چنانچه قصد دارید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت وردپرسی خود افتتاح کنید، می بایست با افزونه های فروشگاهی وردپرس این راه اندازی را انجام دهید. بنابراین انتخاب مناسب ترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس می تواند در پیشبرد کسب و کار نقش مهمی داشته باشد. چرا که یک پلتفرم بهتر یعنی فرصتی بیشتر برای رشد و پیشی گرفتن از رقبای هم ردیف خود می باشد. امروزه ووکامرس به عنوان بهترین افزونه فروشگاهی معرفی شده که با داشتن پلاگین های مختلف می تواند بهترین بازار اینترنتی را برای شما استارت بزند.

معرفی انواع افزونه فروشگاهی

وردپرس در ابتدا برای وبلاگ نویسی استفاده می شد اما با گذشت زمان به یک سیستم قدرتمند جهت ساخت نمونه های مختلفی از وب سایت ها تبدیل شد که یکی از این نمونه سایت ها، سایت فروشگاهی می باشد. بنابراین وردپرس که تنها برای وبلاگ نویسی به کار می رفت، رفته رفته با نصب کردن افزونه های فروشگاهی می تواند به یک فروشگاه اینترنتی پر قدرت تبدیل شود. وردپرس افزونه های فراوانی دارد که در ادامه با نام و ویژگی های هر یک از آنها آشنا خواهید شد. پس چنانچه شما قصد دارید تا محصولاتی را عرضه کنید می توانید به سادگی با استفاده از افزونه های وردپرس فروشگاهی برای خود بسازید.

معرفی پلاگین و افزونه های فروشگاهی 

پیشرفته ترین افزونه های فروشگاهی

وردپرس تنها یک CMS جهت مدیریت محتوای وب سایت های شخصی و یا شرکتی نمی باشد بلکه امکان استفاده از افزونه ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی و شبکه های اجتماعی وجود دارد. بنابراین شما با داشتن افزونه های فروشگاهی مناسبی مانند ووکامرس می توانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید. تقریبا ۳۰ درصد از فروشگاه های اینترنتی جهان با استفاده از افزونه ووکامرس ساخته شده اند؛ زیرا با ووکامرس می توان هر نمونه فروشگاهی با خصوصیات عجیب و غریب را پیاده سازی کرد. در واقع ووکامرس می تواند از زبان فارسی و همچنین واحد پولی پشتیبانی کند و سیستم گزارش گیری پیشرفته ای را به وجود آورد.

امکان تعریف نمونه های مختلف روش های پرداخت و همینطور نمونه های حمل و نقل را مهیا ساخته و درگاه های پرداخت متنوعی را همراه با کوپن های تخفیف و سبد خرید را فراهم می آورد. ووکامرس به غیر از افزونه ها و همچنین قالب های فراوانی که به شکل رایگان و یا پولی دارد شرایط ویژه ای را جهت فروش محصولات فیزیکی، دانلودی و البته مجازی را نیز ارائه می دهد به همین دلیل ووکامرس به عنوان بهترین گزینه جهت ساخت فروشگاه اینترنتی شناخته شده است.

معرفی پلاگین و افزونه های فروشگاهی 

نمونه هایی از افزونه های فروشگاهی

بعد از افزونه ووکامرس، افزونه Easy Digital Downloads بهترین افزونه می باشد زیرا این افزونه تنها جهت ساخت فروشگاه های مجازی و البته دانلودی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین راحت بودن استفاده از آن سبب شده تا کاربرانی که قصد ساخت فروشگاه اینترنتی به منظور فروش محصولات غیر فیزیکی را دارند این افزونه را انتخاب کنند. برخی از مزایای افزونه EDD عبارت است از:

_ طراحی برای عرضه محصولات دیجیتال

_ گسترش و توسعه

_ پشتیبانی بسیار فوق العاده

معرفی پلاگین و افزونه های فروشگاهی 

افزونه برای سایت فروشگاهی

با توجه به گسترش اینترنت در هر موقعیت مکانی و زمانی، امروزه یکی از پیشرفته ترین کسب و کارها، راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. پس افزونه های فروشگاهی مختلفی مانند ووکامرس می تواند به شما کمک کند تا یک فروشگاه فوق العاده داشته باشید و از افزونه های چند فروشندگی گرفته تا افزونه های فروش فاکتور، درگاه های پرداخت و همچنین پیشنهاد ویژه را در اختیار بگیرید. مثلا افزونه های چند فروشندگی می تواند فروشگاه ما را به یک بازار اینترنتی قدرتمند تبدیل کند به این معنی که هم محصولات خود را عرضه کنید و هم محصولات دیگر فروشندگان را در اختیار مخاطبین قرار دهید.

معرفی پلاگین و افزونه های فروشگاهی 

ویژگی افزونه های وردپرس فروشگاهی

افزونه های وردپرس فروشگاهی این قابلیت را دارند تا با وردپرس هماهنگی داشته و صورت حساب ها را صادر کنند. چاپ فاکتور را انجام داده و لیست انبارداری را ارائه دهد، این توانایی را دارد تا فاکتور را به ایمیل ارسال کند و فیلتر را تعریف کند، باکس را جستجو کرده و امکان تعریف گروه های از قبل آماده شده و همینطور فراخوانی آنها هنگام ثبت محصولات را انجام دهد.

بهترین پلاگین های ووکامرس

افزونه های زیادی برای داشتن یک فروشگاهی اینترنتی بکار گرفته می شود. تعدادی از آنها بهترین گزینه های افزونه برای سایتفروشگاهی به شمار می آیند که از جمله این افزونه ها عبارتند از:

_ پلاگین Yith WooCommerce Wishlist

_ پلاگین WooCommerce Direct Checkout

_ پلاگین WooCommerce Checkout Manager

_ پلاگین WooCommerce Product Gift Wrap

و بسیاری پلاگین های دیگر که شما می توانید در وب سایت اینتن با آنها آشنا شوید.