میلیون ها بار اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو (با نام مستعار SEO) را شنیده اید. اما آیا می دانید اضافه کردن ویدیو به وب سایت شما می تواند تلاشهای سئو شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد و افراد بیشتری را به سمت وب سایت شما سوق دهد؟
ویدیو به سرعت به یکی از مهمترین شکل های بازاریابی محتوا تبدیل می شود و حضور آن می تواند تلاشهای بهینه سازی شما را به هم بزند.
قبل از اینکه دقیقاً تفکیک کنیم که چگونه ویدیو می تواند رتبه بندی ارگانیک صفحه شما را بهبود بخشد، بیایید کمی بیشتر در مورد آنچه در واقع SEO است صحبت کنیم.
بهینه سازی موتورهای جستجو همان کاری است که شما می توانید در صفحات نتایج موتور جستجو رشد خود را افزایش دهید. هرچه رتبه وب سایت شما بالاتر باشد ، بهتر است – به این معنی که افراد بیشتری هنگام جستجوی یک پرسشنامه مربوطه ، صفحه شما را مشاهده می کنند، روی وب سایت کلیک کرده، محتوای شما را می خوانند و از برند شما مطلع می شوند. این یک علم دقیق نیست، اما بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت شما در نهایت می تواند تبدیل بیشتری نسبت به سایر تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما کند.
سئو یکی از بهترین راه ها برای دیده شدن مشاغل توسط مخاطبان هدف است. به یاد داشته باشید، وقتی افراد از موتورهای جستجو استفاده می کنند، آنها یک جستجوی هدفمند را انجام می دهند. آنها به طور جدی به دنبال آنچه شما ارائه می دهید هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایت شما اولین نفری است که کاربران می بینند، باید بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.
اگر این را می دانید، احتمالاً برای تقویت SEO خود اقداماتی انجام داده اید. شما ممکن است وبلاگ ها و مقاله های خاصی را بر اساس تحقیقات کلمه کلیدی ایجاد کرده باشید. شما ممکن است یک متخصص فنی SEO استخدام کرده باشید تا به صفحات خود کمک کند و به درستی خزنده کند. آنچه شما ممکن است نمی دانید این است که فیلم می تواند به روشی بسیار قدرتمند به رتبه بندی سئو شما کمک کند.

طراحی سایت-تاثیر ویدئو بر رتبه بندی سئو سایت

ویدئو و سئو

الگوریتم های Google به طور فزاینده در اولویت بندی وب سایتها با محتوای ویدیویی قرار دارند. این چیزی نیست که شما بخواهید آن را نادیده بگیرید ؛ ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شوند ، بنابراین می خواهید همه کارهایی را که می کنید انجام دهید برای نمایش در آن صفحه اول مهم. شما به خصوص می خواهید در سه نتیجه اول ظاهر شوید – در سه نقطه اول ۵۵ درصد از کل کلیک ها قرار می گیرند.
اما چگونه فیلم کمک می کند؟ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید ، اما اضافه کردن فیلم به طور خاص به افزایش رتبه صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما از چند طریق کمک می کند:

  • -افزایش نرخ کلیک شما: فیلم در صفحه شما باعث افزایش ۱۵۷ درصدی ترافیک ارگانیک از SERP می شود.
  • -پایین آمدن نرخ گbounce rate سایت شما: مردم بیش از دو برابر بیشتر از صفحه را با فیلم بدون آن می گذرانند.
  • -ایجاد بک لینک با کیفیت: هرچه کیفیت محتوای شما بالاتر باشد ، احتمال برگشت بک لینک نیز بیشتر است.
  • -ویدیو جادویی است ، اما وقتی شما SEO خوب و محتوای ارزشمندی را ترکیب می کنید ، این زمانی است که جادوی واقعی اتفاق می افتد.

ویدیو باعث افزایش رتبه بندی می شود و این باعث می شود افراد بیشتری سایت شما را ببینند، این بدان معناست که تعداد بیشتری از افراد روی پیوند شما کلیک می کنند، اما اگر محتوای صفحه شما زیاد نباشد، در سایت شما توقف نمی کنند. میزبانی یک فیلم با کیفیت پایین و بدون هیچ زمینه ای باعث می شود رتبه شما رو به زوال باشد. در ابتدا، تعداد بیشتری از افراد ممکن است سایت شما را در SERP مشاهده کنند، اما اگر صفحه شما قصد آنها را برآورده نکند، آنها به سرعت از صفحه شما خارج می شوند.
چگونه ویدئویی با کیفیت بالا ایجاد کنیم که SEO شما را تقویت کند
بنابراین می دانید که ویدیو، SEO شما را بهبود می بخشد، اما شروع کار آسان نیست. برای پیگیری و تحلیل نتایج خود به یک استراتژی سئو، فیلم خوب، برنامه ای برای اجرا و زمان زیادی نیاز دارید.

طراحی سایت-تاثیر ویدئو بر رتبه بندی سئو سایت

۱- از فیلم ها در وب سایت خود استفاده کنید.

ایجاد فیلم کافی نیست – شما باید واقعاً فیلم های خود را در همه جا حس کنید در وب سایت خود منتشر کنید. مجدداً، این به گوگل و سایر موتورهای جستجو اصلی می گوید که صفحه شما کیفیت بالایی دارد و باعث می شود کاربران نه تنها در صفحاتی که روی آنها قرار می گیرند، بلکه در سایر صفحات مربوطه نیز مدت طولانی تر در سایت شما قرار خواهند گرفت.

