تفاوت لینک فالو و نوفالو

لینک ها به این صورت هستند که رباتهای موتور جستجو روابط بین وب سایتها را چگونه ببینند. آنها از طریق یک وب سایت به وب سایت دیگر از طریق لینک های dofollow، با عبور از لینک های nofollow، سفر می کنند. اما پیوندهای nofollow همچنین می توانند ارزش خود را به وب سایت شما اضافه کنند. درک چگونگی پیوند سایر وب سایت ها به شما اولین قدم مهم در ایجاد پروفایل بک لینک سالم برای وب سایت شماست.
لینک های خارجی با کیفیت بالاتر که به وب سایت شما نشان می دهند، ترافیک بیشتری ایجاد می کند؛ نه فقط از طرف افرادی که بر روی این لینک ها بلکه از طریق موتورهای جستجو کلیک می کنند.
ابزارهای مقایسه سایت الکسا می توانند داده های لینک رقبا را به شما نشان دهند.شرکت طراحی سایت و سئو سایت اینتن در این مقاله به بررسی تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow می پردازد تا از ارزش هر یک آشنا شوید:

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

ارزش بک لینک

موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، کیفیت و کمیت لینک های ورودی را معیار اندازه گیری ارزش وب سایت شما می دانند. گوگل از سال ۲۰۰۵ با استفاده از یک سیستم PageRank برای تعیین میزان ارزش یک صفحه در نتیجه تعیین می کند که چگونه می تواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد. این سیستم مقدار پیوندهایی را که به یک صفحه یا وب سایت نشان می دهند در نظر می گیرد. پیوندهای با ارزش بالا باعث می شوند سایت شما در نتایج جستجو به لیست بالا برود.
بنابراین ، برای اطمینان از اینکه انواع بک لینک را به درستی تهیه کنید ، چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که از لینک های فالو و نوفالو به درستی در وب سایت خود استفاده می کنید؟

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

لینک Dofollow چیست؟

لینک Dofollow حالت پیش فرض یک پیوند است. به بیان دیگر، هر پیوندی بدون ویژگی نوفالو یک لینک فالو است.
هنگامی که وب سایت دیگری با پیوند استاندارد (با نام dofollow) به شما پیوند می دهد ، می تواند مستقیماً در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

در اینجا مثالی از پیوند dofollow معمولی در مقاله آورده شده است:

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

کد نوشته شده برای لینک dofollow بدین صورت خواهد بود:

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

لینک های dofollow چگونه در رتبه بندی سایت تأثیر می گذارد؟

رباتهای موتور جستجو وب را از طریق پیوندهای dofollow می چرخانند ، اینکه چه کسی به چه کسی پیوند می دهند. این روابط نوعی اقتدار را می پذیرد که جوانب مثبت SEO از سایتی به سایت دیگر “link juice” می نامند.
به عنوان مثال ، بیایید یک سایت معتبر با پیوندهای PageRank بالا به شما بگوییم. سپس موتورهای جستجو سایت شما را با اعتبار بیشتری می بینند و ممکن است PageRank شما را افزایش دهند. این می تواند رتبه شما را در نتایج موتور جستجو بهبود بخشد.

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

چگونه می توان یک لینک dofollow ایجاد کرد؟

وقتی پیوند جدیدی را در وب سایت خود ایجاد می کنید ، مانند یک پست جدید در وبلاگ ، معمولاً بصورت پیش فرض dofollow خواهد بود.
وقتی در سایت شخص دیگری باشد ، نمی توانید پیوند nofollow را به dofollow تغییر دهید. بهتر است قبل از دستیابی به صاحب سایت، متوجه شوید که کدام نوع پیوندها به طور معمول پیوندهای ناگهانی هستند و از آنها می پرسند که آیا می توانند پیوند را دنبال کنند (برچسب nofollow را در پیوند حذف کنید) به وب سایت خود بزنید.
به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که پیوندهای nofollow معمولی هستند – و این لزوما چیز بدی نیست.

