Breadcrumbs در کمک به بازدیدکنندگان و روبات های موتور جستجو هنگام سردرگمی در وب سایت شما بسیار خوب کار می کنند. آنها نه تنها وب سایت شما را قابل دسترس تر می کنند، بلکه پیامدهایی نیز در SEO شما دارند که ممکن است به اندازه کافی مفید باشد تا بتوانید مقدار کمی از زمان خود را برای اجرای Breadcrumbs صرف کنید.

Breadcrumbs چیست؟

طراحی سایت-Breadcrumbs چیست و تاثیر آن بر روی سئو

Breadcrumbs به یک کاربر امکان می دهد مراحل خود را از صفحه اصلی شما به صفحه ای که در حال حاضر مشاهده می کند، بکشاند. آنها می توانند ساختار وب سایت شما، یک مسیر منطقی یا ویژگی های صفحه فعلی را منعکس کنند.
در صورت استفاده صحیح، آنها می توانند زمینه ای را درون صفحات شما اضافه کنند در حالی که بسیاری از عواملی را که ممکن است بر سئوی سایت شما تأثیر منفی بگذارد را کاهش می دهد. مانند نرخ bounce rate.

انواع Breadcrumbs

در حالی که انواع زیادی Breadcrumbs وجود دارد ، آنها به طور کلی در یکی از سه نوع زیر قرار می گیرند:

۱- Location Breadcrumbs: این Breadcrumb ها در لایه های مختلف وب سایت شما مشاهده می شوند. پیروی یکی از این بردکرامب ها به کاربر امکان می دهد تا صفحات مشابه در همان گروه مطلبی که در حال مشاهده آن هستند را نشان دهد.
۲-Path Breadcrumbs: این نوع Breadcrumbs مسیرهای منطقی مختلفی را نشان می دهد که کاربر می تواند از آن برای رسیدن به یک صفحه استفاده کند. این بدان معناست که چندین بردکرامب می توانند به همان صفحه منتهی شوند.
۳-ویژگی و یا کلمات کلیدی Breadcrumbs: این بردکرامب مسیری مشابه را دنبال می کنند که توسط Location Breadcrumbs مشخص شده است. تفاوت در این است که به جای استفاده از چیزی مانند عنوان صفحه یا شناسه منحصر به فرد دیگر، از کلمات کلیدی و خصوصیاتی که صفحه را توصیف می کند استفاده می شود. صفحات پشتیبانی فنی و وب سایتهای تجارت الکترونیکی دو مورد متداول در استفاده از این Breadcrumbs هستند.

دو نوع آخر Breadcrumbs منجر به duplicate می شود که ممکن است تأثیر منفی در نحوه تفسیر موتورهای جستجو برای وب سایت شما از لحاظ SEO بگذارد.

مزایای استفاده از Breadcrumbs برای کاربران

طراحی سایت-Breadcrumbs چیست و تاثیر آن بر روی سئو

Breadcrumbs یک بخش اساسی برای کمک به کاربران در درک چگونگی عملکرد وب سایت شما است. آنها اقدامات مثبتی مانند مرور عمیق تر در وب سایت شما را تشویق می کنند تا به دنبال صفحات دیگری باشند که احتمالاً به نوعی به آنها علاقه مند شوند.
هنگامی که کاربران چنین اقدامات مثبتی انجام می دهند ، آنها از عوامل منفی مانند میزان بانس ریت وب سایت شما می کاهند. این به صفحات شما کمک می کند تا در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشند.

در زیر لیستی مختصر از کلیه کارهایی که Breadcrumbs می توانند برای کاربران وب سایت شما انجام دهند وجود دارد:

-آنها به کاربران کمک می کنند تا طرح وب سایت شما را درک کنند. این امر باعث می شود بتوانید یک سطح بالاتر را جستجو کنید تا بتوانید در هنگام ماندن در وب سایت خود ، محتوای مشابه پیدا کنید.
-آنها کاملاً اختیاری هستند. آنها کاربرانی را که نمی خواهند از آنها استفاده کنند ، غافلگیر نخواهند کرد و همچنین به دلیل ماهیت کم حجم آنها از صفحه شما دور نمی شوند.
-آنها به کاربران این امکان را می دهند تا از طریق وب سایت شما اسکن کرده و مطالب بیشتری را با سرعت بیشتری مشاهده کنند.
-اجرای آنها آسان است و بدون در نظر گرفتن تحصیلات کاربر، سابقه حرفه ای یا دانش فنی قابل درک است.

مزایای استفاده از Breadcrumbs برای SEO

علیرغم فواید بی شمار آنها برای بازدید کنندگان، Breadcrumbs هنگام استفاده از موتورهای جستجو دارای چندین مزیت هستند. آنها به صفحات داخلی و خارجی وب سایت شما به روشی طبیعی و منطقی منتقل می شوند که موتورهای جستجو عاشق آن هستند.

