یکی از مهمترین دغدغه های فروشگاه های اینترنتی میزان کسب درآمد است. درآمد فروشگاه های اینترنتی البته به عوامل بسیاری وابسته است و نمی توان به همین سادگی گفت که شما با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می توانید به سطح درآمدی مشخصی برسید. همه این ها بستگی به نوع مدیریت شما و نوع انتخاب های شما دارد. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا از میزان درآمد فروشگاه های اینترنتی اطلاعاتی کسب کنید و راهکارهایی به شما می دهیم تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

میزان درآمد فروشگاه های اینترنتی

یکی از سوال هایی که اغلب شرکت ها و صاحبان کسب و کار از خود می کنند، این است که میزان درآمد فروشگاه های اینترنتی چقدر است و آیا اصلاً صرفه اقتصادی دارد که بخشی از فکر و ذهن خودشان را درگیر این مسئله کنند یا خیر. این موضوع البته سوالی کلی به حساب می آید و نمی توان پاسخ مشخصی به آن داد. از قدیم نیز گفته اند هر چقدر پول بدهید آش می خورید. درباره فروشگاه های مجازی نیز هرچقدر که برایش وقت و انرژی صرف کنید، می توانید به کسب درآمد از آن هم امیدوار باشید. البته می توان راهکارهایی را ارائه کرد که با به کارگیری آنها میزان فروش فروشگاه های اینترنتی تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. در حقیقت هر کاری راه و چاه خودش را دارد و باید طبق نقشه راهی که مخصوص آن است حرکت کرد تا به موفقیت رسید. موفقیت یک شبه در این کار ممکن نیست و اگر فکر می کنید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی، در کوتاه ترین زمان درآمد شما چندین برابر می شود باید بگویم دارید اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید. پس قبل از هرچیز از خیالات فاصله بگیرید و طبق نقشه مسیر با صبر و حوصله پیش بروید تا بتوانید درآمد فروشگاه خود را افزایش داده و به میزان مد نظر خود برسانید.

 

طراحی سایت-فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد

 

۱-قدم اول برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی، انتخاب محصول مناسب

اولین قدم برای اینکه میزان درآمد فروشگاه های اینترنتی خود را افزایش دهید انتخاب درست محصولات فروش تان است. اینکه امروزه هر چیزی در بازار اینترنتی قابل فروش است درست، اما اینکه دست روی کالایی بگذارید که بازار فروش مناسبی ندارد یا فروش آن در آینده با مشکل رو برو شود، خب اشتباه از خودتان است. قطعاً چنین انتخاب هایی به شکست نزدیک تر خواهند بود تا به پیروزی. به همین خاطر قبل از هرچیزی ببینید می خواهید چه محصولی را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید. درباره بازار فروش آن تحقیق کنید و مدعیان این بازار را به خوبی بشناسید. وقتی تازه قرار است وارد کاری شوید، باید ببینید چگونه قدرت رقابت با رقیبان قدیمی را دارید. باید دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید در این مسیر به پیروزی برسید.
شناسایی مشتریان نیز می تواند کمک بسیاری برای افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی بکند. در حقیقت شناسایی مشتریان جزء همان ابتدایی ترین کارهایی است که باید انجامش دهید. هر محصولی مخصوص طبقه خاصی از مردم است. برای مثال فروش لوازم آرایشی بیشتر مورد استفاده خانم ها است. یا بیشترین مشتریان فروشگاه های لوازم برقی را آقایان تشکیل می دهند. همچنین فروشگاه هایی که دست سازه های خود را به فروش می رسانند معمولاً بیشترین مشتریانشان را جوانان تشکیل می دهند. اهمیت این موضوع وقتی مشخص می شوید که به قدم های بعدی طراحی سایت فروشگاهی می رسید.

 

طراحی سایت-فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد

 

۲-تبلیغات محصول، راهی برای افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی

در هر کاری تبلیغات نقش مهمی دارد. فروشگاه های اینترنتی نیز البته از این قاعده استثناء نبوده و اگر به فکر افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی خود هستید باید به فکر تبلیغات آن نیز باشید. البته تبلیغات مجازی با تبلیغات محیطی و فیزیکی به کل متفاوت است. در حقیقت بخشی از این تبلیغات به وسیله خود شما و با مدیریت صحیح فروشگاه تان اتفاق می افتد. مثلاً فرض کنید محصولی که می خواهید بفروشید را مشخص کرده اید. حال اگر از کلمات کلیدی و پرکاربرد در موتورهای جستجو استفاده کنید، این موضوع به خودی خود یک تبلیغ برای سایت فروشگاهی شما است.
اهمیت کلمه های کلیدی در این است که نقش موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. هرچقدر سایت شما در سایت های جستجو بالاتر قرار بگیرد، میزان بازدیدها افزایش یافته و در نتیجه درآمد فروشگاه های اینترنتی افزایش پیدا می کند. برای اینکه کلمات کلیدی مرتبط را برای وب سایت خود انتخاب کنید راه کارهای متفاوتی وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از ابزار گوگل است که آن را با نام Google Keyword Planner می شناسند. در ابتدا کلمه های که فکر می کنید بازدید خوبی دارند را در نظر بگیرید. سپس آنها را به وسیله این ابزار آزمایش کنید. به این شکل می توانید میزان بازدیدهای هر کلمه را چک کنید. برای حرکت کردن در نقشه مسیر و انتخاب بهترین کلمه های کلیدی برای سایت خود می توانید از ما در اینتن مشاوره بخواهید.

 

طراحی سایت-فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد

 

۳-تولید محتوای کاربرپسند و افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی

تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی از نان شب هم واجب تر است. تولید محتوا به سایت شما کمک می کند تا میزان بازدید آن را افزایش دهد. کاربران فضای مجازی در اغلب موارد خریداران بالقوه هستند. خریدارانی که اگر به شکل صحیحی مدیریت شان کنید می توانند به خریداران بالفعل نیز تبدیل شوند. برای این منظور باید بتوانید کاربران را به سایت خود بکشانید. چگونه؟ با تولید محتوای کاربر پسند. محتوایی که خواندنش برای کاربران جذاب باشد و بتواند آن ها را در سایت شما نگه دارد. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می کند که بدانید با افزایش میزان بازدید از صفحات سایت، موتورهای جستجوگر نیز سریعتر صفحات شما را ایندکس کرده و رتبه آن را در سیستم سرچ خود بالاتر می آورند.

 

طراحی سایت-فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد

 

اهمیت سئو در افزایش درآمد سایت های فروشگاهی

سئوی سایت می تواند در افزایش درآمد سایت های فروشگاهی نقش مثبتی دارد. البته اگر به شکل صحیحی مدیریت شود. اگر سئوی سایت به شکل درستی نباشد، نه تنها نمی تواند سبب افزایش فروش سایت شما شود بلکه باعث می شود سایت شما رو به افول گذاشته و میزان فروش آن دچار مشکل گردد. سئو چه در مراحل طراحی سایت و چه در زمان تولید محتوا برای سایت اهمیت ویژه ای دارد. باید به همین خاطر سئوی سایت خود را مدیریت کنید. مدیریت صحیح سئوی سایت مساوی است با افزایش بازدید سایت و در نتیجه افزایش میزان درآمد سایت های فروشگاهی شما. اگر می خواهید بهینه ترین سئو را برای فروشگاه خود داشته باشید می توانید از مشاوران ما در تیم فنی اینتن کمک بگیرید.

 

طراحی سایت-فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد