سئو و افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جست و جو، یکی از مهمترین اهداف دارندگان وب سایت ها است که متاسفانه بسیاری از این افراد به دلیل عدم دانش کافی در این زمینه، نمی توانند رتبه سایت خود را افزایش دهند. بنابراین استفاده از مشاوره سئو، می تواند برای این دسته از افراد راهگشا باشد زیرا می توانند از مشاوره های این افراد برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده کنند.

مشاوره سئو کیست؟

این روزها افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جست و جو می تواند باعث افزایش بازدید از وب سایت شما شده و در نتیجه مشتریان و مخاطبان شما بیشتر خواهند شد و شما می توانید برند خود را به بهترین شکل به بازار و مخاطبان زیادی معرفی نمایید. برای این منظور از روش های خاصی برای افزایش رتبه وب سایت و سئو استفاده می شود که مشاوره سئو یا همان مشاور سئو، بهترین فردی است که بر این موضوع احاطه کامل دارد و می توانید بهترین و مناسب ترین راه ها را برای سئو سایت به مدیران شرکت ها پیشنهاد دهد و به نوعی به آن ها مشاوره دهد. در واقع مدیران وب سایت ها هزینه ای را در این باره پرداخت می کنند تا دانش خود را در زمینه سئو و راهکارهای آن بیشتر نمایند.

مشاوره سئو 

یک مشاوره سئو چه دانش هایی باید داشته باشد؟

یک مشاوره سئو باید در رابطه با سئو داخلی سایت تجربه و دانش کافی و لازم را داشته باشد. در واقع یک سری اجزای داخلی در سایت ها وجود دارند که پیش از هر کاری باید این اجزای داخلی به درستی آماده شده باشند تا سایت بتواند جایگاه خوبی در موتورهای جست و جو داشته باشید. از این اجزای داخلی می توان به تگ عنوان، متا تگ، تگ های توضیحات، متوای کیفی سایت، میزان تراکم کلمات کلیدی، سرعت سایت، ساختار سایت، کدهای هدر و داده های ساختار بندی شده اشاره نمود.
اجزای خارجی سایت نیز از آن دست چیزهایی است که یک مشاوره سئو باید کاملا به آن ها احاطه داشته باشد. از این اجزای خارجی می توان به لینک سازی، ویدئوها، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا می توان اشاره کرد.

مشاوره سئو 

ویژگی های یک مشاور سئو

یک مشاور سئو باید بتواند استراتژی درست برای انتخاب کلمات کلیدی را برای وب سایت داشته باشد.
آشنایی و تسلط کامل با فاکتورها و تکنیک های سئو داخلی و خارجی
آشنایی کامل با کدهای HTML
آشنایی با انواع ابزارهای آنالیز سایت و سئو همچون MOZ،Ahrefs و …
دارای تجربه و سابقه کار مرتبط با سئو سایت
آشنایی با انواع سئو سیاه، سفید و خاکستری
آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل همچون رنگ برین، پاندا و پنگوئن
آشنایی به انواع پلاگین های سئو
تسلط و آشنایی کامل با گوگل وبمستر و وبمستر بینگ
آشنایی کامل با انواع روش های ریکاوری وب سایت

مشاوره سئو 

دلایل استفاده از مشاور سئو

یک مشاوره سئو می تواند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند تا مدیریت وب سایت خود را به درستی انجام داده و رتبه سایت خود را به بهترین شکل ممکن افزایش دهید. یک مشاوره سئو می تواند در ابتدا سایت شما را به بهترین شکل ممکن آنالیز کند. زیرا ممکن است در همان ابتدا، ساختار سایت شما استاندارد نباشد و باید تغییراتی را بر روی بخش هایی از آن اعمال کرد. به طور مثال در ماه های اخیر شما چه میزان تولید محتوا و بک لینک داشته اید و آیا این میزان محتوا کافی بوده است یا لینک ها حرفه ای بوده اند یا اینکه باید تغییراتی را بر روی آن ها اعمال کرد. بنابراین شما می توانید به راحتی با شناخت هر چه بهتر سایت و توانایی های بالقوه سایت، می توانید بیشتر و بهتر کار سئو را بر روی سایت خود انجام دهید و نتیجه مثبتی نیز بگیرید. اما ممکن است برای سئو حرفه ای و چینش این اطلاعات در کنار هم نیاز به اطلاعات کافی در زمینه برنامه نویسی و همچنین تخصص در سئو داشته باشید که این کار را مشاور سئو می تواند به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد. شما می توانید با استخدام یک مشاور خوب، همه اینکارها را به بهترین شکل انجام دهید و رتبه سایت خود را در میان دیگر کاهش دهید و کاری کنید تا در رتبه های ابتدایی موتورهای جست و جو قرار گیرید.

مشاوره سئو 

انتظاراتی که باید از یک مشاور سئو داشت

-تعیین میزان بودجه مورد نیاز برای سئو سایت
-آشنایی کامل با نوع تجارت شما و بررسی دیگر رقبا، مشتریان و مخاطبان
-بهینه سازی محتوای داخلی وب سایت
-تعیین بهترین کلمات کلیدی و تحلیل و اولویت بندی این کلمات
-ارائه راهکارهایی برای افزایش بازدیدکنندگان سایت
-شناسایی انواع خطاهای موجود در وب سایت
-تعریف یک مسیر کاری حرفه ای و قدم به قدم برای رسیدن به نتیجه دلخواه
-تضمین بهینه سازی سایت
-پیاده سازی انواع تکنیک های لوکال سئو
-تولید محتوای کاملا تکنیکال و حرفه ای
-آشنایی با انواع دستورهای html و css
-تعیین استراتژی های لینک سازی داخلی و خارجی
-مشاوره برای چگونگی انتشار محتوا در انواع شبکه های اجتماعی
-بررسی دامنه و هاست سایت شما
-چگونگی نحوه بکارگیری کلمات کلیدی در سایت و دیگر فضاهای خارجی
-تعیین آدرس دهی صفحات