۸ ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت

بیایید به این موضوع بپردازیم: کلید موفقیت SEO تمرکز بر کلمات کلیدی با طولانی است.
اگرچه این کلمات کلیدی نسبت به اصطلاحات عمومی ترافیک کمتری دارند، اما با ترافیک واجد شرایط تر و کاربرانی که به طور معمول در مسیر خود قرار دارند ارتباط دارند.
خبر خوب این است که انتخاب keywords مناسب طولانی برای صفحات وب سایت شما در واقع یک فرایند نسبتاً ساده است – وقتی که از ابزارهای مناسب برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده می کنید، ساده تر و سریع تر انجام می شود.
در این مقاله به ۸ روش از بهترین ابزارهای موجود برای انجام تحقیقات keywords محتوای وب سایت شما می پردازیم.

کلمات کلیدی مرتبط (Keyword Relevance)

ارتباط مهمترین عاملی است که باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو در نظر بگیرید. از آنجا که هرچه خاص تر باشید ، بهتر خواهید بود.
کلمات کلیدی مبتنی بر مکان(Location-Based Keywords)
عامل مهم دیگری که باید در هنگام بهینه سازی کلمات کلیدی مناسب در نظر بگیرید ، جستجوهای مبتنی بر مکان است. هنگام جستجو خدمات در منطقه خاص خود، کاربران موتور جستجو معمولاً مکان خود را در جستجو گنجانده اند. اگر در یک مکان جغرافیایی خاص کار می کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را به همه صفحات خود اضافه کنید، زیرا ترافیک از سایر مکان ها خیلی به شما کمک نمی کند. اگر مشاغل شما در چندین مکان فعالیت می کند، ایجاد یک صفحه وب جداگانه اختصاص داده شده در هر مکان انتخاب عاقلانه ای است بنابراین می توانید هنگام جستجو در مکانهای شخصی مطمئن شوید که برند شما حضور دارد.
حال ، چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای شغل خود انتخاب می کنید؟ ما قطعاً به دلایل آشکار حدس زدن را توصیه نمی کنیم. درعوض، روشهای زیادی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی وجود دارد که مناسب برای تجارت شما باشد.
در اینجا ۸ ابزار تحقیق رایگان و پولی کلمات کلیدی عالی وجود دارد که می توانید برای شناسایی سریع و آسان کلمات کلیدی بلند برای کمپین سئو خود استفاده کنید.

ابزار رایگان جستجو کلمات کلیدی

۱) Google Keyword Planner

Google چند ابزار دارد که انجام تحقیقات کلمات کلیدی را آسان می کند و ابزار رایگان AdWords آنها با نام Keyword Planner مکان بسیار خوبی برای شروع است. وقتی یک کلمه کلیدی یا چندین keywords یا حتی آدرس وب سایت خود را در Keyword Planner وارد می کنید، Google لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به همراه معیارهای ساده برای سنجش چگونگی رقابت شدید در هر یک از آنها را قرار می دهد.
همچنین می تواند آمار و اطلاعات تاریخی در مورد چگونگی عملکرد یک لیست از کلمات کلیدی را به شما نشان دهد – و با تلفیق چندین لیست از کلمات کلیدی با هم ، یک لیست جدید برای keywords ایجاد می کند.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

۲) Google Trends

Google Trends یکی دیگر از ابزارهای رایگان Google است. به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی را وارد کنید و
بر اساس موقعیت مکانی، تاریخچه جستجو و دسته بندی فیلتر کنید. هنگامی که آن اطلاعات را وارد کردید، نتیجه می گیرید که نشان می دهد چقدر افراد علاقه مند در اطراف یک کلمه کلیدی خاص وجود دارد.
بهترین بخش در مورد Google Trends این است که فقط شماره حجم keywords استاتیک مانند اکثر ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی را به شما نمی دهد. در عوض، نمودارهای رنگارنگ و تعاملی ایجاد می کند که می توانید با آنها بازی کنید و آنها را دانلود کنید.
همچنین به شما می دهد بینش پویای بیشتری نسبت به یک کلمه کلیدی با اطلاعاتی مانند محبوبیت نسبی یک عبارت جستجو در طول زمان می دهد.
جالب اینجاست که داده های آن در پرس و جوهای مکرر از یک کاربر واحد در یک بازه زمانی کوتاه شامل نمی شود ، که باعث می شود نتایج پاک تر شوند.
یک روش برای استفاده از Google Trends اگر می خواهید برای آخرین عنوان پست وبلاگ خود ، بین دو نوع کلید واژه تصمیم بگیرید. به سادگی یک جستجوی مقایسه سریع در Google Trends انجام دهید تا ببینید که کدام یک بیشتر در حال جستجو است.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

۳) Keyword Tool.io

Keyword Tool.ioابزار تحقیق کلمات کلیدی آنلاین بسیار پراهمیت است، اما اگر فقط به دنبال لیستی از پیشنهادات keywords هستید که مربوط به موردی است که از قبل در ذهن دارید، می تواند مفید واقع شوید. همچنین کاملاً رایگان است.
آنچه از Keyword Tool.io استفاده می کند، استفاده از Google Autocomplete برای تولید لیستی از پیشنهادات مرتبط با کلمات کلیدی است. اصطلاحات جستجوی پیشنهادی Google Autocomplete بر اساس چند عامل مختلف بنا شده است، مانند اینکه کاربران در گذشته در جستجوی اصطلاح خاصی بودند.
این نوع ابزار پیشنهادی می تواند به شما در درک آنچه افراد در جستجوی موضوعات خود می پردازند کمک کند.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