لینک Nofollow چیست؟

برای کاربران متوسط وب سایت ، لینک های dofollow و nofollow دقیقاً یکسان هستند. با این حال، لینک های nofollow شامل یک قطعه کد به نام یک ویژگی هستند که به رباتهای موتور جستجو اجازه می دهد تا پیوند را دنبال نکنند. این قطعه کد اینگونه به نظر می رسد:

rel=“nofollow”

در اینجا مثالی از پیوند nofollow وجود دارد:

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

این کد به نظر می رسد که به ربات های موتور جستجو می گوید پیوند را دنبال نمی کنند.

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

براساس گوگل ، پیوندهای nofollow هیچ PageRank را به وب سایت پیوندی منتقل نمی کنند. این بدان معنی است که پیوندهای nofollow که به وب سایت شما نشان می دهند به طور مستقیمی روی موقعیت سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر نمی گذارند. پیوندهای Nofollow مانع از سودآوری متخصصین SEO در ارتباط با لینکهایی می شود که در بخش نظرات سایتها دارای قدرت بالا بوده اند.

پیوندها از انواع محتوای زیر، معمولاً لینک های nofollow هستند:

-نظرات وبلاگ
-رسانه های اجتماعی
-انجمن ها
-اطلاعیه های مطبوعاتی
-محتوای حمایت شده
-ابزارک ها

بنابراین ، اگر به دنبال افزایش اختیار وب سایت خود با ایجاد پیوند هستید ، بیشتر وقت خود را برای گذاشتن نظرات در وبلاگ ها یا ارسال بیانیه های رایگان مطبوعاتی سرمایه گذاری نکنید.

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow

آیا لینک های nofollow ارزشی دارند؟

اگرچه لینک های nofollow ممکن است به طور مستقیم PageRank وب سایت شما را افزایش ندهد ، اما آنها هنوز هم می توانند از چندین طریق به ارزش کمک کنند.

۱- لینک های nofollow برای پروفایل بک لینک واقعی ضروری است.

طبیعی است که یک وب سایت دارای ترکیبی از لینک های nofollow و dofollow باشد که به آن اشاره دارد. در واقع ، به روزرسانی پنگوئن Google تشخیص داده است که داشتن همه پیوندهای dofollow برای یک وب سایت مشکوک است. (به خصوص اگر این پیوندها دارای anchor text یکسان باشند!) در نظر بگیرید یک پروفایل بک لینک را که طبیعی به نظر می رسد ، پرورش دهید. نیازی نیست با هر سایت با لینک nofollow با یک dofollow ارتباط برقرار کنید.

۲- پیوندهای Nofollow می توانند باعث ایجاد ترافیک و افزایش قرار گرفتن در معرض برندینگ شوند.

بسیاری از لینک هایی که از وب سایتهای پر ترافیک دریافت می کنید، به صورت نامعتبر و nofollow تنظیم شده اند. در حالی که ممکن است آنها به طور مستقیم به PageRank وب سایت شما کمک نکنند ، وقتی افراد برای بازدید از سایت شما کلیک می کنند می توانند منبع بزرگی از ترافیک باشند. (بازدید کننده هایی که از طریق لینکی از وب سایت متفاوت به سایت شما می آیند در Google Analytics به آنها مراجعه می کنند.)
این که چگونه ترافیک در آن زمان با سایت شما درگیر می شود می تواند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارد ، حتی اگر شما هیچ گونه “link juice” دریافت نکنید. افرادی که وقت خود را در سایت شما می گذرانند ، با کلیک روی صفحه و به اشتراک گذاری صفحات ، همه می توانند تفاوت ایجاد کنند.

۳- لینک های Nofollow می توانند به رشد لینک های dofollow شما کمک کنند.

هرچه افراد بیشتری از شما بشنوند ، شانس شما برای پیوندهای dofollow به صورت ارگانیک افزایش می یابد.

