چرا باید رقبا را برای سئو جستجو کنید؟

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که دلیل اهمیت تجزیه و تحلیل سئو رقبا چیست و راهکارهایی نیز ارائه می دهیم تا در این مسیر به شما کمک برسانیم.

سه دلیل اهمیت تحلیل رقبا وجود دارد:

۱- شما می توانید آنچه را که آنها انجام می دهند خوب پیدا کنید
۲- شما می توانید مزایای استراتژیک پیدا کنید
۳- می توانید فرصتهای لینک سازی را پیدا کنید

در اینجا هر عنصری را که باید تجزیه و تحلیل کنید برای درک رقبای خود نشان داده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل رقبا:

۱- کلمات کلیدی آنها را بیابید

اولین قدم فرایند این است که ببینید رقبای شما چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.
آسانترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده از SEM Rush یا Ahrefs است.
در اینجا مشاهده می کنید که چگونه می توانید کلمات کلیدی رقبا را با SEM Rush پیدا کنید:

۱-URL رقیب خود را در نوار جستجو وارد کنید:

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل سئو رقبا

۲- در قسمت “Organic Research” روی “Positions” کلیک کنید:

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل سئو رقبا

۳- ببینید رقیب شما برای چه کلمات کلیدی رتبه دارد:

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل سئو رقبا

بعد از اینکه لیستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید ، وقت آن است که سئو سایت رقیب خود را تحلیل کنید.

۲- بهینه سازی سایت آنها را تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقبا در مورد سئو سایت مسئله ای وقت گیر نیست؟
شما می توانید اطلاعات ارزشمند زیادی را از استراتژی در محل خود و یا عدم وجود آنها جمع آوری کنید.

تراکم کلمه کلیدی

یکی از اولین مواردی که در صفحه ای نگاه می کنم که رتبه خوبی دارد، تراکم کلمات کلیدی است. این راهنمایی می کند که شما با چیدمان کلمات کلیدی چقدر نیاز دارید که تهاجمی باشید.

۱-به ابزار keyword density tool بروید و URL رقیب خود را وارد کنید:

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل سئو رقبا

۲-keyword density tool را برای کلید واژه مورد نظر بررسی کنید:

طراحی سایت-تجزیه و تحلیل سئو رقبا

این روند را برای همه ۱۰ رقبای دارای رتبه بندی تکرار کنید.
این یک تصویر کلی از آنچه که “برای کلمه کلیدی هدف” قابل قبول است، به شما می دهد.

اطلاعات META

پس از تجزیه و تحلیل تراکم کلمه کلیدی، شما باید اطلاعات META آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
بررسی کنید که چگونه داده های META خود را نوشتند.
آیا آنها از کلمات کلیدی LSI استفاده می کنند؟ آیا نسخه قوی است؟ آیا فراخوانی واضح برای اقدام وجود دارد؟

لینک سازی داخلی

تجزیه و تحلیل معماری سایت رقیب شما برای درک اعتبار وب سایت آنها مهم است.
سعی کنید تاکتیک های لینک داخلی آنها را بفهمید.
یک معماری قوی سایت به شما کمک می کند تا از بک لینک خود نهایت استفاده را ببرید.

۳- تجزیه و تحلیل محتوا

صفحات با محتوای بیشتر رتبه بهتری دارند.
به همین دلیل است که هدف نهایی ما باید ایجاد صفحه ای باشد که بسیار برتر از رتبه بندی برای کلید واژه هدف شما باشد.
با این گفته، باید چندین عنصر مختلف از محتوای رقبا را تحلیل کنید.

تعداد کلمه

محتوای SEO با فرم طولانی تمایل دارد عملکرد خوبی در Google داشته باشد.
برای دیدن طول کلمه در صفحات رقبای خود از قبل از ابزار تراکم کلمات کلیدی استفاده کنید.

منحصر به فرد بودن محتوا

محتوای شما باید متفاوت از رقبای شما باشد و نه تنها کپی پیست نباشد بلکه به شیوه ای متفاوت نوشته شده باشد.
برای ایجاد یک محتوا باید به صورت منحصر به فرد ساخته و تحقیق شود.

رسانه ها

ببینید آیا رقبای شما از تصاویر و فیلم ها در محتوای خود استفاده می کنند یا خیر. تصاویر و فیلم ها باعث می شود محتوا مفهوم تر شود و تجربه کاربر را بهبود بخشد.
وقتی تجربه کاربر را بهبود می بخشید ، Google صفحات شما را بیشتر دوست دارد.

لینک های خارجی

لینک های خارجی اعتبار محتوای شما را بهبود می بخشد و می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند. اگر رقبای شما پیوند برقرار نمی کنند ، از آن استفاده کنید و خودتان این کار را انجام دهید.

