تفاوت پیش فاکتور طراحی سایت با ثبت نهایی سفارش در این است که پیش فاکتور طراحی سایت در اصل فاکتوری است که پیش نمایشی از هزینه ها و متدهای سایت را به کاربر نمایش می دهد. زمانی که کاربر به وب سایت ثبت سفارشات طراحی سایت مراجعه می کند، قصد دارد از هزینه ی سایتی که سفارش می دهد اطلاع یابد. پیش فاکتور طراحی سایت این امکان را به بازدید کنندگان و سفارش دهندگان می دهد تا قبل از ثبت نهایی سفارش قیمت طراحی سایت دلخواه شان را ببینند. تفاوتی که در هنگام پر کردن گزینه ها در پیش فاکتور طراحی سایت با فرم ثبت سفارش وجود دارد، این است که ثبت گزینه ها در پیش فاکتور ترجیحاً به منزله ی ثبت نهایی سفارش نیست. البته در پیش فاکتور جزئیاتی نیز در باب سفارش طراحی سایت وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

 

طراحی سایت-تفاوت پیش فاکتور طراحی سایت با ثبت نهایی سفارش آن

 

پیش فاکتور، ابزار اصلی در برآورد هزینه ها

معمولاً تعرفه های طراحی سایت توسط تیم های طراحی در وب سایت مربوطه درج شده اند. اما با وجود متغیر های زیادی که در حوزه ی طراحی و برنامه نویسی وب سایت وجود دارد، کاربران به راهی نیاز دارند تا برآورد کلی از هزینه ها را قبل از ثبت سفارش مشاهده کنند. منظور از متغیر در این جا گزینه هایی است که موجب تمایز وب سایت می شود. مثلاً سایت با چه پلتفرمی پیاده سازی شود؟ یا دارای چه امکاناتی از لحاظ خدمات دهی به مشتریان و یا کاربران باشد؟ یا اینکه مضمون اصلی سایت از چه دسته ایی باشد؟ خبری باشد؟ سایت دیجیتال مارکتینگ باشد و یا اینکه یک سایت ساده برای معرفی یک برند باشد؟ پیش فاکتور طراحی سایت همان راهی است که کاربران می توانند پیش برآوردی از هزینه های ساخت سایت را ببینند. البته مواردی که ذکر شدند اختیاری اند. یکی از دلایل قرار دادن پیش فاکتور نیز همین موضوع باز گذاشتن دست سفارش دهنده در ثبت سفارش است. اما در نهایت هزینه ای که برآورد می شود دقیقاً براساس مواردی است که کاربر انتخاب کرده است.

 

طراحی سایت-تفاوت پیش فاکتور طراحی سایت با ثبت نهایی سفارش آن

 

گزینه های موجود در پیش فاکتور طراحی سایت

اطلاعاتی که کاربران در هنگام سفارش طراحی سایت باید آن ها را انتخاب کنند به شرح ذیل هستند:

۱-مضمون و نوع وب سایت

این گزینه در بین موضوع های دسته بندی شده در چک لیست قابل انتخاب است. گزینه هایی که در این چک لیست وجود دارند شامل سایت های تجاری، خصوصی، خبری، استاتیک، سرگرمی، آموزشی و … هستند. کاربر بر اساس موضوع سفارشی که برای طراحی وب سایتش مد نظر دارد آن را انتخاب می کند.

۲-امکانات دسته بندی شده

کاربرانی که می خواهند وب سایت شان به صورت کاملاً تخصصی طراحی شود باید این قسمت ها را با دقت انتخاب کنند. امکانات سایت در پیش فاکتور طراحی سایت به چهار دسته تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها به شرح زیر هستند:

الف-امکانات پایه: این دسته از جمله امکاناتی است که هر وب سایت برای معرفی شدن به موتور های جستجو نیاز دارد. مانند طراحی طرح گرافیکی مخصوص و یا بهینه سازی کدهای وب سایت برای گوگل.

ب: امکانات مشترک: دسته ی امکانات مشترک در واقع امکاناتی هستند که در بین اکثریت سایت ها مشترک هستند. در واقع کاربر از طریق انتخاب این دسته از امکانات برای وب سایتش می تواند شخصی سازی را برای سایتش انجام دهد. مثلاً طراحی لوگو و یا ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی که به معرفی هر چه بیشتر سایت کمک می کند. یا گزینه های درباره ما و یا اسلایدر های جذاب که وجود این گزینه ها می تواند موجب جذب مخاطبان و بازدید کنندگان بیشتری شود.

