تراکم کلمات کلیدی مسلماً یکی از مسائلی است که به درستی در SEO شناخته نشده است.
در روز، برخی از بازاریاب های دیجیتالی با سیستم از لحاظ کلمات کلیدی بازی می کنند تا سعی کنند رتبه وب خود را بالاتر برسانند. اما دیگر به این شکل کار نمی کند. موتورهای جستجو امروزه بسیار باهوش تر و کارآمد تر شده اند.
موتورهای جستجو چندین تعمیر اساسی را پشت سر گذاشته اند، به ویژه به روزرسانی پاندا ، تغییر الگوریتم Hummingbird و RankBrain.

طراحی سایت-تراکم کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو

گوگل تأیید کرده است که RankBrain ، الگوریتم یادگیری ماشینی (AI) ، سومین عامل مهم در رتبه بندی جستجو ، بعد از محتوا و بک لینک است. این نتایج جستجو را برای درک جستجو و سنجش نحوه تعامل کاربران با نتایج مرتب می کند.
این عامل رتبه بندی بدین معنی است که اگرچه تراکم کلمات کلیدی تا حدی ضروری است ، اما فاکتورهای دیگری مانند تجربه کاربر اکنون نقش حیاتی تری در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) ایفا می کند.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی یک کلمه یا ترکیبی از کلمات است که معنی و هدف از محتوای شما را تعریف می کند. در سئو ، آنها کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن اطلاعات خاص به موتورهای جستجو وارد می شوند.

تعریف تراکم کلمه کلیدی

تراکم کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی قابل جستجو در محتوای یک صفحه ظاهر می شود. این بسته به نحوه خواندن یک خزنده موتور جستجوی مطالب شما می تواند یک کلمه کلیدی تطبیق دقیق یا یک کلید واژه معنایی باشد.

چگونگی محاسبه چگالی کلمه کلیدی

اگر می خواهید تراکم کلمه کلیدی برای یک قطعه محتوا را دریابید ، باید:
-کلمه کلیدی را مشخص کنید
-تعداد کل کلمات را در صفحه بشمارید
-تعداد دفعات مشاهده کلمه کلیدی با تعداد کل صفحه را تقسیم کنید
-نتایج را در ۱۰۰ ضرب کنید
به عنوان مثال ، اگر یک پست وبلاگ دارای ۱۰۰۰ کلمه است و یک کلمه کلیدی ۱۰ بار ظاهر می شود ، بدین معنی است که مقاله دارای چگالی کلمه کلیدی ۱٪ است.
اگر محتوای زیادی دارید ، ممکن است استفاده از هر یک از این ابزار رایگان چگالی کلمات کلیدی رایگان مفید باشد:

Smallseotools.com
Tools.seobook.com
Seocentro.com
Prepostseo.com
Thehoth.com

چگالی کلمات کلیدی چقدر برای SEO مفید است؟

در حقیقت، بارگذاری محتوای شما با حجم بالایی از کلمات کلیدی به اندازه وارد کردن آنها در مکان های مناسب مهم نیست. به عنوان یک قاعده کلی، کلمات کلیدی باید در موارد زیر ظاهر شوند:

مهمترین:

-برچسب عنوان (در حالت ایده آل در ابتدای عنوان)
-محتوای بدنه (هرچه در قسمت بالاتر صفحه یا مقاله باشد، بهتر است)

کم اهمیت:

عناوین (H1 ، H2 و غیره)
URL
توضیحات متا
برچسب های alt تصویر

راهکارهایی در خصوص کلمات کلیدی و تراکم آن ها

اکنون که درک بهتری از چگالی کلمات کلیدی دارید ، ما برخی از بهترین روشها برای تحقیقات بعدی کلید واژه شما را بیان کردیم:

۱- از کلمات کلیدی با حجم بالا برای رتبه بالاتر و از کلید واژه های طولانی برای تبدیل بهتر، استفاده کنید

در مطالعه‌ای که توسط SEMRush در سال ۲۰۱۷ انجام شد، مشخص شد کلمات کلیدی با حجم بالا ارتباط بیشتری با نمایش در صفحات برتر Google دارند. این گزارش عوامل رتبه بندی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است ، با این بخش به طور خاص به استفاده از کلمات کلیدی در برچسب های عنوان ، توضیحات متا و محتوای بدنه پرداخته شده است:
بیش از ۷۵٪ از بالای ۲۰ صفحه دارای کلمات کلیدی در بدنه خود هستند و بیش از ۶۰٪ آنها را در عنوان خود دارند.
این یافته ها همچنین حاکی از آن است که گوگل به جای تراکم صفحه یا مقاله کلمات کلیدی، نمره بالاتری به ارتباط اصطلاحات بسیار جستجو شده می دهد.
با استفاده از تنها کلمه کلیدی هدف، می توانید آن را گسترش داده و کلمات معنایی را نیز برای تشکیل کلمات کلیدی طولانی بگنجانید. این کمک خواهد کرد که ترافیک مرتبط تر به وب سایت خود را وارد کنید، همانطور که در تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی توسط موتور جستجو نشان داده شده است:

