یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده استراتژی بازاریابی، صفحه فرود یا لندینگ پیج نام دارد. این صفحه متناسب با اهداف مورد نظر شما در این حوزه برای فروش محصول، جمع آوری دیتا، آشنایی مخاطبین و یا حتی افزایش شهرت برند شما کاربرد دارد و به کسب و کار شما رونق دوچندان خواهد بخشید. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص مفهوم صفحه فرود یا لندینگ پیج و مزایای استفاده از آن در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

طراحی سایت-صفحه فرود یا لندینگ پیج 

منظور از صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

یکی از شیوه های مناسب افزایش فروش محصولات و خدمات متنوع برای صاحبان کسب و کار، بازاریابی آنلاین یا (Online Marketing ) است. شما از طریق شیوه ها و تکنیک های جدیدی در فضای آنلاین و اینترنتی می توانید برای تبلیغ و رساندن هدف خود درباره معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات متنوع کسب و کار مورد نظر در جهت رشد و محبوبیت برند خود در بین مشتریان اینترنتی گامی اساسی بردارید. یکی از این تکنیک های جدید و موثر از طریق صفحه فرود یا لندینگ پیج صورت گرفته که کاربرد آن در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این صفحات در واقع همچون بنگاه های آنلاینی هستند که بعد از ساخت یک وب سایت توسط صاحبان کسب و کارهای کوچک به شدت در فروش و هدایت مشتریان به سمت اهداف در نظر گرفته، تاثیرگذار است. برای درک تفاوت های موجود در بین یک سایت با صفحه فرود یا لندینگ پیج آن بهتر است به این نکته اشاره کنیم که این نوع از صفحات برای هدایت کاربران به سوی یک هدف خاص طراحی شده اند. این در حالی است که شما به هنگام طراحی و ساخت یک سایت برای کسب و کار خود به دنبال ارائه خدمات متنوع و همزمانی چون اطلاعات محصول، امکان خرید محصول به صورت اینترنتی و مستقیم و یا امکان برقراری ارتباط با فروشنده می باشد. همانطور که مشخص است تمرکز صفحات فرود یا لندینگ پیچ تنها بر روی یک جنبه تشویقی بازدیدکنندگان برای انجام اقدامات خاص تمرکز دارد.

طراحی سایت-صفحه فرود یا لندینگ پیج 

اهداف ساخت صفحه فرود یا لندینگ پیج

صاحبان کسب و کار هنگام ایجاد یک لندینگ پیج یا صفحه فرود برای سایت خود باید در ابتدا هدف خاصی را در خصوص ایجاد این صفحه کاربردی در نظر بگیرند. به طور مثال؛ هر یک از اهداف در نظر گرفته شده برای ایجاد این صفحه لندینگ پیج می تواند شامل موارد زیر باشد:
ثبت اطلاعات تماس همچون نام و شماره تلفن مشتریان
راه اندازی یک جشنواره فروش پر تخفیف
بدست آمار افراد شرکت کننده برای دعوت به یک روادید
ثبت نام در سایت
اشتراک در خبرنامه
ثبت سفارش
توجه به هر یک از اهداف و مقصود خاص شما برای ایجاد این صفحه، بسیار در افزایش تاثیر گذاری و طراحی مناسب و هرچه بهتر شدن صفحه فرود یا لندینگ پیج کاربرد دارد.

طراحی سایت-صفحه فرود یا لندینگ پیج 

آشنایی با انواع صفحات فرود و تفاوت عملکردی هر یک

امروزه ۲ نوع کلی از صفحات فرود یا لندینگ پیج وجود دارد که از نظر فنی می توان تفاوت های عملکردی هر یک را بررسی و شناسایی کرد. این صفحات شامل موارد زیر می باشد:

صفحه پل (The Bridge Page) :

این نوع از صفحات فرود یا لندینگ پیج به منظور جلب توجه کاربران و یا بلد کردن بخشی از محتوای اصلی کار شما در جهت هدایت آنان به سمت صفحه اصلی سایت ایجاد شده است. به عبارت دیگر هدف از طراحی صفحه پل، در واقع ایجاد یک پل ارتباطی بین کاربران و سایت شما است و تلاش می کند تا با راه های گوناگونی نظیر معرفی یک محصول جدید و تخفیف ها یا جشنواره های فروش کاربران برای مشاهده پست ها و اخبار مهمی که به تازگی در سایت خود منتظر کردید، ترغیب کند.