ج: امکانات تخصصی: این امکانات برای وب سایت های تخصصی در نظر گرفته شده اند. مثلاً سایت های پزشکی و یا طراحی سایت برای وکلا. امکاناتی که می توانند آن را انتخاب کنند در واقع سیستم های پاسخگو به کاربران و یا سیستم های رزرو وقت است که بیشتر در این دسته از سایت ها مورد استفاده هستند.

د: امکانات پیشنهادی: دستهٔ امکانات پیشنهادی که گروه آخر امکانات هستند، از جانب تیم طراحی سایت پیشنهاد داده شده اند. این امکانات بر اساس موضوعی که کاربر در مرحله ی اول انتخاب می کند درج می شود. برای مثال اگر موضوع تجاری را انتخاب کرده اید، در قسمت امکانات پیشنهادی گزینه ای مانند امکانات فروشگاهی را خواهید دید. البته انتخاب این امکانات دلخواه است.

۳-اطلاعات فردی:

در این قسمت کاربر اطلاعات شخصی جهت تماس و یا معرفی خود را درج می کند. اطلاعاتی از قبیل نام و شماره ی تماس و یا ایمیل که جهت بررسی های بیشتر در باره ی سفارش طراحی سایت می باشد در این قسمت لحاظ شده است. همچنین در صورتی که کاربر توضیحات بیشتری را درباره ی سایت داشته باشد می تواند در قسمت توضحیات که در این بخش قرار دارد عنوان کند.

طراحی سایت-تفاوت پیش فاکتور طراحی سایت با ثبت نهایی سفارش آن

 

اطلاعات مندرج در صدور پیش فاکتور طراحی سایت

بعد از اینکه کاربر ویژگی های سایت را در پیش فاکتور طراحی سایت انتخاب کرد، در مرحله ی آخر باید دکمه ی صدور فاکتور را انتخاب کند. توجه داشته باشید که انتخاب دکمه ی صدور پیش فاکتور لزوماً به معنای ثبت نهایی سفارش نیست. بعد از انتخاب این دکمه اطلاعاتی شامل تمامی گزینه هایی که شما برای طراحی سایت انتخاب کرده اید همراه با هزینه های جداگانه ی هر کدام به نمایش در می آید. برای مثال اگر در بخش امکانات پایه شما امکان طراحی طرح گرافیکی را انتخاب کرده اید این گزینه همراه با هزینه ی مربوط به آن در فاکتور درج شده است و به همین ترتیب درباره ی تمامی گزینه های دیگر در هر قسمت به همین منوال در فاکتور نمایش داده می شوند. در پایین فاکتور نیز جمع مبلغ به همراه اطلاعات فردی کاربر نمایش داده می شود. در واقع این ترتیب صدور پیش فاکتور طراحی سایت، منظم ترین روش است تا کاربران نسبت به اطلاعت جزء به جزء درج گزینه ها آگاهی داشته باشند.

 

طراحی سایت-تفاوت پیش فاکتور طراحی سایت با ثبت نهایی سفارش آن

مزایایی که پیش فاکتور طراحی سایت دارد

هر شرکت طراحی سایتی که برای کاربران امکان صدور پیش فاکتور را قرار داده باشد مطمئناً گامی مبتکرانه و خلاقانه را برداشته است. تیم های حرفه ای طراحی سایت همیشه علایق و خواست کاربران شان را در اولویت قرار می دهند. شاید پیش فاکتور گزینه ای ساده باشد، اما حق انتخابی که کاربران در هنگام انتخاب گزینه ها و همچنین مشاهده هزینهٔ طراحی سایت دارند یک ایده خلاقانه است. کاربر بعد از اینکه در پیش فاکتور گزینه ها را برای طراحی سایت دلخواهش انتخاب کرد، در نهایت می تواند هزینه ی طراحی سایت را مشاهده کند. با توجه به این موضوع کاربرانی که تمایل دارند بسته به هزینه ای که می خواهند برای طراحی سایت خرج کنند، گزینه هایی را اضافه و یا کم کنند. این گونه در هنگام ثبت نهایی سفارش طراحی سایت تصمیم نهایی را گرفته اند و با خیالی آسوده طراحی سایت مورد نظرشان را به تیم طراحی سایت می سپارند.

طراحی سایت-تفاوت پیش فاکتور طراحی سایت با ثبت نهایی سفارش آن