امروزه یکی از بسترهای مهم بازاریابی اینترنتی، اینستاگرام مارکتینگ نام دارد. اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های پرطرفدار در بین کاربران فضای مجازی است که امروزه می توان استفاده زیادی از آن در جهت رونق کسب و کارهای بزرگ و کوچک و یا نشان دادن چهره برند مورد نظرتان به مخاطبین کرد. در این مقاله ما قصد داریم تا توضیحاتی را در باب این بستر اینترنتی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده تا شاید بتوانید از این طریق برای کسب و کار خود درآمدزایی کنید.

طراحی سایت-آشنایی با نحوه کار اینستاگرام مارکتینگ 

منظور از اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

یکی از بهترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران فضای مجازی؛ اینستاگرام است. این بستر امروزه فضای مناسبی را برای تبلیغ کالا و خدمات متعدد به صورت آنلاین فراهم کرده است. به عبارت دیگر، تغییراتی که برای رشد و گسترش کسب و کارهای مختلف رخ داده باعث ایجاد زمینه مناسبی در تجارت آنلاین و بازاریابی شده است. بهتر است که بدانید اینستاگرام بر خلاف باور عموم، صرفا محل قرارگیری عکس ها نبوده و با توجه به کاربردهای بیشمار آن نظیر استوری ها ، هشتگ ها، تبلیغات و ویدئو های زنده می توان استفاده های زیادی از این اپلیکیشن کرد.

طراحی سایت-آشنایی با نحوه کار اینستاگرام مارکتینگ 

ویژگی های نرم افزار اینستاگرام برای بازاریابی

برای آشنایی بیشتر با اینستاگرام مارکتینگ باید در ابتدا با ویژگی ها و قابلیت های اساسی این نرم افزار کاربردی آشنا شویم. این قابلیت ها شامل :

طراحی سایت-آشنایی با نحوه کار اینستاگرام مارکتینگ 

هشتگ:

دو مدل هشتگ در اینستاگرام به صورت برند دار و اجتماعی قابل استفاده است. افرادی که شما را می شناسند می توانند از طریق هشتگ برند دار به راحتی پست های اینستاگرامی شما را شناسایی و پیدا کنند. هشتگ های اجتماعی نیز برای تمرکز بر روی یک موضوع خاص و دسترسی راحت تر به آن توسط کاربران اینستاگرام ایجاد می شوند. اینستاگرام این امکان را فراهم کرده تا کاربران در زیر هر پست از حدود ۳۰ هشتگ استفاده کنند؛ اما بهتر است هنگام بازاریابی، هشتگ های برند دار و اجتماعی را در کنار هم بکار گرفته تا محبوبیت پست های شما در بین کاربران اینستاگرام افزایش یابد و بتوان به راحتی پیج شما را از میان انبوه پیج های اینستاگرام مشابه پیدا کرد.

استوری:

این قابلیت اینستاگرام باعث شده تا کاربران به صورت مستقیم با فالوور های خود در ارتباط بوده و موضوع برندینگ شما به دلیل دیده شدن در فیدهای فالوورها همیشه فعال و پرتکاپو باشد. این استوری ها در واقع پست های زمان دار هستند که تا مدت زمان یک روز بر روی پیج اینستاگرامی کاربران نمایش داده می شوند. هر چقدر میزان استورهای شما در بحث بازاریابی اینستاگرامی بیشتر باشد؛ می توان مخاطبان و فالوورهای بیشتری را جذب کرد.

نمایش ویدئوهای زنده (لایو) :

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی اینستاگرام امکان پخش ویدیوهای مورد نظر شما به صورت مستقیم، زنده و لحظه ای است. در واقع می توان به جای استفاده از تصاویر، در قالب ویدئوهایی با کیفیت از محصولات و خدمات خود نام برده و آن را به صورت زنده و آنلاین به اشتراک بگذارید. این روش در اینستاگرام مارکتینگ سبب جذب افراد بسیاری شده تا ضمن آشنایی با خدمات، امکان درآمدزایی نیز برای شما فراهم شود.

بیوگرافی :

این بخش نیز در زیر پروفایل فرد و برای شناخت صفحه اینستاگرام مارکتینگ توسط کاربران فعال می باشد. به عبارتی شما می توانید برای ارتباط راحت تر با کاربران و معرفی کلی از محصولات و خدمات خود، متنی را در بیو صفحه اینستاگرام مارکتینگ خود وارد کنید.

لوکیشن (مکان) :

امروزه به منظور شناخت عمیق کاربران با فضای کسب و کار شما ، می توان در پست ها برای معرفی یا تبلیغ محصولات و خدمات ، موقعیت جغرافیایی را نیز در قسمت لوکیشن اینستاگرام مارکتینگ مشخص کرد. این کار در تجارت الکترونیکی باعث جلب توجه افراد بیشتر و اعتماد آن ها به پیج اینستاگرام مارکتینگ شما خواهد شد.

