همانطور که می دانید، دیجی کالا از بزرگترین شرکت های فروشگاهی آنلاین در ایران به شمار می رود. در این فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت بسیار زیبا و کاربر پسند انجام شده است. در این مقاله در رابطه با شرکت دیجی کالا و طراحی سایت دیجی کالا مطالبی را ارائه می کنیم.

دیجی کالا

دیجی کالا نام یکی از وب سایت هایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی در کشور ایران فعالیت می کند. این شرکت در زمینه عرضه انواع کالاهای متنوع در ایران به صورت اینترنتی فعالیت می کند. از جمله این کالاها می توان به

  • کالاهای دیجیتال
  • لوازم خانگی
  • لوازم شخصی
  • لوازم هنری و فرهنگی
  • لوازم جانبی خودرو
    لوازم سفر و ورزش
  • پوشاک
  • مواد خوراکی
  • فروش خودرو و موتور سیکلت

این شرکت سهمی عمده در فروش اینترنتی محصولات در ایران دارد و دارای سه دفتر مرکزی در تهران و ۲۳ مرکز توزیع در سایر استان های ایران می باشد.
از زیرمجموعه های این شرکت می توان گفت:

  • دیجی استایل
  • فیدیبو
  • دیجی بن
  • دیجی کالا نکست
  • دیجی کلاب

در واقع دیجی کالا به صورت ترکیبی از مدل کسب و کار های بازارگاه (Marketplace) و خرده فروشی (Retail) که به اصطلاح مدل ترکیبی یا هیبریدی نامیده می شود استفاده می کند. اکنون دیجی کالا در حدود ۲۲۰۰ نفر پرسنل دارد.

 

طراحی سایت-آشنایی با دیجی کالا و طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا

 

فروشگاه اینترنتی و انواع آن

فروشگاه اینترنتی در واقع وب سایتی است که با بکارگیری یک اتوماسیون نرم افزاری، امکان خرید یکی سری از محصولات که با توجه به نوع فروشگاه و حوزه فعالیت آن در فروشگاه اینترنتی وجود دارد، برای مشتریان خود فراهم کرده است. از ویژگی های فروشگاه های اینترنتی می توان گفت:

  • نمایش اطلاعات مربوط به کالا
  • امکان مقایسه کالاها
  • نمایش عکس ها و فیلم های تشریحی از کالا
  • داشتن قسمت سبد خرید
  • داشتن مجوز های فروش مانند نشان اعتماد الکترونیکی
  • دسته بندی محصولات
  • داشتن باکس جستجو
  • داشتن پنل کاربری

در کل فروشگاه های اینترنتی بستری را برای کاربران و مشتریان خود فراهم می کنند تا با مشاهده مشخصات کالا و با توجه به هزینه و نظرات سایر خریدکنندگان، بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را در فروشگاه جستجو کرده و آنها را به صورت اینترنتی سفارش دهند.
به طور کلی فروشگاه های اینترنتی به با توجه به انواع محصولات به دو قسمت تقسیم می شوند:

  • فروشگاه های کالا فیزیکی یا Tangible shop: این نوع فروشگاه ها فقط محصولاتی را که به صورت فیزیکی قابل لمس هستند مانند موبایل، کتاب، لباس، غذا و… را از طریق ثبت سفارش کاربران ثبت می کند و توسط کارمندان خود و یا از طریق پست برای آنها محصولات ثبت شده را ارسال می کند.
  • فروشگاه های کالای دیجیتال یا Digital shop: فروشگاه های هستند که تنها کالاهای دیجیتال که قابلیت دانلود را دارند، ثبت سفارش و به صورت سی دی یا لینک های دانلود برای مشتری ارسال می کنند. از جمله این کالاها می توان به مالتی مدیا، نرم افزار، فایل های مانند pdf و… اشاره نمود.

