ترافیک ارگانیک چیست؟

اصطلاح “ترافیک ارگانیک” برای بازدیدکنندگانی که در نتیجه وب سایت شما با نتایج جستجو واقعی در وب سایت شما فرود می آیند، استفاده می شود. ترافیک ارگانیک برعکس ترافیک پولی است که بازدیدهای حاصل از تبلیغات پولی را تعریف می کند. بازدیدکنندگانی که به عنوان ارگانیک در نظر گرفته می شوند وب سایت شما را پس از استفاده از موتور جستجو مانند گوگل یا بینگ پیدا می کنند ، بنابراین توسط هیچ وب سایت دیگری به آنها مراجعه نمی کنند.
آسانترین راه برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما، انتشار منظم مطالب مرتبط و با کیفیت در وبلاگ شماست. این تنها یکی از استراتژی های مورد استفاده برای دستیابی به بازدید کنندگان جدید است. استراتژی که مستقیماً بر بهبود ترافیک ارگانیک متمرکز است ، سئو یا بهینه سازی موتور جستجو نامیده می شود.
ترافیک ارگانیک از نتایج ظاهری سایت در نتیجه جستجویی حاصل می شود که کاربران در موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo یا Bing انجام می دهند. ترافیک ارگانیک ترافیک رایگان است و این چیزی است که باعث می شود نوع ترافیکی که صاحبان وب سایت بیشترین علاقه را برای دستیابی به آن دارند.

طراحی سایت-راهکارهای افزایش ترافیک ارگانیک

مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics

اولین قدم برای تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک، در Google Analytics که باید انجام دهید دسترسی به گزارش گروه بندی کانال است که با کلیک روی Acquisition / All Traffic / کانال پیدا می کنید. بنابراین ، می توانید ترافیک وب سایت های مختلف را از طریق منابع مشاهده کنید. با دسترسی به جستجوی ارگانیک ، می توانید شاخص های مربوط به ترافیک ارگانیک را با جزئیات، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
این گزارش یکی از مهمترین ارزیابی نتایج استراتژی بهینه سازی سئو است. شما می توانید معیارهای پیشرفته تری ، مانند صفحات فرود و کلمات کلیدی بیشتری را که به سایت جلب کرده اید و بسیاری از شاخص های مرتبط دیگر را آنالیز کنید.
Analytics برنامه ای است که به طور رایگان توسط Google ارائه می شود و بر همه فعالیت ها در یک صفحه وب ، یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت نظارت می کند. معمولاً بیشتر صاحبان سایت از این ابزار برای مشاهده ترافیک سایت، میانگین زمان صرف شده توسط بازدید کنندگان سایت، تعداد صفحات بازدید شده، منابع ترافیکی (مستقیم، ارگانیک، ارجاعی، ترافیک پرداخت شده) استفاده می کنند، به علاوه کلمات کلیدی ایجاد شده ترافیک ارگانیک تفسیر اطلاعات نمایش داده شده در حساب، کیفیت ترافیک و منابعی را که تولید می کند ، به ما نشان می دهد. GA برای نظارت بر هرگونه فعالیت در وب سایت ضروری است. این که آیا ما در مورد ترافیک ارگانیک یا ترافیک پولی (ترافیک تبلیغاتی) صحبت می کنیم، می توان عملکرد کلمات هدفمند را تحلیل کرد.
اگر search console را با حساب Analytics متصل می کنید ، می توانید تمام اطلاعات مربوط به آن را در Analytics که تبدیل شده است، مشاهده کنید. اکنون می دانید که کدام کلمات کلیدی بهتر تبدیل می شوند و برای افزایش ترافیک ارگانیک ناشی از آنها و فروش بیشتر روی آنها تمرکز می کنید.

