ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ ، کاربران سایت را از یک آدرس اینترنتی یا صفحه وب به آدرس دیگر ارسال می کنند.
یک تفاوت ساده بین یک ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ وجود دارد: یک ریدایرکت ۳۰۱ نشان می دهد که یک صفحه به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده است، در همین حال ، یک تغییر مسیر ۳۰۲ می گوید که این صفحه به یک مکان جدید منتقل شده است، اما موقت است.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 و 302 چیست؟

ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟

ریدایرکت ۳۰۱ یک کد وضعیت است که به موتورهای جستجو و کاربران می گوید صفحه به طور دائمی جابجا شده است و اطمینان حاصل می کند که آنها به صفحه صحیح ارسال شده اند. از آنجا که این دائمی است ، هنگامی که از یک تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده می شود، نشان می دهد که محتوای صفحه برای همیشه منتقل شده است. کاربران به صفحه جدید هدایت می شوند که جایگزین صفحه قدیمی است.
مانند ارسال نامه شما از آدرس قدیمی به آدرس جدید شما ، ترافیک وب شما از URL قدیمی شما به URL جدید ارسال می شود.
خوشبختانه ، شما تمام کارهای سخت خود را در ایجاد سایت قدیمی خود در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERPs) از دست نخواهید داد. همه ارزش جستجوگرها و پیوندهای موجود برای URL قدیمی شما به URL جدید شما منتقل می شود.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 و 302 چیست؟

ریدایرکت ۳۰۲ چیست؟

در حالی که یک تغییر مسیر ۳۰۱ جابجایی دائمی URL شماست، یک ریدایرکت ۳۰۲ یک تغییر موقتی است که کاربران و موتورهای جستجو را برای مدت زمان محدود، تا زمان محدود، به مکان جدید مورد نظر هدایت می کند، تا زمانی که تغییر مسیر حذف شود.
ریدایرکت ۳۰۲ بسیار ساده تر است، زیرا می توان با استفاده از برچسب متا یا در جاوا اسکریپت انجام داد ، نه اینکه نیاز به مدیر وب سایت برای دسترسی به فایلهای سرور و صرف وقت اضافی لازم برای ایجاد یک تغییر مسیر ۳۰۱ باشد.
هنگامی که موتورهای جستجو سعی می کنند که مشخص کند کدام صفحه از ارزش بالاتری برخوردار است، استفاده از یک تغییر مسیر ۳۰۲ در هنگام استفاده از تغییر مسیر ۳۰۱ ، مسئله خواهد شد. این احتمال وجود دارد که موتور جستجو فقط یک نسخه از صفحه را در نتایج موتور جستجو خود ثبت کند، به این معنی که صفحه اشتباه می تواند به عنوان فهرست شده لیست شود. این مشکل با گذشت زمان پیچیده می شود زیرا زنجیره ای از تغییر مسیر بر روی سایت های قدیمی تر ساخته می شود.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 و 302 چیست؟

عدد ۳۰۱ و ۳۰۲ چه علامتی دارند؟

شماره این تغییر مسیرها به کد وضعیت HTTP آنها اشاره دارد. پنج کلاس کد وضعیت HTTP در رجیستری رسمی وجود دارد و اولین رقم هر کد وضعیت کلاس پاسخ آن را مشخص می کند. هنگامی که یک کد با شماره سه شروع می شود ، نشان می دهد که کد متعلق به کلاس تغییر مسیر است.

