نحوه غیرفعال کردن Google AMP و حذف محتوای AMP از جستجوی Google

بیشتر کاربران از طریق تلفن های همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. اما ، همه سایت ها هنوز با موبایل سازگاری ندارند. بنابراین، گوگل پروژه های به نام AMP را برای اطمینان از برآورده شدن انتظارات کاربر از وب سایت آغاز کرد.
شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Google در حال بررسی AMP به عنوان یک عامل رتبه بندی است، اما این درست نیست. برخی از وبلاگ نویسان مشاهده کرده اند که سایت آنها پس از فعال کردن AMP سریع بارگیری می شود. اما از طرف دیگر وجود تبلیغات و ثبت نام خبرنامه در دستگاه های تلفن همراه را از دست می دهند. این ذهن آنها را برای غیرفعال کردن AMP مشغول ساخته است.

چگونه Google AMP را غیرفعال کنیم؟

بعد از در نظر گرفتن شرایط فوق، شما در مرحله ای هستید که ممکن است احساس کنید که از AMP استفاده نمی کنید یا Google AMP را غیرفعال می کنید. اما، در واقعیت، شما نمی توانید آن را خاموش کنید. به این دلیل است که وقتی Google را در دستگاه تلفن همراه خود جستجو می کنید، Google تشخیص می دهد که یک دستگاه تلفن همراه است و درخواست جستجوی شما را از طریق سرورهای AMP آنها و نه از طریق سرورهای معمولی، دوباره مورد بررسی قرار می دهد.
بنابراین، باعث می شود این پیوند به سیستم AMP Google تبدیل شود. اما، می توانید محتوای AMP خود را از نتایج جستجو حذف کنید. Google حتی راهنمایی در مورد چگونگی حذف محتوای AMP از نتایج جستجو را توصیه کرده است.

چرا حذف AMP یک ایده ی عالی است؟

برای لحظه ای، بیانیه “سرعت به عنوان یک عامل درجه بندی” فراموش کنید. تا آنجا که به ارزش پولی و برند تجاری مربوط می شود، اگر وبلاگ شما به دلیل AMP عملکرد خوبی نداشته باشد، چرا ریسک می کنید؟
تصور کنید که اگر ۱۰۰۰ صفحه دارید، مطمئن نیستید که تمام صفحات AMP به درستی کار می کنند یا نه؟ Google Search Console اطلاعات محدودی را به نمایش می گذارد، برای یک مدیر وب سایت برای تجزیه و تحلیل قابلیت استفاده صفحات AMP کافی نیست.
در حال حاضر ، AMP یک عامل رتبه بندی برای SERP های موبایل نیست. بله، بسیار جالب است که بخاطر رتبه بندی در زیر عنوان “مطالب ویژه” ، ناشران خبری را جذاب کنید. اما، در مورد یک وبلاگ جدید چطور؟ آیا

ارزش آن را دارد که خطر ابتلا به AMP را بپذیرد؟

پاک کردن rel = “amphtml” از قسمت head:
Google صفحات AMP را با لینک نشانه گذاری rel = “amphtml” شناسایی می کند، که در header وب سایت قرار دارد. برای حذف rel = “amphtml”، مراحل زیر را دنبال کنید. با استفاده از regex ، string را مطابقت دهید و هر مقدار را که می خواهید جایگزین کنید. برای انجام این کار، افزونه Real-Time Find and Replace را نصب و فعال کنید.

طراحی سایت-حذف محتوای AMP از جستجوی Google

در بخش ابزارها ، بر روی Real-Time Find and Replace کلیک کنید.

-بر روی Use Regex کلیک کنید.
-در قسمت find ، این کوئری را همانطور که هست وارد کنید
<link rel=”amphtml” href=”(.+)” >
بعد، فیلدها را جایگزین کنید و آن را خالی بگذارید.
بر روی به روزرسانی کلیک کنید
حذف این نشانه گذاری به این معنی است که به Google بگوییم که نسخه AMP صفحه یا سایت نداریم. در اینجا یک مشکل نهفته است؛ Google ممکن است صفحات نسخه AMP را به عنوان آدرس URL تکراری در نظر بگیرد.
این شرایط می تواند رخ دهد زیرا ما نشانگر رابطه را حذف کرده ایم. بنابراین، در اینجا ما باید با استفاده از NOINDEX برای حذف صفحات AMP از جستجوی Google ، راه حل را اضافه کنیم. برای انجام این کار ،
AMP را برای تنظیمات WP plugin باز کنید.
روی SEO کلیک کنید
خط کد زیر را در بخش مربوط به صفحه AMP اضافه کنید:
>meta name=”robots” content=”noindex,follow”/>
اگر از افزونه AMP برای WP استفاده نمی کنید، می توانید از افزونه Glue برای Yoast SEO & AMP استفاده کنید تا برچسب متا را در صفحات AMP خود اضافه کنید.

به قسمت SEO و سپس به قسمت AMP بروید.
در قسمت Design، کد گفته شده را درExtra code در <head> اضافه کنید

طراحی سایت-حذف محتوای AMP از جستجوی Google

اکنون، با تنظیم NOINDEX برای صفحه AMP انجام می شود. کار بعدی که شما باید انجام دهید:

-به Google Search Console بروید.
-بهProperty و Sitemaps خود بروید.
-کادر نقشه سایت XML را علامت بزنید و روی ارسال مجدد کلیک کنید.

انجام این کار به معنای درخواست Google از NOINDEX صفحات AMP شما و مجددا ایندکس کردن در URL های اصلی است. ممکن است چند روز طول بکشد. پس از مشاهده غیرفعال کردن AMP ، می توانید افزونه AMP را غیرفعال و حذف کنید.

غیرفعال کردن افزونه AMP و افزودن تغییر مسیرها:

افزونه AMP را غیرفعال کنید و کد زیر را در پرونده .htaccess در فهرست root قرار دهید. برای ویرایش پرونده .htaccess روی سرور خود، این راهنما را دنبال کنید.
# Redirect from AMP to non-AMP page
RewriteRule ^(.*)\/amp$ $1 [R=301,L]

نتیجه:

استفاده از یکی از این دو روش باعث می شود بازدید کننده سایت شما خطا ۴۰۴ را تجربه نکند. بنابراین ، سایت شما به طور خودکار رتبه قبلی را در موتور جستجو کسب می کند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.