طراحی سایت-راهکارهای افزایش ترافیک ارگانیک

ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم یعنی کلیه کاربرانی که URL یک وب سایت را مستقیماً در نوار جستجوی مرورگر خود وارد کرده اند. ترافیک مستقیم شامل کاربرانی است که از طریق دسته “موارد دلخواه” یک مرورگر بر روی لینک سایت کلیک کرده اند.
در بسیاری از موارد ، از کارمندان داخلی ، شرکا یا مشتریان فعلی که از طریق سایت شما عبور می کنند به حساب خود متصل می شوند. اما در صورتی که کاربران به طور خودجوش به سایت شما بیایند ، این نشان دهنده توفیق زیاد است.
به دست آوردن بازدید کنندگان جدید ضروری است، اما حفظ آنها حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجا که توسط بازدید کنندگان مربوط ساخته شده است، ترافیک مستقیم یک نشانه اساسی برای سلامت سایت است. تعداد بازدیدهای مستقیم، نسبت آنها در کل بازدیدها و همچنین رفتار کسانی که مستقیماً به سایت رفته اند، از شاخص های مهم در تحلیل کیفیت ترافیک وب سایت هستند.

تفاوت بین ترافیک مستقیم و ترافیک ارگانیک

از یک طرف ترافیک ارگانیک داریم و از طرف دیگر ترافیک مستقیم. دو منبع کاملاً متفاوت وجود دارد. اما وقتی شخصی آدرس دقیق سایت را در موتور جستجو می کند، به آن ترافیک جستجوی برند گفته می شود.
Traffic واحد اندازه گیری ورودی یک وب سایت است. هدف هر سایتی جذب ترافیک است زیرا تعداد زیادی از بازدید کنندگان تعداد زیادی مشتری را برای شرکت نشان می دهد و مشتریان درآمد ایجاد می کنند. در عین حال ، مهم است که بدانیم انواع ترافیک چیست، چگونه و کی می توانیم بازدید کننده را جذب کنیم.
ترافیک مستقیم با دسترسی مستقیم سایت نشان داده می شود. این نوع ترافیک شامل کاربرانی می شود که بطور مستقیم و مرتباً بدون استفاده از موتورهای جستجو به همان وب سایت دسترسی پیدا می کنند.

چگونه ترافیک ارگانیک را افزایش دهیم؟

همه ما می خواهیم ترافیک ارگانیک بیشتری در سایتهایی که مدیریت می کنیم ، داشته باشیم. در مورد فروشگاه های آنلاین و سایت های ارائه خدمات، در هر یک از این موارد، حجم بیشتری از ترافیک مربوطه به افزایش تعداد سفارشات، گردش مالی یا درآمد حاصل از تبلیغات منعکس می شود.

طراحی سایت-راهکارهای افزایش ترافیک ارگانیک

۱-SEO را در نظر داشته باشید!

مهمترین مزیت SEO این است که نتایج دائمی را ارائه می دهد. به جای اینکه تلاش های خود را برای تبلیغات در سراسر اینترنت پخش کنید، بهتر است سایت خود را برای ربات های موتور جستجو تنظیم کنید که در صفحات وب شما پرسه می زنند. نکته اساسی در جستجوی کلمات کلیدی، انتخاب آنها توسط حجم جستجوی کلمات کلیدی است. آنها تا زمانی که تعادل بین کلمات جستجوی بالا و کلمات کم رقابت را حفظ کنید، به شما در رشد ارگانیک در موتورهای جستجو کمک می کنند.

۲-برای سایت یا فروشگاه آنلاین خود یک وبلاگ ایجاد کنید

اگر فروشگاه آنلاین شما وبلاگ فعال ندارد، باید یکی از آنها را ایجاد کنید. وبلاگ نویسی روشی بسیار مؤثر برای جذب مخاطب و ایجاد ترافیک بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر برای تجارت شما است. این مسئله به سئو سایت شما کمک شایانی می کند.
با پیوند وبلاگ و فروشگاه آنلاین خود، Google شما را به خود مرتبط می کند و مکان بهتری را در نتایج جستجو به شما می دهد.
یک مقاله با کیفیت وبلاگ داستانهایی را نشان می دهد که بازدید کنندگان را به خود جذب می کند و ضمن افزایش شانس درگیری آنها را به مصرف کننده تبدیل می کند.

۳-در رسانه های اجتماعی فعال باشید!

گفته می شود اگر در رسانه های اجتماعی حضور ندارید، فعال خود را آغاز کنید. برای کسب و کار شما، محتوای با کیفیت در سایت و وبلاگ مهم است، اما به سایر وب سایت ها (بک لینک) و در رسانه های اجتماعی نیز به لینک نیاز خواهید داشت. با انتشار پست وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی، سیگنال های اجتماعی Google ارسال می شود که می تواند در دستیابی به رتبه های بهتر کمک کند.

