سایت های اینترنتی امروزه به یکی از مهمترین ابزارها جهت تبلیغ کسب و کار تبدیل شده اند. کاهش رتبه الکسا ایران ، یکی از مواردی است که می تواند به شما کمک نماید تا در میان مخاطبان و مشتریان خود بیشتر دیده شوید و از همه مهمتر اینکه، این مسئله سبب می شود تا از دیگر رقیبان خود پیشی گیرید.

رتبه الکسا چیست؟

سایت های اینترنتی بسیاری در انواع زمینه ها و حوزه ها در حال فعالیت هستند و تمام تلاش صاحبان این سایت ها، افزایش هر چه بیشتر بازدیدکنندگان از سایت می باشد تا برند و کسب و کار آن ها در میان مخاطبان بیشتری دیده شود. بنابراین برای این دسته از افراد، شنیدن نام الکسا می تواند بسیار آشنا باشد. سرویس الکسا، یکی از سرویس های رتبه بندی بسیار محبوب و معتبر است که معیارهای بسیاری برای رتبه بندی سایت ها توسط این سرویس وجود دارد. این رتبه بندی به صورت محلی و جهانی است و شما می توانید با مراجعه به سایت الکسا، رتبه سایت خود را در آنجا مشاهده نمایید. به طور مثال این رتبه بندی برای سایت های ایرانی می تواند رتبه سایت را در میان سایر سایت های کشور ایران و سایت های جهانی نشان دهد.

میزان اهمیت کاهش رتبه الکسا ایران 

کاهش رتبه الکسا ایران

کاهش رتبه الکسا ایران، یکی از مهمترین معیارها برای ارزش گذاری و اعتبار یک سایت ایرانی است. بنابراین شما می توانید با روش هایی، اقدام به کاهش رتبه الکسا ایران نمایید تا سایت شما در میان سایت های ایرانی و حتی در میان سایت های جهانی، اعتبار بیشتری داشته باشد. در واقع امروزه کاهش رتبه الکسا ایران ، به یکی از معیارهای مهم برای پر بازدید بودن یک سایت تبدیل شده است و افرادی که می خواهند کار تبلیغات اینترنتی انجام دهند، ابتدا به رتبه الکسا آن توجه می کنند. با افزایش بازدید از سایت، میتوانید مشتریان بیشتری جذب کرده و درآمد خود را از طریق جذب آگهی های اینترنت، افزایش دهید.

میزان اهمیت کاهش رتبه الکسا ایران 

عوامل تاثیرگذار بر کاهش رتبه الکسا ایران

-یکی از روش های موثر برای کاهش هر چه بیشتر رتبه الکسا، افزایش ترافیک سایت از طریق ترافیک ورودی ارگانیک است که این کار می توانید جایگاه سئو سایت شما را نیز بسیار بهبود ببخشد.
-تولید یک محتوای بسیار خلاقانه و جذاب می تواند باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبان شده و این کار سبب کاهش رتبه الکسا ایران می شود.
-بازاریابی دیجیتال، یکی از روش های افزایش ترافیک سایت است که به رتبه الکسا نیز می تواند کمک نماید.
-انتشار محتوای بروز می تواند کاربران را تشویق نماید تا از سایت شما دیدن کرده و این کار باعث افزایش ترافیک سایت می شود.
-یکی از چیزهایی که باید به آن توجه کنید این است که برای کاهش هر چه بیشتر رتبه الکسا، تنها به افزایش ترافیک سایت توجه نکنید، بلکه میزان زمان ماندگاری مخاطبان در سایت نیز اهمیت دارد. شما می توانید با داشتن مطالب جذاب و سایتی جذاب، باعث افزایش ماندگاری مخاطبان در سایتتان شوید.
-استفاده از بک لینک نیز می تواند سبب کاهش رتبه الکسا ایران شود.
-نصب و استفاده از نوار ابزار الکسا

میزان اهمیت کاهش رتبه الکسا ایران 

مزایای استفاده از الکسا برای وب سایت

اگر هدف شما از ایجاد سایت، کسب درآمد از طریق تبلیغات است، باید به مسئله کاهش رتبه الکسا ایران توجه ویژه ای داشته باشید. افرادی که می خواهند به سایت شما تبلیغ دهند، ارزش سایت شما را از طریق رتبه الکسا تعیین می کنند.
سایت هایی که دارای رتبه الکسا بهتری هستند، می توانند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند زیرا سایتی که رتبه الکسای خوبی دارد، خیلی قابل اعتمادتر است.
از وب سایت شما بازدیدهای بیشتری می شود و حتی مطالب زیادی از وب سایت شما کپی خواهد شد.
الکسا به نوعی ابزاری برای سنجش میزان خوب بودن شما در یک صنعت است.

میزان اهمیت کاهش رتبه الکسا ایران 

معیارهای اندازه گیری رتبه الکسا

قطعا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که الکسا از چه معیارهایی برای اندازه گیری و رتبه بندی سایت ها استفاده می کند تا با آشنایی با این معیارها، بتوانید رتبه الکسای خود را بهبود ببخشید. یکی از معیارهای اساسی برای رتبه بندی الکسا، توجه به رفتار کاربران در موتورهای جست و جو است که می تواند در کاهش رتبه الکسا، بیشترین تاثیر را داشته باشد. در واقع با توجه به دیتای ترافیک ایجاد شده که در پنل الکسا توسط کاربران ایجاد می شود، رتبه الکسا تعیین می شود. این دیتای ترافیک در یک بازه زمانی سه ماهه ایجاد می شود و ترکیبی از برخی کاربران یونیک و بازدیدکنندگان وب سایت است. بنابراین رتبه الکسا به طور مستقیم به رفتار بازدیدکنندگان از سایت بستگی دارد. از دیگر متغیرهایی که می تواند بر

الگوریتم های الکسا تاثیر بگذارند، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

-تعداد بازدیدهایی که از سایت انجام می شود به طور مستقیم بر الگوریتم های الکسا تاثیر می گذارند.
-میزان زمان ماندگاری مخاطبان و بازدیدکنندگان از سایت
-تبلیغات سایت در شبکه های اجتماعی که می تواند سبب افزایش ترافیک سایت شود.
-سرعت بارگذاری سایت برای بازدیدکنندگان یکی از عوامل بسیار مهم برای تعیین رتبه الکسا است.
-تعداد استفاده کنندگان از نوار ابزار الکسا می تواند سبب کاهش رتبه الکسا شود.