در اینجا لیستی مختصر از آنچه Breadcrumbs می تواند برای بهبود سئو شما انجام دهد، آورده شده است:

-آنها می توانند ضمن کمک به موتورهای جستجو، کلمات کلیدی را به صفحات خاصی نشان دهند که چگونه یک صفحه با وب سایت شما ارتباط دارد. هنگامی که در یک سلسله مراتب استفاده می شود، این سئو را که هم در صفحات دسته بندی شما انجام می شود و هم برای صفحات درونی شما انجام می شود، بهبود می بخشد.
-آنها ساختار لینک سازی داخلی وب سایت شما را تقویت و بهبود می بخشند. جفت شدن بردکرامب با پیوند متنی به سایر صفحات مرتبط، هنگام استفاده از سئو خارج از سایت، سود بیشتری خواهد داشت.
-از اسکیما می توان برای توصیف آنها استفاده کرد. این امر به Google و سایر موتورهای جستجو پیشرفته این امکان را می دهد تا درک کنند که آنچه روبات هایشان به دنبال آن هستند، یک بردکرامب است که به نوبه خود باعث می شود قابلیت های اضافی مانند نمایش بردکرامب در SERP ها در دسترس باشد. این می تواند کاربران بیشتری را در مرور صفحات داخلی وب سایت شما تسهیل کند.

بهینه سازی Breadcrumbs برای SEO

بهینه سازی Breadcrumbs شما برای SEO یک عمل خسته کننده است. بهینه سازی بیش از حد می تواند منجر به مجازات های بهینه سازی بیش از حد شود، اما تا زمانی که ساختار Breadcrumbs شما هوشمند باقی بماند، هیچ مجازاتی واقعی برای “کمینه سازی” وجود ندارد.

نکات اضافی در مورد Breadcrumbs

همه Breadcrumbs ها به همان اندازه ایجاد نمی شوند و همه آنها نیز عملکردی مشابه ندارند. در زیر لیست کوچکی از نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا Breadcrumbs های شما نسبت به کاربران و موتورهای جستجو دوستانه باشد.
اگر از اسکیما انتخابی مناسب استفاده کنید، می توانید تقریباً از هر نوع یک ظاهر طراحی شده در هنگام تهیه Breadcrumbs خود استفاده کنید. این ممکن است برای سبک کردن Breadcrumbs های شما به گونه ای مفید باشد که باعث می شود آنها برای استفاده بازدید کنندگان جذاب باشند.
فقط به Breadcrumb خود اعتماد نکنید. قسمت های حیاتی وب سایت خود را مانند نویگیشن و پیوند داخلی با Breadcrumb جایگزین نکنید، بلکه از Breadcrumb به عنوان یک افزودنی دیگر برای بهتر کردن وب سایت خود استفاده کنید.
Breadcrumbs یک سلسله مراتب را توصیف می کند، به این معنی که اگر وب سایت شما در حال حاضر تمام صفحات شما را در یک یا دو دسته ذکر کرده باشد، نباید از آنها استفاده شود.
از Breadcrumb های خود برای تعویض دکمه “بازگشت” مرورگر کاربر استفاده نکنید. Breadcrumbs باید حرکت رو به جلو به صفحات بسیار نزدیک را که شامل یک یا چند سطح بالاتر در یک گروه هستند، تسهیل کند.
برای اثربخشی لازم است Breadcrumbs ها در مکانی قابل دسترس و تا حدودی برجسته قرار گیرند. گوشه سمت چپ طرح وب سایت شما یا زیر بزرگترین عنوان صفحه شما معمولاً مکان مناسبی را برای قرار دادن Breadcrumbs شما ایجاد می کند. این اجازه می دهد تا کاربران بدانند که آنها در آنجا هستند و به خزنده موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا تشخیص دهند که Breadcrumbs های شما با ارزش هستند.

Bottom Line مربوط به Breadcrumbs

طراحی سایت-Breadcrumbs چیست و تاثیر آن بر روی سئو

Breadcrumbs یک ویژگی نویگیشن مفید است که کاربران را ترغیب می کند تا بیشتر سایت شما را مرور کنند. این امر به ویژه مهم است اگر وب سایت شما دارای سلسله مراتب پیچیده ای باشد که ممکن است کاربران را از بررسی عمیق تر آن منصرف کند، حتی اگر صفحه اول که از موتور جستجو روی آن قرار می گیرند صفحه ای است که دوست دارند.
Breadcrumbs همچنین به موتورهای جستجو سرنخی در مورد ساختار وب سایت شما می دهد و تلاشهای کلی SEO خود را مؤثرتر می کند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.