استانبول یکی از شهرهای زیبای دنیا است که دارای مراکز خرید بسیار لوکسی است و انواع لوازم برند و جذاب با قیمت هایی بسیار استثنایی در این مراکز به فروش می رسند. اما این سوال پیش می آید که بهترین زمان خرید از استانبول چه زمانی است و چه زمان می توان خریدی عالی و به صرفه داشت. در ادامه شما را با بهترین زمان خرید از استانبول بیشتر آشنا خواهیم نمود.

بهترین زمان خرید از استانبول

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که همه فصول سال برای خرید در استانبول، بسیار مناسب است و به نوعی بهترین زمان خرید از استانبول محسوب می شوند. در واقع، در همه فصول سال تخفیف هایی در بسیاری از مراکز خرید در استانبول دیده می شود که افراد می توانند از آن استفاده نمایند. بسیاری از برندها مانند همین کشور خودمان ایران، با فرارسیدن فصل جدید، جنس های فصول قبلی خود را با قیمتی کمتر حراج می کنند. همچنین برخی از برندها نیز برای برخی از روزهای خاص مانند ولنتاین، اعیاد مذهبی، سال نو و ...، تخفیفاتی را قائل می شوند.
 

بهترین زمان خرید در استانبول

بهترین زمان خرید از استانبول در فصل تابستان

جشنواره های تابستانی تخفیفات ویژه فروش در فصل تابستان، معمولا زمانی شروع می شوند که گرمای هوا به بالاترین حد ممکن خود می رسد. معمولا زمان حراج های فصل تابستان تور استانبول از اوایل ژوئن تا اول جولای شروع می شود. برای اینکه بتوانید بهترین خرید را داشته باشید، بهتر است در همان هفته اول جولای به خرید بروید. البته در اواسط آگوست نیز تخفیفات خیلی زیادی در بیشتر مراکز خرید دیده می شود که شما می توانید در این زمان خریدهای خیلی خوبی داشته باشید. اگر چه ممکن است در این زمان نتوانید مدل، سایر و رنگ مورد نظر خود را خریداری نمایید، اما نگران نباشید زیرا اگر بدانید که بهترین زمان خرید در استانبول چه زمانی است، می توانید خریدهایی بسیار ارزان و استثنایی داشته باشید.

 

بهترین زمان خرید در استانبول

 

بهترین زمان خرید از استانبول در فصل زمستان

تخفیفات زمستانه در استانبول نیز بهترین زمان خرید از استانبول است که شما می توانید از تخفیفاتی 30 تا 50 درصدی برخوردار شوید. این تخفیفات از اواسط دسامبر یا ابتدای ژانویه آغاز شده و حتی برخی از فروشگاه ها در ماه آوریل، تخفیفات خود را به 70 درصد می رسانند تا جنس های خود را هر چه سریعتر به فروش برسانند. اما باید بدانید که بهترین زمان خرید از استانبول در فصل زمستان، همان دور اول تخفیفات زمستانی است زیرا جنس های سایز مدیوم و لارج خیلی سریع تر به فروش می رسند و در دوم ممکن است جنس های این سایزی را نتوانید پیدا کنید.

 

بهترین زمان خرید در استانبول

 

بهترین زمان خرید در استانبول در فصل بهار

باید بدانید که فصل بهار یکی از بهترین فصل ها برای گشت و گذار در این شهر است، اما در فصل بهار هیچ تخفیفی برای خرید وجود ندارد و نمی توانید انتظار خریدی به صرفه را از مراکز خرید این شهر داشته باشید. اما در اواخر خرداد ماه است که هوا گرمتر شده و معمولا فروشگاه ها تخفیفات خوبی را در نظر می گیرند. البته سعی کنید خرید خود را به روزهای آخر خرداد ماه موکول نکنید، زیرا معمولا اجناس خوبی گیرتان نخواهد آمد و مجبور خواهید شد که اجناس تابستانی را با قیمتی گزاف خریداری کنید.

اما در فروردین ماه، فروشگاه ها اجناس خود را که به تازگی آورده اند، به بالاترین قیمت نیز به فروش می رسانند. بنابراین هیچگاه در فروردین، خرید در استانبول به شما پیشنهاد نمی شود. همچنین در ماه اردیبهشت نیز به ندرت پیش می آید که بتوانید فروشگاهی را پیدا کنید که تخفیفاتی را برای اجناس خود در نظر گرفته باشد.

 

بهترین زمان خرید در استانبول

 

فستیوال های خرید در استانبول

خرید کردن در شهر استانبول فقط به فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن و زیبای آن ختم نمی شود، بلکه فستیوال های خرید بسیاری در این شهر برگزار می شود که به نوعی رقیب فستیوال های خرید از دبی هستند و فرصتی عالی برای خرید در شهر استانبول هستند. در این فستیوال ها که تاریخ آنها بسیار متغیر هستند، انواع برندها، تخفیف های بسیاری را برای مشتریان خود در نظر می گیرند که در کنار این تخفیف ها، خریداران می توانند از دیگر تفریحات این فستیوال ها مانند موسیقی زنده، لذت ببرند. این فستیوال های جذاب، هر ساله افراد بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می کنند و شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از افراد نه تنها به دلیل خرید، بلکه به خاطر تفریحات متنوع و بی شمار این فستیوال ها به استانبول سفر می کنند تا روزی خوش و شاد را سپری کنند. برخی از برندها، تخفیفاتی بیش از 70 درصد به مشتریان خود می دهند و مردم با شور و شوقی که برای خرید کردن دارند، از تفریح کردن و خرید حسابی لذت می برند. در جای جای این فستیوال ها، شور و هیجان و شادی جریان دارد و محیطی بسیار عالی برای خرید را به وجود آورده اند. برخی از این فستیوال ها، 24 ساعته هستند و مغازه های استانبول به صورت 24 ساعته به افراد خدمات ارائه می دهند. بنابراین شرکت در این فستیوال ها نیز بهترین زمان خرید از استانبول است که شما می توانید تجربه ای عالی از خرید داشته باشید.

 

بهترین زمان خرید در استانبول

 

نکاتی که در رابطه با خرید کردن در استانبول باید بدانید

-اگر در فصل تخفیفات فروشگاه ها، خرید می کنید، باید بدانید که در این تاریخ ها هیچ تخفیف اضافه دیگری به شما داده نمی شود.
-اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید، می توانید حسابی از فروشنده ها تخفیف بگیرید.
-حتما کفش مناسب و راحت برای خرید کردن را به پا داشته باشید.
-حتما برای خریدهای خود چمدان مناسب به همراه داشته باشید.
-به دلیل اینکه این مراکز خرید زیاد هستند، شما نمی توانید مدام به رستوران ها سر بزنید، بنابراین حتما در هنگام خرید میان وعده به همراه داشته باشید.