چگونه می توان استراتژی بازاریابی آنلاین خود را پیگیری و نظارت کنید؟

اگر بیشتر مشاغل آنلاین دارید، احتمالاً از Google Analytics استفاده می کنید. با این حال، برای مدیریت ساده، بسیاری از شرکت هایی که کسب و کار آنلاین دارند به مدیر Google Tag (GTM) احتیاج پیدا می کنند. این محصول همراه با Google Analytics فعالیت کاربر و عملکرد سایت را برای شما و تیم شما آسانتر می کند.
اگر می خواهید بدانید که چرا باید از Google Tag Manager استفاده کنید و نحوه عملکرد آن در کنار Google Analytics را بدانید با ما همراه باشید.

manager Google Tag چیست؟

طراحی سایت-Google Tag Manager چیست و چرا سایت شما به آن احتیاج دارد؟ 

Google Tag Manager یک ابزار مدیریت تگ رایگان است که به شما کمک می کند تگ های HTML یا JavaScript را ایجاد، مدیریت و راه اندازی کنید. این برچسب ها داده های تجزیه و تحلیل را در وب سایت ها یا برنامه های تلفن همراه ردیابی می کنند و همچنین این داده ها را با سیستم عامل های وب آنالیتیک مانند Google Analytics به اشتراک می گذارند.

تفاوت بین Google Tag Manager و Google Analytics چیست؟

در حالی که هر دو ابزار رایگان ازGoogle هستند ، Google Analytics و Google Tag Manager عملکردهای متفاوتی دارند. Google Tag Manager بر روی داده هایی که می توانید ردیابی کنند، چه زمانی آن را وارد کنید و از کجا ارسال کنید متمرکز است. در مقایسه، Google Analytics داده هایی را ذخیره می کند که می توانید از طریق گزارش ها آنها را مشاهده و تفسیر کنید.

Google Tag Manager چه کاری انجام می دهد؟

با GTM، می توانید تگ ها، trigger ها و متغیرهای دلخواه را در یک قطعه کانتینر اسنیپت ایجاد کنید.
این مؤلفه ها روند ردیابی رفتار کاربر، در وب سایت یا برنامه تلفن همراه خود را ساده و خودکار می کنند. آنها همچنین مراحل وقت گیر مربوط به ردیابی تگ ها و مدیریت آن ها را از طریق Google Analytics از بین می برند.
Google Tag Manager با جایگزینی تگ های کدگذاری شده دستی در سایت یا برنامه شما ، این کارها را انجام می دهد.
اگر وب سایت شما از تگ های ردیابی برای Google Analytics و Google Ads استفاده می کند، می توانید آنها را با GTM جایگزین ، به روزرسانی و مدیریت کنید. هر وقت این برچسب های ردیابی را به روز کنید، می توانید فوراً تغییرات انجام دهید.

۴ مورد از مزایای Google Tag Manager

Google Tag Manager چندین راه حل را ارائه می دهد، از جمله:

طراحی سایت-Google Tag Manager چیست و چرا سایت شما به آن احتیاج دارد؟ 

۱- همکاری آسان

خواه تیم شما از طریق تلفن، فیلم یا چهره به چهره همکاری کند، به ابزاری نیاز دارید که زندگی شما را آسان تر کند. Google Tag Manager یکی از این موارد است. با استفاده از GTM، تیم شما می تواند تگ های شما را بلافاصله وارد و مشاهده کند و تغییر دهد.
به علاوه ، شما می توانید مجوزهای خاص کاربر را تنظیم کنید تا سطح مناسبی از دسترسی را برای همه فراهم کند.

۲- برای پیگیری داده های مناسب به تگ هایthird-party دسترسی پیدا کنید

بسته به شغل شما، می توانید از تگ های Google (مانند Google Ads و Google Analytics) برای مشاهده وب سایت یا داده های برنامه خود استفاده کنید. اگرچه شرکت شما رشد می کند ، ممکن است به سیستم عامل های شخص ثالث نیاز پیدا کنید، جایی که این مزیت GTM با ارزش می شود.
با GTM می توانید برچسب هایی برای طیف وسیعی از پلتفرم های متفرقه ایجاد کنید.
تیم شما حتی در صورت نیاز می تواند برچسب های دلخواه ایجاد کند. اگر شما فنی نیستید، GTM برای برچسب های Google و برچسب هایthird-party ، الگوهای برچسب را نیز ارائه می کند. برای شروع سریع در Google Tag Manager می توانید از این ویژگی مفید استفاده کنید.