طراحی سایت-تراکم کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو

نمودار بالا نشان می دهد که کلمات کلیدی طولانی چگونه می توانند نرخ کلیک بالاتر (CTR) را به دست آورند و سودآوری بیشتری داشته باشند، در حالی که کلمات کلیدی با حجم بالا کلیک های بیشتر و رتبه بندی صفحات بهتری را به همراه می آورند.
تحقیق و تجزیه و تحلیل منظم کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای SEO مانند Keyword tool به شما کمک می کند فرصت هایی را برای کلمات کلیدی با حجم بالا پیدا کنید. همچنین برای ایجاد کلمات کلیدی طولانی به شما پیشنهاداتی برای کلمات کلیدی و ایده های مرتبط ارائه می دهد که بهتر می شوند.

۲- روی تکرار کلمات کلیدی تمرکز نکنید

شما باید کلمات کلیدی را در برچسب های عنوان و محتوای بدنه خود قرار دهید، اما زیاده روی نکنید.
حتی با تکرار کلمات کلیدی فقط یک یا دو بار در یک صفحه ، می توان رتبه خوبی کسب کرد. اگرچه به طور کلی ، بازاریاب های دیجیتال اغلب مقدار بی خطر برای تراکم کلمات کلیدی را تقریباً ۱٪ قرار می دهند. از سوی دیگر ، Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس برای SEO ، تراکم کلمات کلیدی بین ۰٫۵ تا ۲٫۵ درصد را پیشنهاد می کند.

۳- به جای “تراکم” ، هدف جستجو را در اولویت قرار دهید.

محتوا برای افراد نوشته می شود و این مهمتر از نوشتن برای الگوریتم های موتور جستجو است.
هنگام ایجاد محتوا، سعی کنید خود را در دید خواننده قرار دهید. متن را با صدای بلند بخوانید آیا طبیعی به نظر می رسد؟ اگر بله، پس در مسیر درست قرار دارید. در غیر این صورت، شما نیاز به پاک کردن و نوشتن مجدد محتوا دارید.
به روزرسانی الگوریتم Hummingbird گوگل در سال ۲۰۱۳ تأکید کرده است: “نوشتن طبیعی به جای کلمات کلیدی اجباری”. اکنون سعی شده است به جای تمرکز فقط بر کلمات کلیدی دقیق ، هدف جستجوی کاربر را پیدا کند تا صفحات متناسب با آن را پیدا کند.
هنگامی که شما به یک زبان طبیعی می نویسید ، نه تنها یک سیگنال عالی به الگوریتم جستجوی Google می بخشد بلکه باعث می شود آن را برای کاربر معمولی نیز جذاب تر کنید و بیشتر بخوانند.
تجربه خوب کاربر نتیجه خواهد گرفت:
نرخ بانس ریت پایین = کاربران مدت زمان بیشتری در سایت دور می زنند
نرخ خروج کمتر = کاربران شانس بیشتری برای رفتن به صفحات دیگر خواهند داشت.
موتورهای جستجو این معیارها را به عنوان نشانه ای از صفحه با ارتباط بالا می خوانند و به آن رتبه های بهتری در SERP می دهند.

۴- یک عنوان با ارزش برای کلیک، بیشتر از بهینه سازی کلمه کلیدی ارزش دارد

Google میزان درگیری کاربر از محتوای شما را برای تعیین اینکه محتوای شما چیزی را ارائه می دهد که مطابق با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند مطابقت می دهد.
اگر برچسب عنوان و توضیحات متا شما حاوی کلمات کلیدی است که در حال جستجو هستند، احتمال دارد که کاربر بتواند روی آن کلیک کند. در نتیجه، محتوای شما نرخ کلیک بالاتر را دریافت می کند و سپس سیگنال مثبتی را به جستجوی خزندگان می دهد.

هنگام تهیه برچسب عنوان خود، سعی کنید از عناوین کلیک غیر مرتبط با محتوای خود خودداری کنید. احتمالاً کاربران به سرعت صفحه شما را ترک می کنند و Google آن را دوست ندارد.

۵- تأمین ارزش منحصر به فرد برای رشد طولانی مدت ضروری است

اگر تعداد بیشتری کاربر، وقت خود را برای خواندن و مرور مطالب شما بگذرانند، Google صفحه شما را با عنوان مربوط به آن دسته از سؤالات جستجو رتبه بندی می کند. این زمانی است که قصد جستجو با مطالب موجود در وب سایت شما مطابقت دارد.
شکی نیست که تراکم کلمات کلیدی تا حدی ضروری است، اما آنچه اهمیت بیشتری را برای رتبه بندی جستجوی بهتر ایجاد می کند ، داشتن محتوای متراکم است.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.