۲- محتوا و نوشته ای برای ویدیوی خود ارائه دهید.

انتشار ویدیوی شما در یک صفحه خالی غیر از این کار زیادی انجام نمی دهد. حتماً فیلم خود را در جایی که منطقی است تعبیه کنید و آن را با سایر مطالب نوشتاری و تصویری مربوطه احاطه کنید. شما حتی ممکن است یک متن از ویدیوی خود را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر و تبدیل هر گرافیک بصری استفاده شده به jpg قابل بارگیری درج کنید.

۳- مطمئن شوید که فیلم شما آموزش می دهد.

اگر مشتری بالقوه شما در مورد برند، خدمات، محصولات یا صنعت شما سؤال دارد، پاسخ دادن به این سؤالات در هنگام تصمیم گیری برای خرید، آنها را آموزش داده و توانمند خواهد کرد. اگر پیوسته به سؤالات آنها پاسخ دهید، به دلیل ارزشی که ارائه می دهید، به یک مقام تبدیل می شوید و اعتبار می گیرید. موتورهای جستجو این را می بینند و حتی بیشتر می توانند صفحات شما را تقویت کنند.

۴- سازگار باشید.

به طور مداوم کار کنید تا ارزش و کار را در رده بندی نه تنها برای یک کلمه کلیدی ، بلکه تعداد زیادی کلید واژه مرتبط با اهداف جستجوی مشتریانتان فراهم کنید.

۵- جزئیات فنی را فراموش نکنید.

آپلود ویدیوی شما در سایتی مانند YouTube یا Vimeo تازه شروع است. فراموش نکنید که اطلاعات صحیح را در باطن وارد کنید تا خزندگان موتور جستجو بدانند چگونه ویدیوی خود را طبقه بندی و اولویت بندی کنند.

طراحی سایت-تاثیر ویدئو بر رتبه بندی سئو سایت

YouTube از اطلاعات مختلفی برای ایجاد رتبه بندی شما استفاده می کند:

  • -اطلاعات برچسب عنوان
  • -حفظ مخاطب
  • -کلمات کلیدی در برچسب توضیحات
  • -برچسب ها
  • -طول فیلم
  • -تعداد مشترکین پس از تماشای
  • -نظرات

هرکدام از اینها مربوط به شما نیست (برای مثال ، مانند نظرات و مشترکین) ، بلکه روی افرادی که می توانید کنترل کنید کار کنید تا بدانید که شما در راه قدرت خود برای کمک به رتبه بندی ویدیوهای خود ، همه کارهایی را انجام داده اید.
با این حال ، اولین چیزی که باید بدانید این است که گوگل به احتمال زیاد ویدئوهای میزبانی شده در YouTube را رتبه بندی می کند. اگر می خواهید فیلم های شما در جستجوی Google رتبه بندی کنند ، میزبانی از آنها در YouTube بهترین شرط بندی شماست.
YouTube به خودی خود یک موتور جستجوگر بسیار بزرگ است. شما می توانید از طریق افرادی که در YouTube جستجوهایی انجام می دهند ، ترافیک قابل توجهی را به دست آورید و در حالی که این ترافیک به ویدیو می رود و نه به سایت شما ، این همچنان فرصت های قدرتمندی برای برندسازی را ارائه می دهد.
با این حال ، گوگل و یوتیوب فیلم ها را متفاوت ارزیابی می کنند. YouTube از داده های متا (عنوان، توضیحات، دسته ها) که برای فیلم وارد می کنید استفاده می کند تا ارتباط را تعیین کند و سپس از معیارهای مربوط به زمان برای تعیین رتبه استفاده می کند.
به طور خاص، YouTube کل زمان صرف شده در YouTube را بررسی می کند. فرقی نمی کند تمام ویدیوی تماشا شده از حساب شما باشد یا خیر. اگر کسی با فیلم شما شروع کرده و به تماشای فیلم از کانال های دیگر ادامه می دهد ، این همچنان به نفع شما است.

طراحی سایت-تاثیر ویدئو بر رتبه بندی سئو سایت
Google از الگوریتم های بسیار سنتی تری برای رتبه بندی فیلم ها استفاده می کند. داده های متا وارد شده در اینجا هنوز اهمیت دارند ، اما به خود ویدیو نیز پیوند دارند. برای رتبه خوب در هر دو موتور جستجو ، شما باید:
  • -ویدیوهای قانع کننده ای را ایجاد کنید که افراد بخواهند آنها را تماشا کنند.
  • -فیلم هایی بسازید که منجر به افرادی شود که می خواهند ویدئو بیشتری داشته باشند.
  • -لیست های پخشی که مردم می خواهند از آنها استفاده کنند برای هدایت مشاهده آنها استفاده کنید.
  • -فیلم را در سایت خود قرار دهید.
  • -از افراد بخواهید که ویدیوهای شما را جاسازی کنند تا زمان بیشتری را برای آنها مشاهده کنید.
  • -برای هدایت زمان بیشتر به ویدیوی خود ، کمپین های پرداخت شده را در نظر بگیرید.
  • -ارتقاء این ویدئو از طریق کانال های متعدد برای زمان مشاهده، و به طور بالقوه جذب لینک به فیلم ها.

و البته در مورد نحوه اجرای داده های متا برای فیلم هایی که ایجاد می کنید بسیار متفکر باشید.

طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.