گسترش اینترنت اگرچه مزایای زیادی دارد ولی همواره افراد سودجوی زیادی وجود دارند که در بستر اینترنت به سرقت اطلاعات شخصی و کارت های بانکی کاربران می پردازند. به همین دلیل امروزه خرید ssl برای وب سایت هایی که حفظ اطلاعات کاربران در آن اهمیت زیادی دارد، به یک ضرورت تبدیل شده است. حتماً برایتان این سوال پیش آمده است که ssl چیست و چگونه می تواند از سرقت های اینترنتی جلوگیری کند و به چه طریقی می توان آن را خریداری نمود؟ به همین دلیل برای پاسخ دادن به تمام این سوالات در این مقاله به طور کامل به بحث خرید ssl و مزایای استفاده از آن پرداخته ایم.

منظور از گواهینامه ssl چیست؟

ssl که مخفف عبارت (Secure Socket Layer) می باشد، به نوعی پروتکل گفته می شود که به منظور برقراری یک ارتباط ایمن بین کاربر و سرور مورد استفاده قرار می گیرد. پروتکل ssl کلیه اطلاعاتی را که بین کاربر و سرور رد و بدل می شود را رمزنگاری کرده و به این طریق دیگر به هیچ عنوان امکان دسترسی به این اطلاعات توسط سرور ها و کاربردهای دیگر وجود ندارد.برای استفاده از این پروتکل در وب سایت خود باید اقدام به خرید گواهی ssl از سوی شرکت ها و سازمان هایی نمایید که گواهینامه ssl صادر می کنند. این شرکت ها باید گواهینامه ssl شما را امضا کنند تا بتوانید آن را در وب سایت خود نصب کنید.علاوه براین، فروشندگان و صادر کنندگان گواهی ssl با توجه به نوع گواهینامه ای که خریداری می کنید، برخی از اطلاعات هویتی وب سایت شما را مورد بررسی و تایید قرار می دهند که این امر باعث افزایش اعتماد کاربران به وب سایت شما و همچنین بالارفتن اعتبار آن وب سایت خواهد شد که مزایای زیادی برایتان به همراه دارد که در ادامه به بررسی بیشتر این مزایا می پردازیم.

مزایای خرید ssl برای وب سایت

چرا خرید ssl برای سایت ها ضرورت دارد؟

امروزه خرید سرتیفیکیت ssl برای وب سایت سازمان ها ، شرکت های دولتی و فروشگاهی که امنیت اطلاعات در آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، یک امر ضروری و حیاتی به شمار می رود.یکی دیگر از دلایل مهم برای خرید ssl توسط وب سایت ها، افزایش رتبه آن سایت در لیست نتایج جستجو گوگل می باشد. چرا که سایت رسمی گوگل اخیراً اعلام کرده است که آن دسته از وب سایت هایی که از پروتکل ssl برخوردار باشند، رتبه بهتری را کسب خواهند کرد.مهمترین و اصلی ترین مزیت خرید ssl برای یک وب سایت، افزایش اعتماد مشتریان و کاربران آن وب سایت می باشد.

مزایای خرید ssl برای وب سایت

مزایای خرید گواهینامه ssl برای وب سایت ها

در اینجا می خواهیم برخی از مزیت های خرید ssl برای وب سایت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

1- رمزنگاری اطلاعات حساس:

همانطور که گفته شد، اصلی ترین و در واقع مهمترین مزیت استفاده از پروتکل ssl برای یک وب سایت، رمزنگاری اطلاعات مهم و حساس رد و بدل شده بین کاربر و سرور می باشد. امروزه این موضوع به حدی برای کاربران اهمیت پیدا کرده است که به محض اینکه متوجه شوند یک وب سایت از این پروتکل استفاده نمی کند، به سرعت از آن خارج می شوند.

2- امکان احراز هویت وب سایت:

نصب درست و اصولی پروتکل ssl این اطمینان را به کاربران می دهد که اطلاعات آنها به درستی به دست سرور مورد نظر ارسال خواهد شد.

3- افزایش اعتماد:

وقتی که کاربران علائم و نشانه های وجود پروتکل ssl را در یک وب سایت مشاهده کنند، اعتماد بیشتری به آن وب سایت پیدا خواهند کرد و این موضوع اعتبار آن وب سایت را از دید کاربران افزایش می دهد.

4- لزوم استفاده از پروتکل ssl برای درگاه های بانکی:

از آنجایی که امروزه به موضوع امنیت اینترنتی توجه بسیار زیادی شده است، درگاه های بانکی مالکان وب سایت ها را وادار به خرید ssl و نصب آن در وب سایت خود کرده اند.

5- بهبود جایگاه وب سایت از نظر سئو:

همانطور که گفته شد نصب پروتکل اس اس ال در وب سایت باعث بالا رفتن رتبه آن وب سایت در لیست نتایج گوگل خواهد شد.

مزایای خرید ssl برای وب سایت

چگونگی خرید بهترین گواهینامه ssl

از آنجایی که امروزه 3 نوع گواهینامه اس اس ال توسط شرکت ها صادر می شود، از این رو توصیه می کنیم که قبل از خرید ssl تا حدی اطلاعات خود را درباره این پروتکل ها افزایش دهید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین گواهینامه ssl را خریداری کنید تا تناسب بیشتری با کسب و کارتان داشته باشد.

مزایای خرید ssl برای وب سایت

قیمت خرید ssl

پروتکل های ssl انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آنها وظیفه دارند نیاز های خاصی از مشتری را برطرف کنند. به دلیل کاربردهای متفاوت گواهینامه های ssl، قیمت های متفاوتی نیز برای آنها وجود دارد.از این رو برای پروتکل اس اس ال باید دقت کنید که بهترین و مناسب ترین اس اس الی را خریداری کنید که به راحتی نیازتان را برآورده سازد.
به همین دلیل ما در این وب سایت مشاورانی را برای این منظور در نظر گرفته ایم تا بتوانید از راهنمایی های آنها برای خرید بهترین پروتکل ssl براساس نیازی که دارید، استفاده کنید تا بتوانید پروتکلی مناسب و در عین حال مقرون به صرفه ای را خریداری نمایید.

اینتن کلود زیر مجموعه ی هلدینگ اینتن است که با بیش از 10 سال در زمینه ی طراحی سایت و سئو،خدمات هاست ، سرور مجازی ، سرور اختصاصی ، ثبت دامنه ارزان در فروردین 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.