اگر شما نیز جزو افرادی باشید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید، حتما می دانید که به صورت کلی اینفوگرافیک و تصاویر می توانند تاثیری به مراتب بیشتر از سایر انواع محتواها بر روی مخاطبان شما بگذارند. به همین علت است که در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از تبلیغاتی که در آنها از تصویر استفاده شده است برای تبلیغ و معرفی بهتر خود و کارهای خود خود استفاده می کنند، در میان تبلیغات تصویری اینفوگرافیک دارای ارزش بسیار زیادی است و به همین علت است که ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا کمی بیشتر در خصوص آن صحبت کنیم و به شما آموزش دهیم که چگونه یک infographic خوب بسازید تا در کار خود موفق باشید، بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

اینفوگرافیک چیست؟

Infographic در واقع تصویری است که در آن اطلاعاتی قرار داده شده است و این اطلاعات به کاربران کمک می کند تا با یک موضوع، محصول و یا خدمات، بیشتر آشنا شوند. در واقع هدف از آن این است که کاربران بتوانند سریعتر منظور از یک محتوا را متوجه شوند، همانطور که احتمالا شما نیز با این مورد برخورد کرده باشید، مطالعه کردن یک متن طولانی که درباره یک محصول و یا خدمات نوشته شده است می تواند باعث خسته شدن شما شود ولی در صورتی که شما یک تصویر کوتاه و گویا را درباره همین محصول و یا خدمات مشاهده کنید و اطلاعات درون آن را مطالعه کنید، بازخورد مناسب تری را به آن نشان می دهید، این عامل باعث شده است که امروزه بسیاری از کسب و کارها برای معرفی خود به جای اینکه از روش های قدیمی تولید محتوا استفاده کنند، اقدام به ساخت اینفوگرافیک از کسب و کار خود کنند تا باعث شوند که کاربران در هنگام مشاهده این Infographic ها بازخورد مثبتی را نسبت به آن نشان دهند.

طراحی سایت-اینفوگرافیک چیست و چگونه می توانیم یک اینفوگرافیک خوب بسازیم؟ 

برای ساخت اینفوگرافیک موضوع خود را انتخاب کنید

اولین و شاید بتوان گفت مهمترین بخش برای ساخت اینفوگرافیک این است که شما موضوع درستی را برای کار خود انتخاب کنید، انتخاب موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است به همین علت است که ما به شما توصیه می کنیم برای این کار سعی کنید که از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید و حتما با افراد مختلف علی الخصوص همکاران خود و افرادی که در زمینه کسب و کار شما فعالیت دارند مشورت بگیرید تا بتوانید یک Infographic با کیفیت را بسازید. یکی از نکات بسیار مهمی که باید در خصوص انتخاب موضوع برای Infographic بدانید این است که موضوع شما باید مورد پسند کاربران قرار گیرد و باعث جذب هر چه بیشتر آنها و تشویق آنها به مطالعه اینفوگرافیک شود. به همین علت است که ما به شما توصیه کردیم از افراد متخصص برای این کار کمک بگیرید.

طراحی سایت-اینفوگرافیک چیست و چگونه می توانیم یک اینفوگرافیک خوب بسازیم؟ 

Infographic برای ساده سازی است

یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروزه تقریبا می توان گفت تمامی کسب و کارها با آن روبرو هستند این است که نمی دانند در اینفوگرافیک خود بر روی چه چیزی تمرکز کنند؟ نکته مهمی که در خصوص این موضوع وجود دارد این است که به صورت کلی برای ساخت Infographic نیازی نیست که شما حتما موضوعات روز دنیا را انتخاب کنید و بر روی آنها تمرکز کنید، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مسائلی که در حال حاضر بسیاری از افراد درگیر آن هستند و نمی توانند به خوبی آن را متوجه شوند را در قاب یک Infographic درآورده و سعی کنید که این اینفوگرافیک را در اختیار کاربران خود قرار دهید تا با مشاهده آن بتوانند به راحتی این مسئله و یا موضوع را هضم کرده و آن را متوجه شوند.

طراحی سایت-اینفوگرافیک چیست و چگونه می توانیم یک اینفوگرافیک خوب بسازیم؟ 

تیم تحقیقاتی داشته باشید

ساخت اینفوگرافیک تفاوت زیادی با تولید محتوای متنی دارد، اگرچه در تولید محتوای متنی نیز درستی مطالب دارای ارزش زیادی است ولی از آنجایی که حجم مطلب زیاد است، ممکن است گاهی اوقات برخی از نکات جزئی نادرست دیده نشوند و باعث نشوند که کیفیت کلی یک متن پایین بیاید ولی مسئله ای که در تهیه Infographic وجود دارد این است که شما نمی توانید در اینجا اطلاعات نادرست هر چند کوچکی را وارد کنید، از آنجایی که میزان محتوا در اینفوگرافیک کمتر است اطلاعات اشتباه به راحتی دیده می شوند و ممکن است تاثیر بسیار بدی بر روی کاربران شما بگذارند، بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما سعی کنید از یک تیم تحقیقاتی حرفه ای برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید.

طراحی سایت-اینفوگرافیک چیست و چگونه می توانیم یک اینفوگرافیک خوب بسازیم؟ 

ساخت و پخش Infographic

بعد از آنکه تحقیقات لازم را انجام دادید شما باید اقدام به ساخت Infographic خود کنید، برای این کار بهتر است از افرادی که در حوزه گرافیک فعالیت دارند و تخصص کافی را در این زمینه دارند کمک بگیرید، در این مسیر افرادی که دارای ایده های بصری خوبی هستند می توانند کمک بسیار زیادی به شما کنند، اما ساخت Infographic آخرین مرحله نیست، شما در مرحله بعدی باید اینفوگرافیکی که ساخته اید را به خوبی در میان کاربران خود پخش کنید و سعی کنید که جامعه هدف خود را بزرگتر کنید، این کار باعث می شود تا افراد بیشتری Infographic شما را مشاهده کنند و بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.