چرا کد وضعیت اهمیت دارد؟

این کد به دلیل ” link juice ” شما دارای اهمیت است. این اصطلاح جذاب به ویژگی موتورهای جستجوگر شما برای ایجاد URL خاص اشاره دارد. هنگامی که باید به خزندگان موتور جستجو اجازه دهید سایت یا صفحه شما نقل مکان کند ، باید آنها را به درستی به صفحه جدید هدایت کنید. بنابراین وضعیت “تغییر مسیر” شما قابل توجه است ، وگرنه شما خطر از دست دادن ” link juice ” را دارید و اساساً از ابتدا شروع می کنید. همچنین ممکن است همزمان با صفحه قدیمی خود رقابت کنید.
هنگامی که آدرس اینترنتی شما به درستی هدایت می شود ، شما همچنان که همه چیز را به صفحه جدید خود تغییر می دهید ، به معنای حفظ رتبه بندی موتور جستجو و قدرت لینک ،link juice و اختیارات دامنه خود را حفظ می کنید. یک تغییر مسیر ۳۰۲ ” link juice ” را منتقل نمی کند ، یا اختیار دامنه شما را به مکان جدید خود نمی دهد. به سادگی کاربر را به مکان جدید برای شما هدایت می کند ، بنابراین آنها پیوند شکسته ، صفحه ۴۰۴ یافت نشد یا صفحه خطا را مشاهده نمی کنند.
این به تجربه کاربر شما کمک می کند ، اما نادر است که یک شماره ۳۰۲ از طریق ریدایرکت ۳۰۱ گزینه بهتری باشد. بیایید نگاهی بیندازیم که هر کدام را باید استفاده کنید.

چه زمانی باید از یک ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید؟

هنگامی که یک مدیر وب به اشتباه هنگام استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ از یک ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می کند ، می تواند مشکلاتی را برای وب سایت ایجاد کند. از آنجا که موتورهای جستجو به هر تغییر مسیر متفاوت واکنش نشان می دهند ، باید مطمئن شوید که راه درست را تنظیم کرده اید. در غیر این صورت ، موتور جستجو می تواند تشخیص دهد که یک اشتباه است و ارسال ترافیک به صفحه اشتباه را متوقف می کند.
با دانستن تفاوت های بین تغییر مسیر ۳۰۱ و ۳۰۲ ، می توانید این اتفاق را متوقف کنید و به بهینه سازی عملکرد بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت خود کمک کنید ، همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از سئویی را که در صفحه قبلی خود ایجاد کرده اید از دست نخواهید داد.
چندین مورد وجود دارد که گزینه بهتری برای استفاده از یک تغییر مسیر دائمی ۳۰۱ در زیر وجود دارد.
برخی از نمونه ها عبارتند از:
-وقتی می خواهید دامنه را منتقل کنید
-هنگامی که پیوندها به URL های قدیمی منسوخ می شوند باید به صفحه جدید ارسال شوند. به عنوان مثال: اگر دو وب سایت در حال ادغام هستید.
-شما برای دسترسی به سایت خود از چندین URL مختلف استفاده می کنید. شما باید یک آدرس اینترنتی واحد را انتخاب کنید تا مقصد مورد نظر شما باشد و از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید تا بتوانید به وب سایت جدید خود مراجعه کنید.
-شما نام دامنه وب سایت خود را به طور دائم تغییر داده اید و می خواهید تا حد امکان یکپارچه از سایت قدیمی خود دور شوید.
-شما سایت خود را در CMS جدید راه اندازی کرده اید و ساختار URL شما تغییر کرده است
-شما در حال تبدیل سایت خود از یک http به https هستید.
هنگامی که یک تغییر مسیر ۳۰۱ تنظیم شد ، صفحه جدید شما با یک ریدایرکت ۳۰۱ در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. کد ۳۰۱ به موتورهای جستجو می گوید که سایت خود را به طور دائمی منتقل کرده اید و کلیه ترافیک باید از محتوای قدیمی خود به جدید هدایت شود. موتورهای جستجو سپس می توانند رتبه بندی موتورها و سیگنالهای ارزشی را به سمت URL جدید هدایت کنند زیرا این مکان را می دانند که خانه جدید و دائمی شما باشد.

