گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین و پیشرفته ترین ابزارهای ارائه شده از سوی گوگل می باشد که می توانید برای تمام موتورهای جستجوی خود آن را مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که هر فردی که به دنبال راه اندازی وب سایت و طراحی سایت است، بایستی بتواند با نحوه کار کردن این ابزار بی نظیر آشنا باشد تا بتواند اطلاعات ارزنده ای را از وب سایت خود به دست آورد.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

آیا شما نیز به دنبال معنی گوگل سرچ کنسول هستید؟ آیا می دانید موارد استفاده از گوگل کنسول چیست؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کرده و از این طریق اطلاعات ارزنده ای را در این خصوص به دست آورید.
افرادی که در زمینه طراحی سایت کار می کنند به خوبی معنی گوگل سرچ کنسول را می دانند و برای کنترل وب سایت های خود روزانه چند بار به سراغ این نرم افزار آمده و از آن استفاده می کنند تا بتوانند در مورد برخی از مهمترین موضوعات از جمله اینکه چه تعدادی از افراد به سایت آنها سر زده و سایت آنها از چه نقاط قوت و ضعفی برخوردار است، اطلاعات بسیار بی نظیری را به دست آورند. در واقع می توان گفت، گوگل کنسول یک ابزار بسیار پیشرفته ارائه شده از سوی گوگل می باشد که می تواند به راحتی وضعیت وب سایت های شما را در موتورهای جستجوی مختلف مورد بررسی قرار دهند و نتایج حاصل را به شکل آماری در اختیار شما قرار دهند. اگر شما نیز به دنبال بهینه سازی سایت خود در انواع موتورهای جستجوگر هستید، بایستی با گوگل سرچ کنسول آشنا باشید. ابزار معرفی شده استفاده رایگای را دارد و می توانید اطلاعات مهمی از کلمات کلیدی جستجو شده، لینک ها و صفحات ایندکسی را به راحتی در اختیار شما قرار دهد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد دلایل استفاده و مهمترین موارد استفاده از گوگل سرچ کنسول توضیحات بیشتری را به حضور شما ارائه دهیم.

دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول

دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول

برای اینکه افراد بتوانند اهمیت و ارزش استفاده از گوگل کنسول را بیشتر درک کنند، می توانند در وهله اول با دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول آشنا شوند. از مهمترین و اصلی ترین دلایل استفاده از گوگل کنسول نیز می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

۱-دسترسی داشتن:

با این ابزار می توانید تمام ربات هایی که به سایت شما دسترسی دارند را شناسایی کنید.

۲-یافتن محتواهای جذاب:

شما می توانید محتواهای را به کار ببرید که بیشتر بازدید را داشته و برای کاربران جذاب تر هستند.

۳-حذف از نتایج:

برای مطالبی که دیگر دوست ندارید در گوگل نمایش داده شود را می توانید به راحتی با کمک این ابزار حذف کنید.

۴-حل مشکلات فنی سایت:

شما می توانید به راحتی مشکلاتی را که به رتبه سایت آسیب وارد می کند را شناسایی کرده و آن را برطرف نمایید.

۵-حفظ و نگهداری از سایت:

اگر به دنبال ابزار بسیار مدرنی برای نگهداری و حفظ از سایت خود هستید می توانید گوگل کنسول را برای این منظور مورد استفاده قرار دهید.

دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول

آیا سایت شما نیز در گوگل سرچ کنسول واقع شده است؟

قرار گرفتن در نتایج گوگل کار بسیار ساده و راحتی می باشد که البته در نظر داشته باشید واقع شدن در این نتایج به معنای بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل نمی باشد و همین امر سبب می شود که افراد به دنبال متخصص سئو برای بالا بردن رتبه سایت خود باشند. همچنین در نظر داشته باشید که اگر دوست دارید تا سایت شما نیز در گوگل سرچ کنسول واقع شود برای این منظور نبایستی هزینه ای را پرداخت کنید. برای این کار می توانید لینک خود را به نتایج گوگل معرفی کرده و درخواست لیندکس دهید تا بتوانید به راحتی از این ابزار شگفت انگیز استفاده بی نظیری را داشته باشید.

دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول

مهمترین موارد استفاده از گوگل سرچ کنسول

در قسمت های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد که از گوگل سرچ کنسول در موارد بسیار زیادی استفاده می شود که از مهمترین و اصلی ترین این موارد می توان به آیتم های زیر اشاره کرد:

۱-برای لینک های سایت خود درخواست ایندکس داشته باشید.
۲-یافتن کلمات و کلید واژه های بسیار مهم و تکراری
۳-تعیین کردن نرخ کلیک های صورت گرفته
۴-تشخیص دادن خطاهای صورت گرفته در سایت
۵-دسترسی داشتن به تمام لیست لینک های خارجی و داخلی سایت
۶-پیدا کردن پیامدهای منفی مربوط به ریسپانسیو سایت

دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول

گزارش هایی که از گوگل سرچ کنسول استفاده می شود؟

شما همچنین می توانید برای دریافت برخی از مهمترین گزارشات از گوگل، از این نرم افزار استفاده داشته باشید که از مهمترین این گزارش های می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

Links
Sitemap
Mobile usability
Performance
Queries
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از گوگل سرچ کنسول برای اخذ گزارش های مورد نظر خود به راحتی با متخصصان ما در این زمینه در تماس باشید و راهنمایی ها لازم را به راحتی و با زبان ساده تری دریافت کنید.