گوگل گاراژ یکی از سرویس های جانبی در گوگل است که امروزه کورس های آن رو به محبوبیت می باشد. گوگل گاراژ از طریق اینترنت قابل دسترسی می باشد و آموزشی ها و کورس هایی که غالب آنها رایگان هستند، در رابطه با دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به مفهوم بازاریابی دیجیتال و ویژگی های گوگل گاراژ بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهیم به صورت خلاصه دیجیتال مارکتینگ را تعریف کنیم، باید گفت دیجیتال مارکتینگ تمام کارها و فعالیت هایی است که در جهت انجام بازاریابی آنلاین انجام می شود تعریف می شود. در واقع دیجیتال مارکتینگ استفاده از رسانه های جدید مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت های اینترنتی در این دوره زمانی است که از آنها در جهت تبلیغات محصولات و خدمات در فضای مجازی استفاده می شود.
جالب است بدانید امروزه تقریبا در حدود نیمی از خرید و فروش هایی که در سطح جهان انجام می شود، از طریق اینترنت صورت می گیرد و بازارها و کسب و کارهای سنتی از یک دهه بدین سو روندی رو به کاهش را در پیش گرفته اند. از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توان به وب سایت شما، ایمیل، کتاب های الکترونیک، اینفوگرافیک، شبکه های مجازی، بروشورهای آنلاین و … اشاره نمود.

آشنایی با گوگل گاراژ و کاربرد های آن 

کسب و کار دیجیتالی چه معنایی می دهد؟

با گسترش تکنولوژی اغلب کسب و کارها ظاهر خود را تغییر دادند. این بدین معنا نیست که اصل کسب و کار تغییر کرده باشد، هر چند که استثناهایی هم وجود دارد اما به طور کلی، کسب و کار ها توانسته اند به خوبی از مزایا و قدرت فناوری استفاده کنند. بنابراین به کسب و کارهایی که مراحل آن از جمله ارتباط با مشتری، جذب مشتری، ارائه ی خدمات به صورت آنلاین و … با سهولت و در فضای مجازی صورت بگیرد، کسب و کار دیجیتالی گفته می شود.
کسب و کار دیجیتال اما امروزه ممکن است برای پیشرفت و رسیدن به یک دید خوب در بین مردم، سخت بدست آید. در واقع منظور این است که امروزه برای راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال، علاوه بر استمرار در گسترش و پیشرفت کسب و کار، باید یکسری از مراحل به صورت قدم به قدم برداشته شده و بودجه مناسبی برای این کار در نظر گرفته شود. به عنوان مثال اولین قدم تحقیقات در زمینه ی نیازمندی های بازار و کسب و کار شما در این عرصه است. قدم دوم برند سازی و هویت بخشی به آن است که ممکن است پروسه ای مدت دار باشد. طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال نیز گام های بعدی شما هستند که هرکدام از اهمیت خاصی برخوردار می باشند.

آشنایی با گوگل گاراژ و کاربرد های آن 

گوگل گاراژ

در واقع گوگل گاراژ دیجیتال یکی از سرویس های رایگان از طرف گوگل است که به شما کمک می کند دانش خود را درباره تمام چیزهای دیجیتالی، از وب سایت ها تا بازاریابی آنلاین و فراتر از آن ، افزایش دهید. شما طیف وسیعی از موضوعات را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند دانش دیجیتالی خود را از رسانه های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو رشد دهید.
آیا شما یک تجارت کوچک ، کارآفرین مشتاق هستید یا فقط به دنبال ترسیم مهارت های دیجیتالی خود می باشید تا بتوانید در میان رقبایتان بالاتر باشید؟ گاراژ دیجیتال توسط گوگل طیف وسیعی از آموزش های مهارتهای دیجیتال را ارائه می دهد، حتی می توانید مجوز بگیرید که یک روش عالی برای درخشش CV شما است. این نشان می دهد که شما مهارت های دیجیتالی واقعی کسب کرده اید و انگیزه یادگیری دارید که این دو ویژگی اساسی در دنیای تجارت امروز می باشد.

آشنایی با گوگل گاراژ و کاربرد های آن 

موضوعات دیجیتال مارکتینگ در گوگل گاراژ

از موضوعاتی که می توان در گوگل گاراژ به آنها اشاره نمود، می توان گفت:

۱- سنجش موفقیت:

بهتر است برای در میزان موفقیت تان و برای شروع کردن، ابتدا آنالیزی داشته باشید.

۲- شبکه های اجتماعی:

توجه بیشتر به این شبکه ها در کنار عمیق تر کار کردن در آنها و ساخت محتوا بیشتر در آن.

۳- بازاریابی محلی:

توجه کردن به فرصت های محلی و جذب افراد آنلاین در این محدوده

۴- سرچ کردن:

شروع کردن با تحقیق در گوگل و استفاده از این قابلیت برای دیده شدن، این کار می تواند در قالب تبلیغ ها برای بهبود کمپین ها و برند شما نیز انجام شود.

۵- فروش و سودآوری آنلاین:

سود آوری در بستر وب سایت، عمیق کار کردن و گسترش فعالیت در سطح شهر، کشور و حتی جهان، بنا کردن پایه های بستر فروش آنلاین و افزایش هرچه بیشتر فروش آنلاین پایه های اساسی آنلاین و وبسایت

۶- موبایل مارکتینگ:

آشنایی بیشتر با قابلیت های استفاده از بستر موبایل برای بازاریابی

آشنایی با گوگل گاراژ و کاربرد های آن