سرعت سایت چیست؟

سرعت صفحه اغلب با “سرعت سایت” اشتباه گرفته می شود ، که در واقع سرعت سایت برای نمونه ای از بازدیدهای صفحه در یک سایت است. سرعت سایت را می توان در “زمان بارگذاری سایت” توصیف کرد.
می توانید سرعت سایت خود را با PageSpeed Insights Google ارزیابی کنید. PageSpeed Insights Speed Score شامل داده هایی از CrUX (گزارش کاربری Chrome) و گزارش در مورد دو معیار مهم سرعت است:

  • ۱- رنگ محتوا (FCP)
  • ۲-DOMContentLoaded (DCL).

بهترین روش های SEO

گوگل سرعت سایت (و در نتیجه سرعت صفحه) را اعلام کرده است، سیگنالی است که الگوریتم آن برای رتبه بندی صفحات استفاده میشود.تحقیقات نشان داده Google ممکن است سرعت سایت را در نظر بگیرد ، Google می تواند به طور خاص زمان بایت اول را اندازه گیری کند.سرعت سایت برای تجربه کاربر نیز مهم است. صفحاتی که مدت بار بیشتری دارند ، دارای گزاف گویی بالاتر و زمان متوسط پایین در صفحه هستند. همچنین نشان داده شده است که بارهای طولانی تر نیز بر تبدیل ها تأثیر منفی دارند.
در اینجا چند روش مختلف برای افزایش سرعت سایت شما وجود دارد:

روش های افزایش سرعت سایت

۱-فعال کردن فشرده سازی

برای کاهش اندازه پرونده های CSS ، HTML و JavaScript که از ۱۵۰ بایت بزرگتر است ، از Gzip ، یک نرم افزار برای فشرده سازی پرونده استفاده کنید.
از gzip در پرونده های تصویری استفاده نکنید. درعوض ، اینها را در برنامه ای مانند فتوشاپ فشرده سازی کنید تا بتوانید کنترل کیفیت تصویر را حفظ کنید.

۲-به حداقل رساندن CSS ، JavaScript و HTML

با بهینه سازی کد خود (از جمله از بین بردن فاصله ها ، کاما و سایر شخصیت های غیر ضروری) می توانید سرعت سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. همچنین نظرات کد ، قالب بندی و کد استفاده نشده را حذف کنید.

۳-تغییر مسیر را کاهش دهید

هر بار که صفحه به صفحه دیگری هدایت می شود ، بازدید کننده شما زمان بیشتری را برای انتظار تکمیل چرخه درخواست پاسخ HTTP روبرو می کند.

۴-جلوگیری از مسدود کردن JavaScript

قبل از ارائه صفحه ، مرورگرها مجبور هستند با تجزیه HTML ، یک درخت DOM بسازند. اگر مرورگر شما در طول این فرآیند با اسکریپتی روبرو شود ، باید قبل از ادامه کار آن را متوقف و اجرا کند.
گوگل پیشنهاد می کند از مسدود کردن JavaScript جلوگیری کنید.

۵-حافظه پنهان ذخیره مرورگر

مرورگرها اطلاعات زیادی را ذخیره می کنند (شیوه نامه ها ، تصاویر ، پرونده های JavaScript و موارد دیگر) به گونه ای که وقتی یک بازدید کننده به سایت شما بازمیگردد ، مرورگر مجبور به بارگیری مجدد کل صفحه نمی شود. از ابزاری مانند YSlow استفاده کنید تا ببینید آیا قبلاً تاریخ انقضا برای حافظه نهان خود تعیین کرده اید یا خیر. سپس عنوان “منقضی شده” خود را تعیین کنید تا چه مدت می خواهید آن اطلاعات را ذخیره کنید. در بسیاری موارد ، مگر اینکه طراحی سایت شما به طور مکرر تغییر کند ، یک سال یک دوره زمانی مناسب است. Google در اینجا اطلاعات بیشتری درباره اعمال نفوذ در حافظه پنهان دارد.

۶-زمان پاسخگویی سرور را بهبود بخشید

زمان پاسخگویی سرور شما تحت تأثیر میزان ترافیکی است که شما دریافت می کنید ، منابعی که هر صفحه از آن استفاده می کنید ، نرم افزاری است که سرور شما استفاده می کند و راه حل میزبانی مورد استفاده شماست. برای بهبود زمان پاسخگویی سرور ، به دنبال تنگناهای عملکرد مانند جستجوی داده های کند ، مسیریابی کند یا فقدان حافظه کافی باشید و آنها را برطرف کنید.

۷-شبکه توزیع محتوا

شبکه های توزیع محتوا (CDN) که به آن شبکه های تحویل محتوا نیز گفته می شود ، شبکه سرورهایی هستند که برای توزیع بار تحویل محتوا استفاده می شوند. در اصل ، نسخه های سایت شما در مراکز داده های مختلف و از لحاظ جغرافیایی متنوع ذخیره می شوند تا کاربران دسترسی سریعتر و مطمئن تری به سایت شما داشته باشند.

۷-بهینه سازی تصاویر

مطمئن باشید که تصاویر شما از اندازه مورد نیاز بزرگتر نیستند ، که در قالب پرونده مناسب هستند (PNG معمولاً برای گرافیکهایی با کمتر از ۱۶ رنگ بهتر است در حالی که JPEG ها معمولاً برای عکسها بهتر هستند) و برای وب فشرده می شوند .
برای ایجاد الگویی برای تصاویری که از سایت خود استفاده می کنید مانند دکمه ها و آیکون ها از sprites CSS استفاده کنید. sprites CSS تصاویر شما را با یک تصویر بزرگ ترکیب می کند که همه به طور همزمان بارگیری می شود و سپس تنها بخش هایی را که می خواهید نشان دهید نمایش می دهد. این بدان معناست که شما در وقت خود صرفه جویی می کنید و باعث نمی شوید کاربران منتظر بارگذاری چندین تصویر باشند.
PageSpeed افزونه های مرورگر را از Google و Firefox و Chrome دریافت کنید تا به شما در شناسایی مواردی که باعث کند شدن سایت شما می شوند کمک کنید.
YSlow این افزونه Firefox دارای یک سیستم درجه بندی است که به شما کمک می کند سرعت سایت خود را به خوبی انجام دهید و بینشی در مورد چگونگی بهبود سرعت سایت خود ارائه دهید. از آن در رابطه با Firebug استفاده می شود.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.