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow

چه موقع از لینک های Nofollow و Dofollow در سایت خود استفاده کنید؟

تاکنون ، ما درمورد لینک های nofollow و dofollow از نظر شخص دیگری که به سایت شما پیوند داده است ، بحث کرده ایم. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید وقتی به سایت های شخص ثالث پیوند می دهید ، از ویژگی nofollow استفاده کنید.
به عنوان مثال، تبلیغات، پست های بلاگ حمایت شده، تبلیغات پیوند متنی و سایر پیوندهای حاصل از روابط پولی باید از ویژگی nofollow استفاده کنند. این کمک می کند تا به Google روشن شود که شما در تلاش نیستید که این سیستم را با یک طرح پیوند بازی کنید.
علاوه بر این ، هر محتوا که به طور بالقوه می تواند “غیر قابل اعتماد” در نظر گرفته شود ، باید از ویژگی nofollow نیز برای پیوندها استفاده کند. در صورتی که به سایت خود اجازه دهید ، این شامل نظرات است. (یک افزونه وردپرس می تواند به شما در مدیریت پیوندهای nofollow برای سایت های وردپرس کمک کند.)

چگونه می توان یک لینک nofollow ایجاد کرد؟

بیایید بگوییم که شما یک پست تبلیغاتی را در وبلاگ خود قبول کرده اید. برای افزودن ویژگی nofollow به پیوندهای درون مقاله ، باید کد را اصلاح کنید:
در ویرایشگر وبلاگ خود ، به HTML بروید تا بتوانید مستقیماً کد را ویرایش کنید.
پیوند موردنظر برای ایجاد nofollow را پیدا کنید.

ویژگی nofollow را به این صورت اضافه کنید:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”nofollow”>Example anchor text</a>

چگونه می توانیم بگوییم که آیا یک پیوند nofollow است یا Dofollow

پیوندهای nofollow و dofollow برای کاربران وب قابل تشخیص نیست. با این حال ، چند روش وجود دارد که می توانید تفاوت را بیابید : می توانید به صورت دستی بررسی کنید ، یا می توانید از افزونه Chrome استفاده کنید که پیوندهای nofollow را برجسته می کند.
برای چک کردن دستی یک صفحه ، منبع صفحه را مشاهده کنید. به عنوان مثال در مرورگر Chrome ، روی منوی View و سپس روی Developer کلیک کنید. بعد ، Source View را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود ، کد منبع برای صفحه مورد نظر خود را مشاهده می کنید. در صفحه جستجو برای nofollow جستجو کنید. برای باز کردن نوار جستجو ، کلید Ctrl F را تایپ کنید ، سپس “nofollow” را وارد کنید. اگر این کلمه در صفحه استفاده شده است، برای شما برجسته خواهد شد. برای بررسی همه پیوندها ، می توانید “href” را جستجو کرده و پیوندها را جستجو کنید.
اگر می خواهید صفحات زیادی را برای پیوندهای nofollow بررسی کنید ، از افزونه استفاده کنید. NoFollow Chrome Extension همه پیوندهای nofollow را به رنگ قرمز نشان می دهد.

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow 

نحوه یافتن اطلاعات بک لینک رقبا

برای تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا ، این مراحل را دنبال کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی الکسا می توانند کمک کنند.
-قوی ترین رقبای عملکردی خود را مشخص کنید.
-تجزیه و تحلیل کنید که آنها از کجا بک لینک دریافت می کنند.
برای سایت های authority بالایی دارند، به هر صفحه لینک دهنده مراجعه کنید تا تعیین کنید که لینک ها فالو یا نوفالو هستند.
میانگین لینک های dofollow در مقابل لینک های nofollow را برای صنعت خود تخمین بزنید.
اگر پروفایل بک لینک سایت شما در مقایسه با سایت های برتر در مجموعه رقابتی شما کوتاه است ، در نظر بگیرید که چگونه می توانید پیوندهای فالو خود را در مقابل لینکهای نوفالو بهتر کنید.

طراحی سایت-تفاوت لینک های Nofollow و Dofollow

جمع بندی

برای اطمینان از بهینه سازی و سالم بودن پروفایل بک لینک سایت خود ، مقداری سرمایه گذاری کنید. هنگامی که اصول پیوندهای dofollow و nofollow را درک کردید ، آماده خواهید بود که دانش خود را عملی کنید. پس از طی کردن تحلیل فوق ، فرصت ها پدیدار می شوند. به یاد داشته باشید که پیوندهای فالو به شما در ساخت PageRank کمک می کند ، اما پیوندهای نوفالو می توانند ترافیک و تعامل ارزشمندی نیز به ارمغان بیاورند.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.