چه زمانی باید از یک ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید؟

با وجود این واقعیت که یک ریدایرکت ۳۰۲ سئو را توزیع نمی کند، چند سناریو وجود دارد که در واقع استفاده از یکی از آنها را حس می کند. این یک سناریو کمتر متداول است ، به این دلیل که شما اغلب موقتاً یک صفحه وب را جابجا نمی کنید ، اما موقعیت هایی وجود دارد که مناسب باشد. نمونه ای از چنین زمانی می تواند در یک تجارت الکترونیکی باشد.
به عنوان مثال ، اگر محصولی را دارید که دیگر در دسترس نباشد، می توانید یک ریدایرکت ۳۰۲ ایجاد کنید و کاربران را به صفحه دسته فروشگاه وب خود ارسال کنید. از آنجا که آنها نمی توانند محصول را در آن زمان سفارش دهند ، منطقی است که محصولات مشابهی را که هم اکنون در دسترس هستند به آنها نشان دهیم. ۳۰۲ به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت به طور موقت آفلاین است و ارزش صفحه باید دست نخورده باقی بماند و نه به URL دیگر منتقل شود.
یکی دیگر از دلایلی که وب مسترها می توانند از یک ریدایرکت ۳۰۲ در طی ۳۰۱ استفاده کنند ، جلوگیری از تأخیر گوگل است که با تغییر مسیر ۳۰۱ همراه است. با این حال ، این می تواند برای گوگل مسئله ای شود ، زیرا در نهایت باید این مسئله را در نظر بگیرد که آیا مدیر وب سایت در واقع به معنای استفاده از تغییر مسیر ۳۰۱ بوده یا خیر.
گوگل سعی دارد این تصمیمات را اتخاذ کند ، زیرا می خواهد تجربه موتور جستجو را بهبود بخشد. گوگل همچنین می داند که وقتی وبگردی ۳۰۱ انتخابی مناسب تر بود ، مدیران وب اغلب از تغییر مسیر ۳۰۲ استفاده می کردند. این استراتژی می تواند باعث شود موضوعات نه تنها در رتبه بندی موتورهای جستجو بلکه در ادامه فهرست ایندکس شدن URL قدیمی و محبوبیت پیوند بین URL های قدیمی و جدید تقسیم شود.
اگر در حال انجام تست A / B برای یک صفحه وب باشید تا عملکرد یا طراحی آن را آزمایش کنید ، سناریوی دیگری برای تغییر مسیر ۳۰۲ مناسب خواهد بود. این در واقع یک عمل خوب برای راه اندازی وب سایت شما برای دیدن اینکه کدام نسخه مطلوب تر است یا تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد، می باشد. با استفاده از یک ریدایرکت ۳۰۲، می توانید بدون تأثیرگذاری در رتبه سایت خود ، بازخورد مشتری و کاربر را در صفحه جدید خود بدست آورید.

طراحی سایت-ریدایرکت 301 و 302 چیست؟

Google aging delay

وقتی صفحه وب یا کل وب سایت را به یک مکان جدید منتقل می کنید ، می خواهید کاربران همچنان بتوانند سایت شما را پیدا کنند. سپس می خواهید از یک تغییر مسیر استفاده کنید تا به مرورگر وب کاربر بگویید که بطور خودکار آنها را از مکان قدیمی به مکان جدید منتقل کند. و گرچه امیدوار هستید که این یک روند فوری باشد ، و Google یا سایر موتورهای جستجو بلافاصله تغییر مسیرها را دنبال کنند ، گاهی اوقات چنین نیست.
جابجایی یک وب سایت گاهی اوقات می تواند آنچه که به عنوان Google aging delay شناخته می شود را شروع کند. اگر این اتفاق بیفتد ، سایت برای چندین ماه ، حتی تا یک سال ، از رتبه بندی جستجو حذف می شود که می تواند برای برخی از شرکت ها فاجعه بار باشد.
برای ارسال مشتریان به مکان مناسب از تغییر مسیر استفاده کنید
خوشبختانه ، Google به دلیل اشتباه استفاده از یک تغییر مسیر ۳۰۲ در هنگام استفاده از ۳۰۱ ، مدیر وب سایت را مجازات نمی کند. Google چک می کند و اگر تشخیص دهد که کاربر قصد استفاده از ۳۰۱ را دارد ، با تغییر مسیر به این ترتیب رفتار می کنند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.