 

طراحی سایت-آشنایی با دیجی کالا و طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا

 

آشنایی با طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که امروزه می دانید، گسترش فضای مجازی و اینترنت سبب شده است تا تجارت های الکترونیکی بر تجارت های سنتی غلبه کنند و فضای بیشتری را با گذر زمان به خود اختصاص دهند. چنان که تجارت الکترونیک برای مردم و مشتریان نیز در حال جا افتادن است و اکثر مردم از آن استقبال کرده اند. برای همین بهتر است اگر کسب و کاری داریم، آن را به سمت تجارت الکترونیکی سوق دهیم. یکی از مهمترین اجزای این کار، طراحی سایت فروشگاهی می باشد.
برای طراحی سایت فروشگاهی شما باید به موارد زیر توجه نمایید:

  • ابتدا محصولاتی که می خواهید عرضه کنید را مشخص کنید تا دیزاین سایت با توجه به آن صورت گیرد.
  • شناسایی مشتریان و بازار کسب و کار و هدفتان
  • شناسایی نام و لوگویی متناسب با محصولات فروشی خود برای سایت و شرکت خود پیدا یا طراحی کنید.
  • انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت فروشگاهی خود
  • چون برای طراحی سایت نیاز به استفاده از نرم افزارهایی مانند وردپرس یا ووکامرس و… به صورت تخصصی می باشد، لازم است طراحی سایت را برعهده افراد متخصص بگذارید.
  • رعایت اصول سئو
  • استخدام نیروی متخصص برای بازاریابی، گرافیست و تولید محتوای سایت و سئو کار که به صورت فعالانه کار کنند و با ارائه مطالب جدید و کاربردی بازدید از سایت شما بالاتر برود.
  • ساخت درگاه پرداخت برای وب سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت-آشنایی با دیجی کالا و طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا

 

طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا

سایت دیجی کالا در واقع از چند قسمت زیر تشکیل شده است:

  • بخش UX
  • بخش UI سایت
  • برنامه نویسی سایت دیجی کالا
  • بهینه سازی سایت دیجی کالا برای موتور های جستجو مانند گوگل و …

طراحی سایت دیجی کالا توسط توسط یک گروه متخصص ویژه دیجی کالا نوشته شده است. در طراحی سایت دیجی کالا از زبان برنامه نویسی ASP.Net استفاده شده است. طراحی سایت دیجی کالا از پایه توسط این نرم افزار نوشته شده که خود برنامه نویسی ASP.Net یک تکنولوژی برپایه زبان برنامه نویسی #c یا سی شارپ می باشد. این تکنولوژی برنامه نویسی دارای مزایای بسیاری است که باعث شده است دیجی کالا دارای سطوح و دسترسی های متعددی شود. همچنین می توان گفت در طراحی سایت دیجی کالا، قسمت برنامه نویسی از نوع معماری MVC می باشد.

 

طراحی سایت-آشنایی با دیجی کالا و طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا

 

نکات مهم در طراحی سایت مشابه دیجی کالا

در طراحی سایت شبیه دیجی کالا می توان به نکات زیر توجه کرد:

  • با توجه به گفته برادران موسس دیجی کالا تمام اجزایی که در بالا ذکر کردیم، توسط تیم طراحی و برنامه نویسی دیجی کالا برنامه نویسی و اجرا شده است. از این حرف می توان فهمید که طراحان این سایت خاص هستند و باید توجه کرد که سایت هایی که ادعا می کنند سایت دیجی کالا را ساخته اند، دروغ می گویند.
  • همانطور که گفتیم، طراحی سایت دیجی کالا از اجزایی تشکیل شده است که اگر قصد دارید تا طراحی سایت دیجی کالا یا مشابه آن داشته باشید، حتما لازم است از تیمی متخصص که در تمام موارد بالا تخصص داشته باشد، استفاده کنید. به همین خاطر شما مجبورید برای طراحی سایت دیجی کالا یا مشابه آن، به شرکت های طراحی سایت حرفه ای مراجعه و سفارش کار بدهید.
  • طراحی سایت دیجی کالا توسط زبان برنامه نویسی انجام می شود. این بدان معنی است که طراحی سایت دیجی کالا منحصر به یک گروه نیست و کسانی که در زمینه طراحی سایت فعالیت و تخصص دارند، می توانند سایت های مشابه آن را طراحی کنند.
  • نکته دیگر در طراحی سایت این است که زبان های مختلفی برای طراحی و برنامه نویسی سایت ها ارائه شده است، بنابراین این نکته را می توان دریافت که شرکت های طراحی سایت، راه های گوناگونی را برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا دارند.

 

طراحی سایت-آشنایی با دیجی کالا و طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا