سرور مجازی به نوعی سرور مجازی خصوصی گفته می شود که خود بخشی از یک سرور اختصاصی را تشکیل می دهد. به دلیل اینکه سرور مجازی ارزان قیمت تر از سرورهای اختصاصی است و همان کیفیت سرور اختصاصی را نیز ارائه می دهد، بنابراین با استقبال و فروش بسیار بیشتری نسبت به سرور اختصاصی روبرو شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سرور مجازی ارزان بیشتر آشنا کنیم.

منظور از سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی و یا همان سرور vps که مخفف عبارت (Virtual Private Server ) می باشد، به سرور مجازی خصوصی گفته می شود. به عبارت دیگر سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل را شامل می شود. به طور کلی یک سرور کامل به چند بخش مختلف تقسیم می شود که هر کدام از آنها برای مقاصد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با توجه به این منابع یک سرور کامل به بخش های مختلفی تقسیم می شود، در شرایط یکسان برای خرید سرور مجازی به هزینه کمتری نسبت به خرید سرور اختصاصی نیاز می باشد. امکان استفاده از سرور مجازی برای اهداف گوناگون وجود دارد که در ادامه چند مورد از

کاربردهای سرور مجازی ارزان:

-سرور مجازی می تواند میزبانی یک وب سایت پر مصرف و یا چند سایت با مصرف متوسط را بر عهده بگیرد.
-سرور مجازی برای استفاده در وب سرویس مانند؛ میل سرور، دیتابیس سرور و… کاربرد دارد.
-یکی دیگر از موارد کاربرد سرور مجازی برای بهبود عملکرد سیستم ها می باشد.
-سرور مجازی این قابلیت را دارد تا به عنوان عامل ارتباط ثانویه و رمزنگاری اطلاعات عمل کند.
-سرور مجازی این امکان را به کاربران ایرانی می دهند تا از خدمات سایت هایی که در ایران تحریم هستند، استفاده کنند. لازم به ذکر است که برای این کار نیاز به آی پی خارج از کشور وجود دارد.
-به طور کلی سرور مجازی برای انجام کارهایی که نیاز به اینترنت پرمصرف و با ترافیک بالا دارد، نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

سرور مجازی ارزان 

سرور مجازی

به طور کلی بسیار از صاحبان کسب و کارها و تجارت های اینترنتی به دنبال یافتن سرور مجازی ارزان قیمت هستند. سرورهای مجازی و یا همان سرورهای vps به دلیل اینکه همان امکانات سرور اختصاصی را البته با قیمت پایین تر ارائه می دهند، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند.
اگرچه این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید بسته های گوناگون سرور مجازی ارزان را پیدا کنید، امام لازم است این نکته را مدنظر قرار دهید که همه این بسته ها نمی توانند به تمام نیازهای شما پاسخ دهند. از این رو به هیچ وجه و تنها به دلیل قیمت ارزان تر، یک بسته را خریداری نکنید.
اگر شما هم جزو خریداران و مشتریان سرور مجازی هستید، حتما می دانید که بسته های استاندارد هاست اشتراکی از تمام ملزوماتی که برای اجرای برنامه های مختلف و دلخواه مورد نیاز است، برخوردار نمی باشند. وقتی که شما پلن هاستینگ خود را به یک سرور مجازی ارتقا دهید، لازم است که هزینه تقریباً زیادی را برای آن پرداخت کنید. همین موضوع سبب شده است که اکثر مشتریان به دنبال خرید سرور مجازی ارزان قیمت بروند.

سرور مجازی ارزان 

فروش سرور مجازی ارزان

معمولا فروشندگان و ارائه دهندگان سرورهای مجازی با سایر رقبای خود بر سر ارائه سرور مجازی ارزان قیمت تر رقابت می کنند. به عبارت دیگر آنها در بسته ها خود کمترین میزان منابع مورد نیاز مشتریان را عرضه می کنند که هر کسی می توانند با این منابع اندک سایت و نرم افزار مورد نظر خود راه اندازی کند و زمانی که نیاز به منابع بیشتری داشته باشد باید به سراغ بسته های با منابع بیشتر برود که این بسته ها نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری دارند.

سرور مجازی ارزان 

خرید سرور مجازی ارزان

همانطور که گفتیم ارائه دهندگان سرور مجازی، در بسته های ارزان قیمت خود حداقل مقدار منابع را در نظر می گیرند تا همه بتوانند به کمک آنها وب سایت خود را راه اندازی نمایند. از این رو به شما توصیه می کنیم که در زمان خرید پلن سرور مجازی حتما به محتوای سرویس آن توجه کنید تا بیشترین تناسب را با نیازهای تجارت و کسب و کارتان و برنامه هایی که پیش رو دارید، داشته باشد و به هیچ عنوان یک بسته را صرفا به دلیل دارا بودن قیمت کمتر، خریداری نکنید. علاوه بر این یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود از خرید سرور مجازی ارزان قیمت خودداری کنید، این است که بسیاری از این بسته های ارزان قیمت مدیریت نشده اند.

سرور مجازی ارزان 

در چه زمانی خرید سرور وی پی اس ارزان منطقی می باشد؟

خرید سرور مجازی ارزان و بدون مدیریت زمانی توصیه می شود که شما دانش و مهارت کافی برای مدیریت را داشته باشید و بتوانید شخصا این کار را بر عهده بگیرید. مدیریت شخصی سرور باعث می شود تا حد زیادی هزینه های خرید سرور مدیریت شده کاهش پیدا کند. اما اگر نه دانش و نه زمان کافی برای مدیریت سرور را ندارید، از خرید سرورهای بدون مدیریت به طور جدی خودداری کنید. چرا که مدیریت یک سرور به هیچ عنوان کار ساده ای نبوده و اگر مهارت و دانش کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید که خسارت های خیلی بیشتری را نسبت به خرید یک سرور مدیریت شده و گران قیمت به شما وارد کند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.