۴- طراحی آنها را تحلیل کنید

اگر سایت رقیب شما طراحی زیبایی دارد، شاید لازم باشد مقداری هزینه را برای خود سرمایه گذاری کنید.
اگر یک تجارت محلی هستید، این امر در مورد شما صدق می کند!
بسیاری از مشاغل محلی هنوز وب سایتهایی دارند که رابط دوستانه ای با تلفن همراه ندارند.
مخالفش هم درست است.
بیایید بگوییم رقیب شما رتبه خوبی دارد، اما آنها یک وب سایت زشت دارند.
این یک فرصت طلایی برای شماست که بتوانید در آن نبرد پیروز شوید.

۵- صفحه Google My Business رقبا خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقبای صفحه Google My Business فقط مربوط به مشاغل محلی است.
در این تحلیل ، شما سعی در کشف موارد زیر خواهید داشت:
آیا صفحه آنها به طور مرتب به روز می شود؟
آیا پست های آنها موفق است؟
آیا آنها از تصاویر استفاده دارند؟
آیا افراد صفحه را دنبال می کنند؟
اگر آنها هیچ یک از این موارد را ندارند، پس فرصتی برای شما است که بتوانید از عدم تلاش آنها سرمایه گذاری کنید.
اگر آنها این موارد را دارند، باید آنها را آنالیز کنید.

۶- شبکه های اجتماعی آنها را تحلیل کنید

شما نمی توانید تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو را نادیده بگیرید.
ما می توانیم در کل روز بحث کنیم که آیا شبکه های اجتماعی بر نتایج سئو تأثیر می گذارند، اما حقیقت این است:
یک کمپین مناسب برای شبکه های اجتماعی:
به شما در ایجاد روابط کمک می کند
به شما امکان تعامل با مشتریان را می دهد
به شما در بازاریابی مطالب کمک می کند
بنابراین، اگر رقبای شما در شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند، پس شما نیز نیاز دارید این فعالیت را انجام دهید.
بهترین راه برای کشف این است که به اکانت های شبکه اجتماعی آنها نگاه کنید و ببینید که چقدر فعال هستند.

۷- استراتژی های آفلاین آنها را تحلیل کنید

یک دلیل مهم برای تحلیل تلاشهای بازاریابی آفلاین رقیب شما وجود دارد:
جستجوی برند
جستجوی برند در Google می توانند نتایج SEO را از دو طریق تحت تأثیر قرار دهند:
جستجوهای برند شده در SERP ها نرخ کلیک بالایی را ایجاد می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد SERP CTR یک عامل رتبه بندی کوچک در گوگل است.
جستجوی برند به Google نشان می دهد که کاربران می خواهند درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. یا بخواهند به وب سایت شما برگردند زیرا آنها از مطالب شما لذت می برند.
نکته اصلی در اینجا این است که جستجوهای برند تجاری دارای اهمیت هستند.
این زمانی است که بازاریابی آفلاین وارد می شود.
تلاشهای تبلیغاتی آفلاین از قبیل: تبلیغات رادیویی، ایمیل مستقیم، تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات تلویزیونی/فیلم، تبلیغات بیلبورد و نمایشگاه ها و کنفرانس های تجاری ممکن است چشم اندازی برای جلب اطلاعات بیشتر درباره یک برند تجاری ایجاد کند.
حال سوال اینجاست:

چگونه می دانید آیا یک رقیب از تاکتیک های بازاریابی آفلاین استفاده می کند؟

دشوار است، اما چند روش وجود دارد
با رفتن به Google.com شروع کنید.
برای یافتن نسخه های آنلاین از ایمیل مستقیم رقیب خود، به جستجوی زیر جستجو کنید.
“رقیب + ایمیل”
“رقیب + کارت پستال”
“رقیب + تبلیغ روزنامه” و…
برای روزنامه ها می توانید مقاله محلی خود را انتخاب کنید یا سعی کنید نسخه آنلاین پیدا کنید.
همچنین می توانید وب سایت رقبا را برای نسخه آنلاین آگهی هفتگی یا ماهانه آنها بررسی کنید.
برای تبلیغات تلویزیونی / فیلم باید به دنبال نسخه آنلاین باشید.
سعی کنید به سایت یا کانال YouTube آنها مراجعه کنید.

۸- بک لینک های آنها را تحلیل کنید

هفت تاکتیک قبلی برای تجزیه و تحلیل کامل لازم است. اما ، در سال ۲۰۱۶ و برای آینده قابل پیش بینی، بک لینک ها هنوز یک قطعه بزرگ از معما هستند.
دو دلیل وجود دارد که باید بک لینک رقیب خود را آنالیز کنید:
برای یافتن فرصتهای لینک سازی
برای تعیین اینکه آیا باید بک لینک آنها را چک کنید
برای تجزیه و تحلیل خود از ابزارهای زیر استفاده کنید:

Ahrefs

Majestic

Open Site Explorer

Open Link Profiler

Web Me Up

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.