طراحی سایت-صفحه فرود یا لندینگ پیج 

صفحه فرم (The Form Page) :

یکی دیگر از صفحات فرود یا لندینگ پیج به نام صفحه فرم، وظیفه جمع آوری اطلاعات متعددی از کاربران و مشتریان شما را بر عهده دارد. صاحبان سایت های مختلف می توانند این اطلاعات را از طریق مسابقات، جشنواره ها و یا تخفیفات در نظر گرفته شده بدست آورده و از آنها برای آینده و رونق کسب و کار خود نیز استفاده کنند. این صفحات در واقع مینی سایت هایی تشکیل شده از یک فرم هستند که کاربران می توانند از طریق فرم های موجود در این صفحه اطلاعات خود را همچون نام، شماره تلفن و ایمیل ثبت کنند. این اطلاعات باعث خواهد شد که مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و ارتباط خود را به صورت قوی تر با آنان ادامه داد. برای افزایش ارائه اطلاعات توسط مشتریان می توان از راهکارهای گوناگونی چون پیشنهاد تخفیف در خرید محصولات یا استفاده از خرید، کوپن تخفیف و محتوای اختصاصی خبرنامه استفاده کرد.

طراحی سایت-صفحه فرود یا لندینگ پیج 

بهترین نکات ساخت یک صفحه فرود

صاحبان کسب و کارهای کوچک برای ساخت یک صفحه فرود یا لندینگ پیج باید همواره نکاتی را مد نظر خود قرار دهند و بر اساس این نکات برای طراحی و ساخت صفحه فرود سایت خود اقدام کنند:
صفحه فرود یا لندینگ پیج، تنها صفحه واحدی است که در آن از هیچ منو یا بخش ناوبری همچون یک سایت معمولی استفاده نشده است. طراحی این صفحه به گونه ای است که کاربران نمی توانند از طریق آن به هر یک از بخش های مختلف وب سایت سر بزنند؛ بلکه صفحه فرود یا لندینگ پیج هرچه ساده تر طراحی شود برای رساندن هدف شما به مخاطبین بهتر عمل می کند. گرچه می توان در این صفحه از لینک لنگر (Anchor Links) نیز استفاده کرد؛ ولی واضح بودن هدف شما و پیاده سازی آن در صفحه ای به دور از هرگونه حاشیه می تواند یک راه مستقیم برای برقرای ارتباط بین شما و مشتریان شود.
با توجه به هدف و مقصود صاحب سایت باید طراحی صفحه لندینگ پیج ساده و متمرکز بر نمایش هدف مورد نظر شما باشد. لذا بهتر است که متن و جملات خود را در این صفحه خیلی واضح، مختصر و مفید بنویسید و کاربران را به واسطه اطلاعات و توضیحات اضافی و غیر مرتبط با هدف مشخص، سردرگم و گیج نکنید.
ترغیب کاربران برای انجام هدف مورد نظر از طریق سه کلمه فراخوان انجام کار (CTA – Call To Action ) امکان پذیر است و طراحی کل صفحه فرود یا لندینگ پیج باید به گونه ای باشد تا بازدیدکنندگان با نمایش Call to Action به سرعت و در سریع ترین زمان ممکن کار خود را انجام دهند.
طراحی زیبا، چشم نواز، ساده و استفاده از تصاویر جذاب برای جلب توجه کاربر و احساس بازخورد آن هنگام لود شدن، از مهمترین بخش های طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج است.

شرکت اینتن با پشتکاری بیش از ۸ سال توانسته در طراحی سایت و بهینه سازی سایت عملکردی خلاقانه در پیش داشته تا بتواند بهترین شرکت در دنیای وب را رقم بزند در این سالها با استفاده از متخصصین مجرب تیم پشتیبانی و طراحی و سئوسایت توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.شرکت طراحی سایت اینتن در طی سالهای فعالیت خود علاوه بر خدمات طراحی و بهینه سازی سایت در زمینه ی آموزش و اطلاع رسانی در حوزه ی کاری مخصوص خود به کاربران ارائه دهند و با موفقیت به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند و یکی از بهترین شرکت های طراحی و بهینه سازی سایت شناخته شده است.