اکسپلور اینستاگرام :

علاوه بر ربات های اینستاگرامی یکی دیگر از منابع مهم برای افزایش فالوور و بازدید رایگان کاربران از پیج اینستاگرام مارکتینگ شما از طریق سرچ محتوای اینستاگرام است. این بخش همانند مرورگر گوگل عمل کرده و می توان بر حسب علایق افراد محتوای خاصی را با کمک یک هوش مصنوعی برای این بخش در جهت جذب فالوور برنامه ریزی کرد.

انواع محتوای مناسب اینستاگرامی برای کسب و کار

یکی از نکات مهم هنگام ساخت صفحه اینستاگرام مارکتینگ، تولید محتوای مناسب برای جذب مخاطبان و جلب اعتماد آنان است. ما در این قسمت به ۶ مورد از محتواهای پر استفاده توسط اکثر برندهای معروف در حوزه بازاریابی اینترنتی اشاره خواهیم کرد:

طراحی سایت-آشنایی با نحوه کار اینستاگرام مارکتینگ

محتوای محصول محور:

در این نوع محتوا شما به معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات کسب و کار خود به واسطه نمایش عکس یا تصاویر ویدئو خواهید پرداخت.

محتوای مشتری محور:

در این مدل محتوا شما می توانید عکس یا فیلمی از مشتریان خود در حین استفاده از محصول یا گفتگو با آن ها در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید.

محتوای کارمند محور:

در این مدل محتوا می توانید به معرفی کارمندان یا افراد فعال و عضو مجموعه شما بپردازید. معمولا این نوع محتوا برای کسب و کارهایی نظیر آموزشگاه های کنکور یا زبان خارجه استفاده می شوند.

محتوای کاری :

در این مدل می توان به شکل های مختلف بخشی از رویدادها و پشت صحنه های کسب و کار خود را در قالب یک عکس یا ویدیو کوتاه انتشار داد.

محتوای آموزشی :

در این نوع محتوا می توان نکات آموزنده‌ای را در حوزه های مختلف کاری خود به کاربران آموزش داد.

محتوای رقابت محور:

این نوع محتوا به منظور جلب اعتماد مشتریان به پیج مارکتینگ شما ایجاد شده که در آن به ترفندهای گوناگون دست رقبای خود را در یک حوزه کاری مشخص رو می کنند.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام مارکتینگ

امروزه معمولا برای افزایش فروش محصولات و خدمات متنوع در شبکه های مختلف اجتماعی از تخفیف ها و یا برگزاری جشنواره های هفتگی یا ماهانه استفاده می کنند. اما باید بدانید که بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی مختلف عموما یک پروسه طولانی و مرحله به مرحله بوده و عدم توجه به خیلی از نکات نظیر خرید فالوور، استفاده از اپلیکیشن ها و ربات های افزایش فالوور برای این کار در طولانی مدت، باعث خسارات و صدمات جبران ناپذیری خواهد شد. چراکه در پلتفرمی که بر پایه و اساس محتوا برنامه ریزی شده باید کار بازاریابی را برهمین اساس محتوا انجام داد نه از ربات های جذب فالوور که امکان ریزش در آن ها بسیار زیاد است. در همین راستا بهتر است به دنبال راهکارهای دائمی و متنوعی برای افزایش فروش و درآمدزایی از طریق اینستاگرام مارکتینگ باشیم؛ این راهکارها باید به همراه ارائه یک محتوای باکیفیت به طور عمده ۳ هدف را به طور همزمان دنبال کنند:

۱-افزایش میزان فروش کالا و خدمات پیج شما
۲-افزایش تعداد فالوور ها و جذب مخاطبان
۳-اعتمادسازی و تعامل بین کاربران و پیج شما

شرکت اینتن با پشتکاری بیش از ۸ سال توانسته در طراحی سایت و بهینه سازی سایت عملکردی خلاقانه در پیش داشته تا بتواند بهترین شرکت در دنیای وب را رقم بزند در این سالها با استفاده از متخصصین مجرب تیم پشتیبانی و طراحی و سئوسایت توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.شرکت طراحی سایت اینتن در طی سالهای فعالیت خود علاوه بر خدمات طراحی و بهینه سازی سایت در زمینه ی آموزش و اطلاع رسانی در حوزه ی کاری مخصوص خود به کاربران ارائه دهند و با موفقیت به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند و یکی از بهترین شرکت های طراحی و بهینه سازی سایت شناخته شده است.