این کشور است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. یکی از مکان های گردشگری بسیار مشهور این شهر، جزیره پرنس استانبول است. با ما همراه باشید تا در مورد جزیره پرنس تور استانبول و خصوصیت های آن، توضیحاتی را برای شما بازگو نماییم.

 

 

جزیره پرنس استانبول و ویژگی های آن

شهر استانبول کشور ترکیه، به دلیل محبوبیت فراوانی که در میان گردشگران و مردم دارد، از مکان های تفریحی و دیدنی فراوانی در درون خود برخوردار می باشد. یکی از جاذبه های این شهر، جزایر پرنس است. این جزایر، دارای نه جزیره بسیار نزدیک به یکدیگر می باشند، به طوری که می توان در یک روز، از تمام این نه جزیره بازدید کرد. این جزایر در منطقه آسیایی شهر استانبول و در محله مرمره واقع شده اند و در هنگام سفر به استانبول، به راحتی می توان به دیدن این جزایر رفت. این جزیره ها از چهار جزیره نسبتا بزرگ، با نام های هیبلیدیا، کینالی آدا، بورقازآدا و بویوک آدا یا همان جزیره پرنس، و همچنین از پنج جزیره کوچک تر تشکیل شده می باشند. مهم ترین و توریستی ترین جزیره از میان جزایر نام برده شده، جزیره بویوک آدا یا همان جزیره پرنس است که حتی با عنوان جزیره بزرگ هم، شناخته می شود؛ زیرا بزرگترین جزیره در جزایر پرنس، همان جزیره بویوک آدا است. این جزیره بسیار توریستی است و اکثریت کسانی که به این ناحیه می روند، بیشترین زمان خود را برای بازدید از جزیره بویوک آدا صرف می کنند. همچنین طبق آخرین سرشماری انجام شده در این جزیره پرنس استانبول در سال دو هزار و دوازده میلادی، آماری به دست آمده که نشان می دهد این ناحیه از جمعیتی در حدود چهارده هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر، تشکیل شده است.

 

جزیره پرنس استانبول

مسیر جزایر پرنس

همان طور که گفته شد، جزایر پرنس در کل از نه جزیره تشکیل شده اند که چهار تای آنها، بزرگ و پنج تای آنها کوچک می باشند. اگر شما قصد رفتن به جزیره بویوک آدا یا همان جزیره پرنس را داشته باشید، می توانید از اتوبوس های دریایی یا همان اتوبوس های فری استفاده کنید. این اتوبوس ها در ساعت های مشخصی حرکت می کنند و شما باید در ابتدا از زمان حرکت اتوبوس آگاه شوید و بعد، طوری که در حدود همان ساعت به آنجا برسید، به سمت جزایر پرنس حرکت کنید. این اتوبوس ها در میان راه در چند جزیره متوقف می شوند تا مسافران در هر کدام از جزیره هایی که مایل به بازدید از آن هستند، پیاده شوند؛ اما اکثریت مسافران در همان ایستگاه جزیره بویوک آدا و یا همان جزیره پرنس، از اتوبوس پیاده شده و به گردش و تفریح در آن می پردازند. مسیر این اتوبوس، به دلیل آن که از بین این جزایر رد می شود، بسیار زیبا و دل انگیز است. رفتن به جزیره پرنس استانبول بدون هیچ شکی، می تواند برای شما یک سفر بسیار خوب و خاطره انگیز را به ارمغان آورد و باعث شادی و نشاط شما گردد. در هنگام سفر به استان استانبول در کشور ترکیه، خوب است که حتما از این مکان بسیار زیبا بازدید کنید و حتی می توانید، یک روز کامل از سفر خود را به دیدن این جزایر و گشت و گذار در آن اختصاص دهید. این جزیره امکانات تفریحی بسیاری دارد و به همین علت می توان یک گردش بسیار خوب را برای شما رقم بزند.

 

جزیره پرنس استانبول

وسایل تردد در جزیره پرنس

جزیره بویوک آدا یا همان جزیره پرنس استانبول یکی از زیبا ترین جزایر نه گانه این منطقه می باشد. برای تردد در این جزیره، هیچ نوع ماشینی به جز ماشین های پلیس، مشاهده نمی کنید. برای حمل و نقل زمینی در این جزیره، می توانید از موتور های برقی و یا کالاسکه استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید که در دور جزیره به گردش بپردازید، می توانید که از قایق های موجود در آنجا، بهره ببرید. یکی از تفریحات سالم و خوب در درون جزیره پرنس استانبول دوچرخه سواری است و شما می توانید از ایستگاه های موجود در آنجا، دوچرخه ای را کرایه کنید و به دوچرخه سواری بپردازید. همچنین برای گشت و گذار در این جزیره، کالاسکه هایی وجود دارند که در نزدیک اسکله قرار دارند. برای انجام این گشت، حدود یک ساعت زمان صرف می شود و در میان آن، یک توقف کوتاه نیز انجام می شود.

جزیره پرنس استانبول

امکانات تفریحی جزیره پرنس

یکی از اصول مهمی که در هر گردش باید رعایت شود، خوردن خوراکی های خوشمزه و خوش طعم است. خوردن خوراکی های لذیذ، تاثیر زیادی در بهتر و لذت بخش تر شدن گردش شما خواهد گذاشت. صبحانه های جزیره پرنس استانبول یکی از مهم ترین و مشهور ترین تفریحات این جزیره است. سرو صبحانه در این جزیره، لذت بسیار زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. اطراف اسکله جزیره پرنس پر از کافه ها و رستوران ها و فروشگاه های بسیار زیاد و خوبی است که برای تفریح گردشگران و مسافران، بسیار مناسب می باشند. علاوه بر این مکان ها در جزیره پرنس یک کلیسای بسیار مشهور وجود دارد  این کلیسا بر بالای یک تپه واقع شده است و شما می توانید با استفاده از دوچرخه یا کالاسکه و حتی با استفاده از اسب، خود را به آن کلیسا برسانید. هنگامی که به آنجا رسیدید، بسیار شگفت زده می شوید زیرا یک منظره بسیار زیبا از جزیره در رو به روی شما قرار دارد.

 

جزیره پرنس استانبول

علت نام گذاری جزیره پرنس

جزیره پرنس استانبول از زمان های امپراطوری بیزانس و عثمانی شناخته شده بود. در زمان این دو امپراطوری تاریخی، وقتی که شاهزاده ها و پرنس ها بر سر به دست آوردن تاج پادشاهی با یکدیگر به اختلاف و مشکل بر می خوردند، اگر اختلاف ها و مشکلاتشان شدید می شد، به این جزیره تبعید می شدند. به دلیل وجود پرنس های تبعیدی در این جزیره، نام آن، پرنس گذاشته شد. امروزه جزیره پرنس استانبول یکی از مکان های گردشگری زیبای این شهر است که هر ساله، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

جزیره پرنس استانبول

جزیره پرنس استانبول و نکات آن

جزایر پرنس، از نه جزیره متفاوت و نزدیک به هم تشکیل شده است. جزیره پرنس تور استانبول دارای امکانات تفریحی فراوانی می باشند و همچنین در آن می توان تجربه های بسیار جالب و خوبی را تجربه کرد. اگر شما زمانی به شهر استانبول ترکیه سفر کردید، به شما پیشنهاد می کنم که حتما از جزیره پرنس استانبول دیدن نمایید. با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.