۴-از طراحی غافل نشوید!

اولین تاثیر و تمام تجربه ای که کاربر در سایت دارد در نحوه تبدیل وب سایت شما مهم است. اغلب، نرخ bounce rate بالا ناشی از یک رابط وب سایت غیر دوستانه است. به عبارت دیگر ، اگر به سایتی برسیم و نتوانیم منوی پیمایش را پیدا کنیم و مورد حمله پاپ آپ قرار بگیریم، ما به احتمال زیاد صبر نداریم که آنچه را لازم داریم جستجو کنیم.

طراحی سایت-راهکارهای افزایش ترافیک ارگانیک

۵-پاراگراف اول و عناوین

به عنوان یک عامل رتبه بندی در صفحه، پاراگراف اول و عناوین مهم هستند. تمام عناصر موجود در صفحه با توجه به کلمات کلیدی بهینه شده اند. پاراگراف اول باید کلمات کلیدی مهم را شامل شود و توضیح دهد که کاربر در مقاله چه خواهد یافت. زیرنویس هایی که در صفحه ظاهر می شوند از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا به خواننده کمک می کند خیلی سریع آنچه را که در آن صفحه می یابد درک کند. اگر یک کاربر صفحه را اسکن کند و در ثانیه های ابتدایی آنچه را که لازم دارد به دست نیاورد، به احتمال زیاد آن را از دست می دهد. زیرنویس ها همچنین در ساختار محتوا کمک می کنند.

۶-تصاویر بهینه سازی شده

به نظر شما تصاویر تجارت الکترونیکی چقدر مهم هستند؟ آیا اگر نمی دیدید می دانستید چگونه محصولی را خریداری می کنید؟ اکثریت قریب به اتفاق سایتهای تجارت الکترونیکی از همان عکس های تهیه کنندگان استفاده می کنند. اگر آنها از اهمیت بالایی برخوردار باشند، فکر می کنم ارزش آن را داشته باشد که روی تصاویر محصول حرفه ای سرمایه گذاری کنید. و تنظیم متن مناسب ALT بر روی تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی اصلی، اگر می خواهید یک وب سایت بهینه سازی شده داشته باشید ، ضروری است.

۷-عنوان و توضیحات متا

عنوان و توضیحات متا بسیار مهم است. نحوه مشاهده پیوند شما در صفحات نتایج موتور جستجو ، شرح می دهد که پس از کلیک به صفحه ای که کاربر به آن می رسد چه چیزی را در انتظار خواهد داشت.
شما باید کلمات کلیدی را معرفی کنید که می خواهید صفحه در عنوان و توضیحات متا رتبه بندی شود و یک پیام واضح و تبدیل را حفظ کند. این CTR را بهبود می بخشد و در وب سایت خود بازدید کننده بیشتری خواهید داشت.

۸-انتشار مطالب محور به محتوای خاص برای حوزه فعالیت

شما باید بازار خوبی را فعال کنید و نیازهای مشتری را درک کنید تا آنچه را که می خواهند به آنها ارائه دهید. شما باید اطلاعات دقیقی و مشخص درباره آنچه محصول یا پیشنهاد ارائه می دهد ارائه دهید. ایجاد محتوا بهینه شده برای ترافیک ارگانیک و در مبحث مناسب، بازدیدکنندگان با کیفیتی را ایجاد می کند که به نوبه خود تبدیل می شوند و فروش بیشتری را به همراه دارند.

طراحی سایت-راهکارهای افزایش ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک در Google Analytics چیست؟

ترافیک ارگانیک ترافیکی است که از دسترسی به سایت از جستجوهای بازدید کننده در Google ، Yahoo ، Bing یا سایر موتورهای جستجو حاصل می شود. این ترافیک است که شما “به طور طبیعی” دریافت می کنید و از همه مطلوب تر است. این ترافیک هدفمند است ، افرادی که به سایت مراجعه می کنند پس از جستجو توسط کلمات کلیدی یا عباراتی که مربوط به مباحث مطرح شده در وب سایت باشد، می آیند.

چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟

ترافیک ارگانیک بسیار مهم است زیرا به عملکرد درست سایت کمک می کند و می تواند محبوبیت سایت را افزایش دهد. اگر چیزهای مختلفی را در آن سایت بفروشید، ترافیک ارگانیک به شما کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشید.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.