تبلیغات یک عامل مهم در افزایش فروش محصولات و توسعه کسب و کار می باشد بنابراین استفاده درست از شیوه های تبلیغاتی می تواند این امر را محقق سازد اما گاهی اوقات استفاده از تبلیغات آزار دهنده و روش های نادرست معرفی یک محصول و یا یک کسب و کار می تواند باعث برعکس شدن شرایط و کاهش محبوبیت محصول و خدمات دهنده بین کاربران شود بنابراین اگر صاحب یک بیزینس هستید یا وبسایت هستید و می خواهید به جذب مخاطب از طریق تبلیغات بپردازید باید توجه داشته باشید مهمترین هدف تبلیغات رضایت مخاطب و بازگشت سرمایه از این طریق است در غیر این صورت و عدم توجه به تاثیرات منفی تبلیغات از روش های آزار دهنده تبلیغاتی چیزی جز هزینه های سنگین تبلیغات و دور شدن مخاطب بدست نمی آورید در ادامه خواهید دید که کدام روش های تبلیغاتی برای کاربران نفرت انگیز و آزار دهنده خواهند بود.

فرمت های گوناگون تبلیغات آزار دهنده در دیجیتال مارکتینگ

طبق تحقیقات انجام شده بر روی حدود ۵۰۰ نفر از میان کاربران عادی فضای مجازی سعی شد تا تاثیر انواع تبلیغات روی آنها بررسی شود در انجام این آزمایش افراد نسبت به تبلیغات هایی که در مکان های مختلف صفحه نمایش دیده می شد عکس العملی نشان داده و با اختصاص امتیازی به هر کدام میزان آزار دهنده بود آن را تعیین می کردند با توجه به مطرح بودن برخی از برند به عنوان یک برند خوب یا بد همه یتبلیغات استفاده شده در این آزمایش ساختگی بوده تا کاربران تحت تاثیر نام برند یا محصول قرار نگیرند نکته جالب توجه در این آزمایش این بود که از نظر کاربران همه انواع تبلیغ آزار دهنده هستند اما بعضی از آنها می توانند میزان رضایت مخاطبان از رابط کاربری وبسایت ها را افزایش دهند در ادامه انواع تبلیغات و میزان آزاردهنده بودن آنها را بررسی می نماییم.

طراحی سایت-تبلیغات آزار دهنده دیجیتال از دیدگاه کاربران کدامند؟ 

Modal و Nonmodal رتبه اول در تبلیغات آزار دهنده

تبلیغات مودال تبلیغاتی هستند که با ورود کاربر به صفحه یک وبسایت روی محتوای صفحه ظاهر شده و مانع از مشاهده محتوای صفحه توسط کاربر می شوند و تا زمانی که کاربر روی آن کلیک نکند و یا آن را نبندد از مشاهده محتوا جلوگیری می کند، در تبلیغات Nonmodal شیوه متفاوتی برای تبلیغ استفاده می شود این تبلیغات معمولا به صورت ثابت در صفحه محتوا قرار می گیرند اما مانع مشاهده محتوا نمی شوند و با اسکرول کردن در صفحه باقی می مانند این دو نوع از تبلیغ تبلیغات پاپ آب نیز نام دارند و در بین انواع تبلیغات از همه منفورتر هستند تبلیغات پاپ آپ در موبایل می تواند سبب مختل شدن تجربه کاربری و خارج شدن کاربر از وبسایت شوند تبلیغات مودال برای کاربران دسکتاپ نیز به همین انداز منفور است به طوری که امروزه بسیاری از مرورگر ها سعی در ارایه قابلیتی برای جلوگیری از نمایش این نوع تبلیغات دارند.

طراحی سایت-تبلیغات آزار دهنده دیجیتال از دیدگاه کاربران کدامند؟ 

بنر های Persistent

این شیوه از تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ را بنرهایی در صفحات وبسایت تشکیل می دهند که به صورت یک تصویر در بالا یا پایین صفحات به صورت ثابت قرار گرفته و با اسکرول کردن از دید کاربر حذف می شوند این نوع از تبلیغات به دلیل ابعاد زیاد و حجم بالای مصرف حجم اینترنت نیز در میان رتبه های بالای تبلیغات آزار دهنده قرار می گیرند.

