کامنت گذاشتن در مورد وبلاگ یکی از موفق ترین و سنتی ترین روش برای مراجعه به وب سایت شماست. گرچه امروزه بسیاری از افراد از این تکنیک برای رتبه بندی در Google پیروی نمی کنند ، اما هنوز هم آن را برای محبوبیت، اعتماد و احترام انجام می دهند. بسیاری از افراد با چند اشتباه جاهلانه نمی توانند تأثیر خود را در وبلاگ ها بگذارند.
دراین مقاله به مزایای کامنت مارکتینگ اشاره شده است. با ما همراه باشید…

طراحی سایت-مزایای کامنت مارکتینگ 

کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ یکی از بزرگترین شکل بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ورودی در دنیای سئو است که به شما امکان می دهد در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر نظر دهید. ۳ نوع مختلف از بازاریابی کامنت وجود دارد که به عنوان کلاه سفید، کلاه سیاه و تکنیک های کلاه خاکستری طبقه بندی می شوند. مزایا و معایب بسیاری از این ۳ تکنیک در دنیای سئو وجود دارد.

تکنیک های مختلف کامنت مارکتینگ

۱-تکنیک کلاه سفید:

معمولاً افراد برای جلب اعتماد، اقتدار و احترام از تکنیک های کلاه سفید پیروی می کنند. این افراد به این مسئله دامن نمی زنند که از طریق یک وب سایت خاص پیوند برقرار می کنند یا نه ، اما در واقع هدف اصلی آنها تأثیرگذاری بر روی افراد از طریق نظرات و کامنت خواهد بود. تمام آنچه آنها انجام می دهند هدف قرار دادن افراد صحیح در جامعه اینترنت است.

طراحی سایت-مزایای کامنت مارکتینگ 

۲-تکنیک کلاه سیاه:

کلاه سیاه به عنوان یک تکنیک مربوط به اسپم سازی برای ایجاد لینک ها و ترافیک تعمیم یافته است. صدها ابزار خودکار وجود دارد که نیازی به تلاش شما برای کامنت دستی گذاشتن در وب سایت های دیگر ندارد. این نوع تکنیک ها توسط Google مورد استقبال قرار نمی گیرند که منجر به مجازات سایت یا ممنوعیت فوری آن می شود.

۳-تکنیک کلاه خاکستری:

این روش کلاه خاکستری توسط افرادی انجام می شود که هیچ ارزشی به نظرات آنها نمی دهند. هدف اصلی آنها این است که در پایان روز بک لینک برقرار شوند. شما ممکن است برخی از افراد در وبلاگ های خود را به عنوان “پست خوب” ، “کار خوب” ، “با تشکر” و غیره اظهار نظر کرده باشید.

کامنت مارکتینگ چگونه استفاده می شود؟

بازاریابی کامنت یک ایده عالی برای شرکت در جوامع وب برای به دست آوردن اعتماد و ارزشمندی است. مردم باید با نگاه کردن به محتوای کامنت شما، تأثیر شما را بشناسند که به بحث اضافه می کند. یک تکنیک کلاه سفید هرگز شما را در استراتژی های منفی کامنت مارکتینگ وارد نمی کند تا در درازمدت قدرت را بدست آورید. اگر در وبلاگ کامنت می گذارید، حتماً به آن ارزش دهید. ممکن است این یک نظر یک خط یا یک پاراگراف باشد، هرگز مردم را با دانش محدود، گمراه نکنید.

طراحی سایت-مزایای کامنت مارکتینگ 

اهداف کامنت مارکتینگ

هدف شما در بازاریابی کامنت بسیار ساده است. فقط برای ایجاد روابط از موارد زیر مطمئن شوید:

۱-اطلاع رسانی
۲-به رسمیت شناختن
۳-اعتماد کردن
۴-قابلیت دوست داشتن
۵-قابلیت آشنایی
۶-انتقال حس مثبت

طراحی سایت-مزایای کامنت مارکتینگ 

در کامنت مارکتینگ از چه چیزهایی جلوگیری کنیم؟

سعی نکنید محصولات خود را یک برند تجاری کنید.
به هدف ایجاد لینک سازی، کامنت نگذارید.
پروفایل خود را از این طریق پر بار نکنید.
کامنت های بی ارزش نگذارید.

چگونه در کامنت مارکتینگ موفق باشیم؟

همانطور که ماروا کالینز گفت “موفقیت با شما همراه نمی شود … شما به سوی آن می روید”، به همان روشی که برای تأیید اعتبار آنلاین خود باید به وبلاگ های دیگر مراجعه کنید. برای یادگیری نحوه کامنت گذاری در مورد وبلاگ ها، نکات زیر را بررسی کنید.

۱-استفاده از کلمات Buzz را متوقف کنید:

من بسیار ناراحتم وقتی مردم از اسم وب سایت یا کلمات کلیدی خود برای کامنت در مورد وبلاگ های دیگر استفاده می کنند. اگر از کلمات نکات Blogging ، SEO ، SMO ، بازاریابی و سایر کلمات در نام پروفایل خود استفاده می کنید، شما به عنوان که نظر دهنده تاثیرگذار انتخاب نمی شوید. برای به دست آوردن احساس مثبت از خوانندگان و صاحبان وبلاگهایی که نظر شما را می بینند استفاده از این کلمات خودداری کنید.