۴) ابزار کلمات کلیدی MOZ

ابزار Moz’s Keyword Difficulty Tool یکی از مؤلفه های مفید مجموعه پرداختی آنها است. این یک منبع فوق العاده برای تجزیه و تحلیل رقابت یک کلمه کلیدی است.
وقتی یک کلمه کلیدی را در این ابزار وارد می کنید ، ۱۰ رتبه برتر آن کلمه کلیدی را پیدا می کند. سپس، آن کلمه کلیدی را براساس صفحاتی که در حال حاضر برای آن کلمه رتبه بندی می کنند ، “امتیاز دشواری” اختصاص می دهد. می توانید داده های حجم جستجو را برای کلمات کلیدی خود جستجو کنید ، سپس SERP را بکشید تا ۱۰ نتیجه برتر برای هر ترم را ببینید.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

آیا می خواهید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی انجام دهید؟ می توانید از این ابزار استفاده کنید تا ببینید چه کسی دیگر برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی می کند، به همراه اطلاعاتی مانند اختیار صفحه هر سایت و تعداد دامنه های اصلی که به صفحه آنها پیوند دارند.

۵) SEMrush

SEMrush ابزاری تحقیقاتی رقابتی است که به شما امکان می دهد تا کلمات کلیدی رقبا را در نظر داشته باشید تا فرصت هایی را پیدا کنید که بتوانید آنها را برای کسب رتبه برتر در نتایج جستجوی ارگانیک Google و Bing جستجو کنید. برای ارزیابی منظر رقابتی، از جمله کلمات کلیدی و موقعیتهای متداول در نتایج جستجوی ارگانیک، پرداختی و خرید Google، می توانید تعدادی از دامنه ها را در مقابل یکدیگر مقایسه کنید.
ردیابی موقعیت به نوعی مانند نسخه پیشرفته Google Trends است که به شما امکان می دهد موقعیت یک کلمه کلیدی را در SERP مشاهده کنید و تاریخچه افزایش ها و افت ها را تحلیل کنید. نمودارهای بصری و رنگارنگ نیز برای درک سریع تر روند و تجزیه و تحلیل نتایج بسیار مفید هستند.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

۶) Ahrefs

اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs شبیه SEMrush است، اما با برخی از جوایز اضافی و طراحی بسیار بصری بیشتری همراه است.
به عنوان مثال، می توان تخمین زد که چگونه تعداد جستجوها به بازدیدهای صفحه واقعی تبدیل می شوند. همه آنها این کار را نمی کنند، زیرا Google برای برخی از سؤالات پاسخ سریع می دهد. با استفاده از معیارهای کلیک و کلیک در هر جستجو، کلمات کلیدی ایجاد کننده ترافیک و گزینه های بن بست را می فهمید.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

Ahrefs همچنین به شما حتی در مورد کوچکترین پیشرفت رتبه بندی رقبا را برای شما ایمیل خواهد کرد. بک لینک ها رتبه مستقیمی در تأثیر مستقیم دارند و تحقیقات بک لینک یکی از قویترین عضلات اهرس است.
برایان دین ، بنیانگذار Backlinko ، می گوید که Ahrefs ابزار شماره ۱ او برای تجزیه و تحلیل بک لینک است: “من بیش از ۲۵ ابزار تجزیه و تحلیل پیوند را آزمایش کرده ام و هیچ کدام از لحاظ اندازه شاخص ، طراوت و قابلیت استفاده کلی به Ahref نزدیک نیستند. ”

۷)KWFinder

KWFinder ابزاری است که توسط Mangools طراحی شده است؛ یک توسعه دهنده مشهور برای ارائه بهترین ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی در دسته ها می باشد. برای شروع می توانید از راهنمای مبتدی آنها استفاده کنید.

ویژگی های KWFinder

-یک رابط کاربری منحصر به فرد و آسان برای حرکت
-یافتن کلمات کلیدی در هر هدف زبانی، در هر نقطه
-از لیست کلمات کلیدی قدرتمند گزینه هایی را انتخاب کنید
-برای رقابت با کلمات کلیدی آماری دقیق بدست آورید
-بررسی اجمالی SERP در کنار لیستی از پیشنهادات
-برای تصحیح لیست پیشنهادات کلمات کلیدی از فیلترها استفاده کنید

۸) Google Search Console

صدها کلمه کلیدی “فرصت” پیدا کنید.
Google Search Console یک ابزار تحقیق سنتی برای کلید واژه ها نیست.

ویژگی های سرچ کنسول

گزارش عملکرد: این گزارش صفحات موجود در سایت شما را نشان می دهد که بیشترین کلیک را از Google دریافت می کنند.
به عنوان مثال ، میانگین رتبه بندی من برای کلمه کلیدی “ابزار سئو” ۱۰٫۴ است.

طراحی سایت-8 ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

این کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی فرصت است. و اگر صفحه خود را درمورد “ابزار سئو” بهینه کنم ، رتبه بندی من برای آن مدت بالا می رود.

آیا می دانید که می توانید سرچ کنسول Google و حساب های Google Analytics خود را ترکیب کنید؟

وقتی این کار را انجام دهید، از SUPER داده های عمیق کلمات کلیدی نسبت به آنچه که با هر ابزار به تنهایی دریافت می کنید، دریافت خواهید کرد. این کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی فرصت است. و اگر صفحه خود را درمورد “ابزار سئو” بهینه کنم، رتبه بندی من برای آن مدت بالا می رود.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.