تبلیغات Intracontent

این نوع از تبلیغات به دو صورت with content reorganization و without content reorganization وجود دارند که نوع اول با حرکت دادن محتوای صفحه به سمت پایین نمایش داده می شود و در نوع دوم در بین محتویات و متن اصلی نمایش داده می شود این طیف از تبلیغات پس از پاپ آپ ها منفورترین نوع تبلیغات محسوب می شوند به طوری که سبب می شوند کاربران موبایل نتوانند به خوبی محتوای مورد نظر خود را مشاهده نمایند.

Right Rail ، محبوب ترین تبلیغ در بین تبلیغات آزار دهنده

تبلیغات right rail به دو صورت تصویر و یا انیمیشن در سمت راست صفحه قرار می گیرند و مزاحمت کمتری را برای کاربران ایجاد می کنند در تحقیقات انجام شده در مورد تبلیغات آزار دهنده تبلیغات تصویری ثابت در سمت راست کمترین امتیاز مزاحمت را از کاربران دریافت نمود و از این نظر کم آزارترین نوع تبلیغ محسوب می شود در صورتی که نوع انیمیشنی این نوع تبلیغ امتیاز نسبتا بالایی در بین تبلیغات آزار دهنده دارند.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی انواع مختلفی دارند به عنوان مثال زمانی که وارد برخی از وبسایت ها می شوید ویدیوهایی تبلیغاتی شروع به نمایش می کنند این نوع از تبلیغات پخش ویدیو خودکار نام دارند و می توان پس از مدت مشخص شده آن را بست دسته ی دیگری از تبلیغات ویدیویی مختص محتواهای ویدیویی هستند به عنوان مثال اگر زمانی که اقدام به پخش ویدیو از وبسایت هایی مانند یوتیوب می کنید ابتدا یک ویدیو تبلیغاتی نمایش داده خواهد شد، اگر این تبلیغات قابل رد کردن باشند در دسته تبلیغات ویدیویی with skip قرار می گیرند و اگر نیاز باشد برای مشاهده ویدیو اصلی تبلیغات را تا انتها ببینید در دسته تبلیغات ویدیویی no skip جای میگیرند این نوع تبلیغات در کنار تبلیغات پاپ آپ و Intracontent از منفورترین شیوه های تبلیغاتی محسوب می شوند.

طراحی سایت-تبلیغات آزار دهنده دیجیتال از دیدگاه کاربران کدامند؟ 

لینک های گمراه کننده

در تبلیغات با استفاده از روش Deceptive Links یا لینک های گمراه کننده، در کنار لینک های اصلی لینک هایی شبیه به موضوع مورد نظر کاربر قرار دارند که سبب گمراهی کاربر می شوند به عنوان مثال می خواهید فایلی را دانلود کنید اما در قسمت دانلود فایل چندین لینک دانلود مشاهده خواهید کرد که بعضی از آنها لینک های تبلیغاتی است که سبب باز شدن صفحه ای دیگر و یا دانلود برنامه غیرمرتبط و تبلیغاتی خواهد شد سبب می شود آنها در رتبه های بالای تبلیغات آزار دهنده قرار بگیرند.

طراحی سایت-تبلیغات آزار دهنده دیجیتال از دیدگاه کاربران کدامند؟ 

شرکت اینتن با پشتکاری بیش از ۸ سال توانسته در طراحی سایت و بهینه سازی سایت عملکردی خلاقانه در پیش داشته تا بتواند بهترین شرکت در دنیای وب را رقم بزند در این سالها با استفاده از متخصصین مجرب تیم پشتیبانی و طراحی و سئوسایت توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.شرکت طراحی سایت اینتن در طی سالهای فعالیت خود علاوه بر خدمات طراحی و بهینه سازی سایت در زمینه ی آموزش و اطلاع رسانی در حوزه ی کاری مخصوص خود به کاربران ارائه دهند و با موفقیت به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند و یکی از بهترین شرکت های طراحی و بهینه سازی سایت شناخته شده است.