طراحی سایت-مزایای کامنت مارکتینگ 

استفاده از این نوع کلمات BUZZ ممکن است باعث دلخوری افراد شود که ممکن است تأثیر بدی در پروفایل و شبکه شما ایجاد کند.

۲-محصولات خود را در کامنت تبلیغ نکنید:

شاید تعداد کمی از افراد نظاره گر بوده اند ، “سلام من یک محصول مشابه در وب سایت من دارم” “وب سایت من را برای مطالب یا اطلاعات مشابه دنبال کنید” و بسیاری از فعالیت های تبلیغاتی در سایت خود بررسی کنید که باعث می شود افراد نظر خود را خاموش کنند. درعوض، سعی کنید دانش خود را در وبلاگهای خود به اشتراک بگذارید و توجه خوانندگان را جلب کنید. وقتی به طور مرتب آنرا انجام می دهید این مانند جذابیت است.

۳-وب سایت را بشناسید:

قبل از اظهار نظر در مورد هر وبلاگ، سعی کنید پست ها و نظرات قبلی را بخوانید تا در یک مکالمه واقعی قرار گیرید. همچنین خواندن نظراتی که توسط افراد دیگر انجام می شود بسیار مهم است که در گفتگو مثبت قرار بگیرند. اگر فردی قبل از اظهار نظر خود سؤال مشابهی را پرسیده باشد ، ممکن است شانس خود را از دست بدهید.

۴-لینک های خود را هرگز اسپم نکنید:

از ارسال لینک های وبلاگ خود در نظرات و بحث ها خودداری کنید. انجام این کار باعث می شود مدیر به کامنت شما علامتی به عنوان هرزنامه داده و شما را از ارسال نظر در آینده منع کند. همیشه اطمینان حاصل کنید که لینک های سایت خود را با لینک شکسته ارجاع دهید، بنابراین به جای اسپم کردن، به عنوان مثال از “مرجع مقاله فوق” استفاده کنید. همچنین باید از صاحبان وبلاگ بخواهید که در صورت امکان لینک شکسته شما را تأیید کند. بسیاری از صاحبان وبلاگ سخاوتمندانه می توانند در صورت مرتبط بودن با آنچه که در مورد آنها نوشتند، لینک شما را کلیک کنند.

طراحی سایت-مزایای کامنت مارکتینگ 

۵-وبلاگهای مناسب را هدف قرار دهید:

بسیاری از افراد نظر خود را در مورد بلاگ ها و انجمن های بی ربط برای بک لینک می دهند. باید از این امر کاملاً پرهیز کرد، زیرا Google انتظار دارد که بک لینک شما در همان زمینه ساخته شوند.

۶-تعداد کلمات در یک کامنت:

اگر می خواهید یک عضو تأثیرگذار باشید، پس حتماً کامنتی را بنویسید که کمتر از ۱۵۰ کلمه نباشد. انجام این کار باعث ایجاد احساس مثبتی در خوانندگان و همچنین صاحبان سایت خواهد شد که ممکن است منجر به ایجاد بک لینک و روابط شود.

۷-در مباحث به طور مثبت شرکت کنید:

اگر احساس می کنید بخشی از مقاله وجود دارد که قسمتی از آن اشتباه است ، فقط آنها را به یک اظهار نظر مودبانه و محترمانه مورد هدف قرار دهید و بگویید “سلام ، من با آنچه در بالا گفتید موافقم، اما من به طور جدی با پاراگراف آخر موافق نیستم.” اما مطمئن شوید نکته‌ای که بیان کردید کاملاً صحیح است.

۸-از همان آواتار استفاده کنید:

از آنجا که همه ما به دنبال محبوبیت ، اعتماد و احترام هستیم، همیشه مطمئن شوید که هر زمان که به بلاگی می روید از همان نماد استفاده کنید. وبلاگ شخصی شما باشد یا موارد دیگری که دارید همیشه ثابت باشد و برای کامنت گذاشتن، همان ویژگی های قبلی خود را دنبال کنید. این به خوانندگان قبلی شما اجازه می دهد تا نظر ، سایت و اختیارات خود را به خاطر بسپارند.

۹-پاسخ به نظرات دیگر:

احتمالاً افرادی را مشاهده کرده اید که به طرز مثبتی به نظرات دیگران پاسخ می دهند. انجام این کار یک پایگاه کاربری قوی برای پروفایل شما ایجاد می کند و به یک قدرت آنلاین عالی منجر می شود.
پیروی از این نکات مطمئناً به شما کمک می کند تا خیلی زود قدرت آنلاین و اعتماد را از کاربران دریافت کنید. به یاد داشته باشید که کامنت هیچ ارتباطی با PageRank شما ندارد ، مردم تصور می کنند که PageRank سایت شما با درج نظرات می تواند بهبود یابد.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.