در طول سالها، گوگل علاوه بر نتایج Adwords و نتایج جستجوی عالی، به نتایج جستجوی بیشتر به نتایج جستجو اضافه کرده است.
قطعه های ویژه یک فرمت است که قرار است کاربران را با پاسخ مختصر و مستقیم به سوالات خود ارائه دهد – درست در صفحه نتایج جستجو، بدون اینکه کاربران از طریق یک نتیجه خاص به آن کلیک کنند.
در این مقاله می خواهیم به شما یک مرور کلی از آنچه که موضوع Featured snippet مربوط می شود، ارائه دهیم.

یک Featured snippet دقیقا چیست؟

اگر نگاهی به نتایج جستجو برای پرس و جو “چه امروز؟” نگاهی بیندازیم، یک Featured snippet ارائه خواهیم داد که به ما یک پاسخ قطعی ارائه می دهد که گوگل بر این باور است که به پرسش ما پاسخ دهد.
این متن به طور مستقیم و به طور خودکار از صفحه وب است که در قطعه مرتبط شده است.
بخش هیجان انگیز این است که این قطعه واقعا درست در بالای نتایج جستجوی عالی و زیر بلوک AdWords (که در مثال ما گم شده است) نشان داده می شود. در مقایسه با ادغام جستجو جهانی، قطعه های ویژه نمیتواند نتیجه عالی را از صفحه اول تحویل دهد. دلیل این است که ما در مورد ویژگی های ویژه در موقعیت ۰ نشان داده شده است.

 

طراحی سایت-Featured snippet چیست؟

 

انواع مختلف Featured snippet:

در واقع، ما توانستیم تعدادی از ویژگی های ویژه پیدا کنیم که می توانیم به سه دسته تقسیم کنیم.

Text snippet

شما همچنین می توانید Text snippet با تصاویر را پیدا کنید:
با نگاهی به داده ها، مشخص می شود که درصد زیادی از Text snippet از مقالات ویکی پدیا گرفته شده است.

 

طراحی سایت-Featured snippet چیست؟

 

Video snippet

علاوه بر text snippet، گوگل نیز ممکن است تصمیمی بگیرد که یک ویدیو بهترین پاسخ شما را داشته باشد. اگر این مورد باشد، یک video snippet نمایش داده می شود. اگر بر روی تصویر پیش نمایش کلیک کنید، به دامنه مرتبط منتقل می شوید.
هنگامی که به بخش های ویدئویی می آید تقریبا در دامنه های مختلف وجود ندارد. اکثریت نتایج از نظر یوتیوب هستند.

 

طراحی سایت-Featured snippet چیست؟

 

فهرست ها و جدول های snippet

برای برخی از درخواستهای جستجو، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که متن ممکن است بهترین راه انتقال دانش و استفاده از یک جدول یا لیست باشد. در صورتی که این مورد باشد، گوگل همچنان اطلاعات را از صفحه پیوند داده، حتی اگر داده های خود را ساختار ندهد.
لیست ها همچنین می توانند یک تصویر را نشان دهند.
هنگامی که به جداول می آید، یک پاسخ ممکن است مانند این باشد:

 

طراحی سایت-Featured snippet چیست؟

 

چگونه می توان featured snippet را دریافت کرد؟

البته سؤال میلیون دلاری این است که “چگونه می توانم یکی را برای دامنه خودم” دریافت کنم؟
پاسخ صریح این است که گوگل تصمیم می گیرد که کدامیک از درخواست های جستجو توسط یک قطعه برجسته پاسخ داده شود و کدام دامنه برای پاسخ خود مورد استفاده قرار گیرد.

یک راه برای شما این است که به Google بگویید که یک صفحه از دامنه شما برای یک قطعه نمایش داده نشود. با قرار دادن <“meta name = “googlebot” content = “nosnippet> در هدر صفحه شما
خبر خوب این است که شما نیز مجبور نیستید به طور خاص HTML خود را برای Google نشانه گذاری کنید تا بتوانید جداول و لیست ها را از متن خود ایجاد کنید.

 

طراحی سایت-Featured snippet چیست؟

 

Featured snippet و جستجوی صوتی

یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم Snippets های ویژه با استفاده از آنها در جستجوی صوتی گوگل است. اگر از پرسش Google Home Appliance خود سوال بپرسید، آن را با یک لیست از ۱۰ نتایج ممکن به شما پاسخ نمی دهد، اما به شما یک پاسخ می دهد. به شرطی که به این سؤال پاسخ داده شود.
پاسخی که دریافت خواهید کرد از یک قطعه ویژه ارائه شده است که در واقع باعث می شود که شما تنها پاسخی برای درخواست جستجوی صوتی باشد.

تفاوت میان featured snippet و OneBox

هنگامی که ما نگاهی به نتایج ویدئویی می بینیم، احتمال وجود سردرگمی وجود دارد، زیرا گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که نه تنها یک featured snippet را نشان دهد. بیایید نگاهی به جستجوی “Depeche Mode” از “سکوت” لذت ببرید:
این اطلاعات از دامنه مرتبط نمی شود، زیرا این امر برای یک قطعه برجسته، اما بخشی از نمودار دانش Google است. این به این معنی است که این جعبه در واقع یک Google Onebox است که از موقعیت معمول خود، در سمت راست نتایج، به سمت بالا حرکت می کند.

 

طراحی سایت-Featured snippet چیست؟

 

شرکت اینتن یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران است که با سالها تجربه در حوزه طراحی و بهینه سازی سایت فعالیت دارد و توانسته موفقیت های زیادی در زمینه ی کاری خود کسب نماید برای مشاوره در کسب و کار آنلاین خود با ما در ارتباط باشید.