سواحل شیله یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری نور استانبول در کشور ترکیه می باشد. این سواحل دارای آب و هوا و طبیعتی شگفت انگیز به منظور سیر و سیاحت و قدم زدن در سواحل شنی آن بوده و سالانه، بویژه در فصول گرم سال گردشگران فراوانی را به خود فرا می خواند. سواحل شیله، امکانات گردشگری و جاذبه های زیبایش در جمعیت گردشگران سفر به ترکیه شهرت بسیار زیادی داشته و از جاذبه های اصلی این شهر به شمار می آید.

 

 

سفر به کشور ترکیه

ترکیه کشوری با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب در محدوده بین آسیا و اروپا می باشد.  کشور ترکیه به دلیل داشتن شرایط اقلیمی و جاذبه های گردشگری فراوان، از جمله کشورهای توریستی و پرطرفدار برای گردشگران خارجی بوده و سفر به شهرهای مختلف این کشور در چند سال اخیر توسعه فراوان یافته است. این کشور کوهستانی دارای طبیعت بی نظیری بوده و سواحل زیبا و آرامی را در خود جای داده است.  سواحل شیله از جمله سواحل بسیار زیبا و صاحب نام کشور ترکیه بوده و سیر و سفر در آن، لذتی بی کران  برایتان به ارمغان آورده و خاطرات یک سفر منحصر به فرد را برایتان ماندگار می نماید.

سواحل شیله 

سواحل شیله در شمال شهر استانبول قرار داشته و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز می توان به این ساحل زیبا عزیمت نمود. این سواحل در فصول گرم و معتدل سال، لذتی مضاعف داشته و استفاده از حمام آفتاب در این ساحل از لذت های اصلی این سفر به شمار می آید.  سواحل شیله در تابستان طرفداران بسیار زیادی داشته و قدم زدن بر شن های داغ و گرم آن، حمام آفتاب و دل سپردن به سایبان های زیبای آن، از لذت های بزرگ سیر و سفر در سواحل شنی شیله می باشد. توصیه می شود از این ساحل در فصول پاییز نیز دیدن نموده و آرامش دریای سیاه را به نظاره بنشینید. طبیعت این ساحل کاملا بکر و زیبا بوده و صخره های زیبایش بسیار دیدنی و دلنشین است.

 

سواحل شیله استانبول

اطراف سواحل شیله

باید توجه داشت یکی از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه ها و تفریحات اصلی در این ساحل، وجود رستوران ها، کافی شاپ ها و مکان های تفریحی در اطراف این ساحل زیبا و پر تردد می باشد. کافه های سنتی و زیبای اطراف سواحل شیله از کافه های بسیار پرطرفدار و گردشگری این سواحل بوده و مکان اصلی عشاق و گردشگران جوان به شمار می آید. غذاهای خوشمزه، اصیل و مدرن دریایی و غیر دریایی از منوی اصلی رستوران های این منطقه بوده و امتحان کردن آنها به تمام گردشگران خارجی توصیه می گردد.

اگر به دنبال آرامش و تمدد اعصاب در این ساحل زیبا هستید، پیشنهاد ما به شما فصول معتدل سال و روزهای وسط هفته می باشد. ساحل شیله فضایی آرام، آفتابی و تمیز داشته و آب های نیلگون آن از اصلی ترین جاذبه های این ساحل به شمار می آیند. از ویژگی های اصلی این ساحل، بودن پلاژهای ارزان و گران قیمت در کنار یکدیگر است. گردشگران حق انتخاب داشته و می توانند محل اسکان و امکانات آن را مطابق با وضعیت مالی خود تنظیم نمایند.

 

سواحل شیله استانبول

تجهیزات مورد نیاز در سفر به سواحل آرامبخش شیله

بسته به اینکه در چه فصلی به ساحل شیله سفر کنیم، تجهیزات مورد نیاز در این سفر متفاوت خواهد بود. اگر در فصول گرم سال مانند تابستان عازم این سفر تفریحی شده اید، حتما از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم های ضد آفتاب به منظور حفاظت از پوست خود استفاده نمایید. اگر در فصول سرد سال عزیمت سفر نموده اید، حتما یک لباس بادگیر و مناسب گرم با خود همراه داشته باشید.

 

سواحل شیله استانبول

پلاژهای ساحل زیبای شیله

1-پلاژ آکوابیچ

از جمله بهترین و زیباترین پلاژهای ساحل شیله، همین پلاژ بوده که از امکانات فوق العاده ای برخوردار می باشد. هزینه های رزرو این پلاژها متفاوت بوده و دارای برنامه ها و تفریحات متنوع روزمره برای گردشگران خارجی می باشد.

2-پلاژ لایف بیچ

این پلاژ از جمله پلاژهای خصوصی و گران قیمت این ساحل تلقی شده و هزینه های بالایی برای افراد معمولی خواهد داشت. امکانات رفاهی این پلاژ نیز بسیار زیاد و جذاب بوده و پخش موسیقی های زنده از اصلی ترین تفریحات این پلاژ به شمار می آید.

بنادر ماهیگیری کوچک و بزرگ این ساحل بسیار زیبا و دیدنی بوده و هر ساله تعداد بیشماری از گردشگران را به خود فرا می خواند. فانوس دریایی و دهکده آوا از جمله زیبایی ها و جاذبه های دیدنی و لذت بخش این ساحل قدیمی به شمار می آیند. ما به شما توصیه می کنیم سفر به استانبول را در راس برنامه های خود قرار داده و از دیدن جاذبه های زیبای آن، لذت ببرید.

سواحل و جزایر زیبای این منطقه از آب و هوایی عالی و مناسب برخوردار بوده و از زیباترین آنها، جزایر آدالار به شمار می آید. این جزیره دارای تفریحاتی مانند دوچرخه سواری، شنا در ساحل، اماکن تاریخی، کافه ها، کنسرت های محلی و گروه های طبیعت گردی و گردشگری می باشد. این ساحل برای سپری نمودن تعطیلات نوروزی و لذت بردن از آب و هوای خوب بسیار مناسب بوده و پیشنهادی تکرارنشدنی و لذت بخش برای تمدد و آرامش روان شما می باشد.

 

سواحل شیله استانبول