۳- برای رفع سریع مشکلات، خطاها را بررسی کنید

GTM به برخی یادگیریهای دستی نیاز دارد، به همین دلیل این سیستم عامل ویژگی بررسی خطا را دارد.
با بررسی خطا، تیم شما می تواند توانید تگ ها، trigger ها و متغیرهای دلخواه شما را سریع جستجو کند. حتی اگر تجربه گسترده ای با Google Tag Manager نداشته باشید، این ویژگی می تواند باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از ردیابی نادرست داده ها میشود.

۴- تگ ها را در یک لحظه اضافه و به روز کنید

مهمترین مزیت GTM از توانایی آن برای به روزرسانی سریع تنظیمات شما ناشی می شود.
خواه یک یا چند قطعه کانتینر در سایت خود داشته باشید، می توانید در Google Tag Manager حساب کنید تا در لحظه بروزرسانی آنها، برچسب ها ، تریگرها و متغیرها را در آن قسمت ها به روز کنید. این ویژگی روند طولانی کپی و چسباندن قطعات جدید را روی صفحات از بین می برد.

مضرات Google Tag Manager

در حالی که GTM مزایای زیادی را ارائه می دهد، همچنین دارای چند اشکال از جمله این دو مورد است:

طراحی سایت-Google Tag Manager چیست و چرا سایت شما به آن احتیاج دارد؟ 

۱- نیاز به پس زمینه توسعه دهنده دارد

هر کسی می تواند از Google Tag Manager استفاده کند، اما این یک مرز جدید برای کاربرانی که هیچ اطلاعاتی در زمینه توسعه و طراحی ندارند وجود دارد.
یادگیری آن ممکن است با مشکل رو به رو شود. در برخی موارد، حتی می تواند یک شرکت را از کل ایده خاموش کند. یادگیری در مورد متغیرها، مقادیر و بهره برداران و سپس ایجاد آنها، می تواند به نظر ترسناک باشد و منجر به خطا شود.
به همین دلیل Google Tag Manager شامل یک ابزار بررسی خطا و یک دوره مبتدی است.

۲- یک پروسه انتقال با زمان طولانی برای سایت های بزرگ را ایجاد می کند

اتخاذ و انتقال به GTM می تواند به یک پروژه عظیم برای شرکت هایی با وب سایت های بزرگتر تبدیل شود. به این دلیل است که شما باید کدهای رهگیری موجود را در صفحات سایت حذف کرده و آنها را با قطعه کد خود جایگزین کنید.
اگر برنامه نویس ندارید که بتواند این روند را تسریع کند، این پروژه می تواند زمان و منابع عظیمی را بخواهد. اگر سایتی ۲۵ یا ۵۰ صفحه ای دارید، کپی کردن و چسباندن قطعه کد می تواند یک کار خسته کننده باشد.
اگرچه راه حلی برای این ضرر وجود ندارد (به جز استفاده از تخصص یک توسعه دهنده)، مهاجرت به GTM احتمالاً اجتناب ناپذیر خواهد بود. قبل از اینکه شغل شما صفحات بیشتری ایجاد کند از آن مراقبت کنید و بار کاری آن را برای مهاجرت افزایش دهید.

شرکت اینتن با پشتکاری بیش از ۸ سال توانسته در طراحی سایت و بهینه سازی سایت عملکردی خلاقانه در پیش داشته تا بتواند بهترین شرکت در دنیای وب را رقم بزند در این سالها با استفاده از متخصصین مجرب تیم پشتیبانی و طراحی و سئوسایت توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.شرکت طراحی سایت اینتن در طی سالهای فعالیت خود علاوه بر خدمات طراحی و بهینه سازی سایت در زمینه ی آموزش و اطلاع رسانی در حوزه ی کاری مخصوص خود به کاربران ارائه دهند و با موفقیت به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند و یکی از بهترین شرکت های طراحی و بهینه سازی سایت شناخته شده است.